Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در جلسه مشترک کارگروه اجرایی طرح جهاد اجتماعی نجات و ستاد بازآفرینی استان، گفت: آسیب‌های اجتماعی معضلی پیچیده و دراز مدت است که تلا‌ش‌ها برای برطرف کردن آن‌ها به مرور زمان به نتیجه می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به اقدامات انجام شده در حاشیه مشهد، ادامه داد: زحمات زیادی در این مناطق در تقابل با حاشیه نشینی کشیده شده است، اما چون هدفمند نبوده به بسیاری از اهداف مدنظر نرسیده‌ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه بسیاری از سکونتگاه‌های حاشیه شهر مشهد به دلیل عدم رعایت ضوابط طرح جامع شهری غیر مجاز محسوب می‌شوند، گفت: در صورت ساماندهی حاشیه مشهد ۴۰ درصد از جرائمی که دغدغه در مورد آن وجود دارد کاهش پیدا خواهد کرد.

جعفری به پیامد‌های حاشیه نشینی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، سیاسی و امنیتی، کالبدی، زیست محیطی و اقتصادی پرداخت و افزود: برای در امان ماندن از آثار سوء معضل حاشیه نشینی باید برنامه ریزی مبتنی بر اطلاعات جامع و دقیق صورت گیرد.

او تصریح کرد: جوانانی که باید در روستا‌ها تولید کننده باشند با مهاجرت به شهر‌ها باعث خالی شدن روستا‌ها از نیروی تولیدکننده شده اند و این مسئله می‌تواند باعث افزایش مشاغل کاذب شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در چشم انداز طرح «نجات» موضوع مهاجرت معکوس مدنظر است، گفت: باید بتوانیم افرادی که در حاشیه مشهد ساکن شده اند را به مراکز مبدا آن‌ها برگردانیم تا با این کار ضمن جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی، جلوی خالی شدن روستا‌ها را بگیریم.

جعفری افزود: در فاز اول طرح نجات که هشت محله از ۶۷ محله هدف حاشیه مشهد را در بر می‌گیرد نام محله‌هایی از جمله مهرآباد، عباس آباد، زرکش، امام هادی پورسینا، و اسماعیل آباد قرار دارند که جمعیتی بالغ بر ۳۲۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

او تصریح کرد: ۷۵ درصد اطلاعات محلات در دستگاه‌های اجرایی موجود است که می‌تواند مبنای تصمیمات ما باشد و ۲۵ درصد دیگر بوسیله دفاتر تسهیلگری جمع آوری می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نقش دفاتر تسهیلگری را بسیار مهم برشمرد و گفت: عمده وظیفه این دفاتر شناخت وضعیت موجود محله هدف است تا داده‌های لازم از جامعه هدف جمع آوری شده و در اختیار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.   انتهای پیام//ف.س   آسیب‌های اجتماعی معضلی پیچیده و دراز مدت است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اجتماعی استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۶۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سال گذشته به دستور وزیر امور خارجه و با مسؤولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌الملل برگزار شد و امسال نیز دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهر مشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست در مشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین حضور مؤسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

همچنین از دیگر موضوعاتی که در این نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه مؤسسات و تشکل‌های مردمی در اقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام‌های مثبتی برداریم.

کد خبر 6088522

دیگر خبرها

  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • جلسه برنامه ریزی بزرگداشت روز شوراها در مهاباد
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد
  • مراسم ترحیم مادر همسر متکی برگزار شد
  • حضور اتباع و مهاجرین در قم کنترل و ساماندهی شود
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا