Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:29:42 GMT

فرونشست دشت خانمیرزا به ۷۶ سانتی‌متر رسید

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۶۱۰۷

فرونشست دشت خانمیرزا به ۷۶ سانتی‌متر رسید

محمد خالدی روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی روستایی شهرستان خانمیرزا که با حضور وزیر نیرو انجام شد، افزود: اگر تا ۵ سال آینده طرح آبرسانی ونک به دشت خانمیرزا به بهره‌برداری نرسد، این دشت برای همیشه خاموش می‌شود.

وی ادامه داد: سطح آب در دشت‌های لردگان نیز به ۲۷ متر کاهش یافته و آب چاه‌ها شور شده و دارای کیفیت نامناسبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خالدی با بیان اینکه مهمترین مشکلات مردم لردگان و خانمیرزا مشکل آب است، تصریح کرد: این مشکل در هر ۳ حوزه آب شرب، کشاورزی و صنعت بوده و رفع آن نیازمند تسریع در اجرای طرح‌های آبرسانی است.

نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا تصریح کرد: در حوزه آب شرب ۲ طرح در این منطقه تعریف شد که یکی آبرسانی به کل روستاهای خانمیرزا است و دیگری طرح انتقال آب آتشگاه به شمار می‌رود.

خالدی ادامه داد: طرح انتقال آب آتشگاه با ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه برای ۱۵۰ روستا و جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر آبرسانی می‌کند که انتظار می‌رود با حمایت وزیر نیرو در اولویت بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با تامین آب کشاورزی نیز طرح سد ونک در دست اجرا قرار گرفته است، اظهار داشت: این طرح سالها روی زمین مانده بود اما روند اجرایی آن از سال ۹۶ از سرگیری شد.

 نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا افزود: طرح سد ونک با توجه به محدودیت های اعتباری دولت به بخش خصوصی واگذار شد و امسال دستور اجرایی این سد داده شده و هم اینک در مرحله تملک قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این طرح ظرف یک ماه آینده آغاز می شود و قرار است ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب برای تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت لردگان تامین کند.

خالدی ادامه داد: سد خرسان نیز که با وقفه ۵ ساله مواجه شده بود به عنوان یک طرح ملی بزودی از سرگیری می‌شود و به عنوان یک طرح پدافند غیرعامل نیازهای آبی آینده لردگان را تامین می‌کند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از طرح فاضلاب شهر لردگان ظرف دو ماه آینده، پیش بینی ایجاد طرح فاضلاب برای شهرهای آلونی و مالخلیفه را نیز خواستار شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان خانمیرزا دهمین شهرستان استان چهارمحال و بختیاری است با موافقت هیات وزیران از ایجاد بخش ارمند و اجماع بخش‌های خانمیرزا و ارمند به مرکزیت شهر آلونی تشکیل شد.

روز سه‌شنبه با حضور وزیر نیرو سه تصفیه خانه فاضلاب در استان چهارمحال و بختیاری، پست ۶۳کیلوولت سفیددشت و ۷۷ طرح برق رسانی به بهره‌برداری رسید.

شهرستانهای لردگان و خانمیرزا در 160کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارند.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرونشست زمین لردگان چهارمحال وبختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۶۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی صبح پنجشنبه در بازدید از این طرح افزود: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی، با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) (بسیج سازندگی سپاه استان) در حال انجام است.

وی ادامه داد: این پروژه به طول ۸ کیلومتر و با لوله پلی اتیلنی اجرا می‌شود که از این مقدار ۵ کیلومتر اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یادآور شد: فاز اول این پروژه به طول ۶ کیلومتر طی چند ماه گذشته به اتمام رسیده که با بهره برداری از فاز دوم، جمعیتی افزون بر ۳ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.

محمدی با اشاره به اینکه ایلام با پیشرفت ۷۶ درصدی پیشگام در پروژه‌های جهاد آبرسانی (طرحی برای رساندن آب به روستاهای بدون آب سالم بهداشتی و یا نیازمند بازنگری در تأسیسات آبرسانی) است، خاطرنشان ساخت: جهاد آبرسانی طرحی است برای رفع تشنگی روستاها که بر اساس آن در فاز اول، ۱۲۸ روستای استان ایلام از نعمت آب پایدار بهره‌مند می‌شوند..

لازم به ذکر است دهستان "ارمو" با جمعیت سه هزار نفر از دهستان‌های شهرستان دره شهر می‌باشد.

کد خبر 6081652

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۵۰۰۰ روستای کشور
  • پیشرفت۹۰درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی
  • پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه خورشیدی
  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • آبرسانی به ۵۸۰ روستا در اولویت مدیریت آذربایجان‌شرقی
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان