Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ معاون دفتر امور خدمات بازرگانی این وزارتخانه گفت: توزیع ۱۰ تا ۱۱ قلم کالای اساسی را در شبکه توزیع رصد و ساماندهی می‌کنیم.

حمید محله‌ای افزود: همانطور که در ستاد کشور، وارد کننده ها، تامین کننده‌ها و تولید کننده‌های اصلی مراودات تجاری خود را در زنجیره تجاری ثبت می‌کنند، سازمان‌های صمت استانی باید شناسایی و مدیریت شبکه‌های صنوف را در سطح خرده فروشی، تعاونی‌های مصرف محلی، استانی و شهرستانی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای برعهده بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی رصد کالا در زنجیره تجاری کشور گفت: رصد و ساماندهی این ۱۱ قلم کالا در ادامه رصد ۲۵ قلم کالای اساسی در زنجیره تجاری، برای کالا‌هایی مانند شکر، روغن، برنج، لاستیک و روغن خام آغاز شده است.

محله‌ای با بیان اینکه ورودی اطلاعات در سامانه ها، خوب شده است، اما بخش مویرگی اطلاعات پخش هنور به خوبی اطلاعات نمی‌دهند افزود: کالا‌هایی که با ارز نیمایی وارد می‌شود مراقبت می‌خواهد تا به سادگی از شبکه خارج نشود و بدین منظور هم تولید کننده و هم وارد کننده ارز نیمایی مکلف است اطلاعات فروش را ارایه کند که به طور نمونه بحران سال گذشته لاستیک هم به همین دلیل بود که اطلاعات توزیع آن مشخص نبود.

بیشتر بخوانید: جزئیات تغییرات قیمتی ۲۶ کالای اساسی

معاون دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت گفت: الان بخش عمده فروشی و شرکت‌های پخش و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت کامل کار ثبت اطلاعات موجودی کالا را انجام می‌دهند، اما بخش غیر سیستمی زمان بر است.

وی در ادامه از توزیع ۸۰ درصد کالا‌های اساسی و پر مصرف توسط ۲۰ درصد شبکه پخش خبر داد که شامل ۱۵۰ شرکت پخش سراسری است و بیشتر آنها، سامانه توزیع دارند.

معاون دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت افزود: خرده فروشی‌ها باید با هماهنگی استانها، در سامانه تجارت داخلی ثبت نام و خرید از شبکه توزیع را تایید کنند و اگر در تایید یا عدم تایید فاکتور بی تفاوت باشند ارسال کالا برای شان ممنوع می‌شود.

انتهای پیام/

توزیع ۸۰ درصد کالا‌های اساسی و پر مصرف توسط ۲۰ درصد شبکه پخش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۶۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده های کشور در سال ۱۴۰۲

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۵۵ میلیون تن کالا در قالب بیش از ۳۶ میلیون سفر از طریق جاده های کشور جابه جا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی، مدیرکل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان کالای جابه جا شده از طریق جاده های کشور حدود ۱۰ درصد افزایش یافته و بر اساس آمارهای موجود از ۵۵۵ میلیون تن کالا در قالب بیش از ۳۶ میلیون سفر از طریق جاده های کشور جابه جا شده است.

حمداللهی گفت: میزان حمل کالای اساسی از بنادر مهم کشور در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۱٫۶ میلیون تن با حدود ۹۳۵ هزار بارنامه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با محمولات ساختمانی و معدنی، باتوجه به ظرفیت های قانونی پیش بینی شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و الزام صاحبان معادن به حمل کالا از مبدأ معادن با سند حمل (بارنامه) و ظرفیت های ایجاد شده برای صدور بارنامه این محمولات، رشد چشمگیری در جابه جایی این بخش صورت گرفته، به طوری که حدود ۱۸۲ میلیون تن محمولات ساختمانی و معدنی در سال ۱۴۰۲ جابه جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.

به گفته مدیرکل دفتر حمل ونقل کالا هم اکنون تعداد ۴۳۵ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۸/۷ سال و ۵۵۵ هزار راننده به بخش حمل ونقل جاده ای کالا خدمت می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی
  • جابه جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده های کشور در سال ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۰۰۰ خرده‌فروش موادمخدر در تهران
  • توزیع بیش از ۶۰۰ تن کالای اساسی تنظیم بازار در شهرستان کازرون طی سالی که گذشت
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه ‌فروشی در سنندج اجرا می‌شود
  • اجرای طرح ثبت نام «کاسبان امین» برای توزیع کالا‌های اساسی در استان قم
  • چطور می‌توانیم کالای اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • توزیع بیش از ۱۸ هزار تن آرد در مناطق روستایی کرمانشاه
  • کمبودی در عرضه کالای اساسی خانوار نداریم
  • کالای اساسی به نرخ ارز آزاد به دست مردم می رسد