Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@00:21:07 GMT

ترویج سبک زندگی اسلامی در مجالس روضه خوانی خانگی

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۶۳۵۳

ترویج سبک زندگی اسلامی در مجالس روضه خوانی خانگی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه مجالس روضه خوانی در منازل بهترین فرصت برای ترویج سبک زندگی اسلامی در اردبیل است، گفت: سعی داریم تا با معرفی کتاب‌هایی با مضامین دینی و تربیتی، سبک زندگی اسلامی را در بین خانواده های اردبیلی ترویج دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، پروانه رضا قلیزاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل عصر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری برنامه معرفی کتب مذهبی در مراسم های روضه خوانی که به مناسبت ایام عزاداری محرم و صفر در منازل توسط بانوان اردبیلی برگزار می شود خبرداد و گفت: همزمان با ماه محرم و برگزاری مراسم‌های روضه‌خوانی خانگی  توسط هیأت‌های مذهبی بانوان در محلات شهر اردبیل و روستاها ، کتاب‌هایی با مضامین ماه محرم و عاشورا و همچنین سبک زندگی اسلامی و تربیت فرزندان در بین خانواده های اردبیلی ترویج می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  در ادامه سخنان خود به معرفی و  کتاب های توزیع شده در بین خانواده های ایرانی پرداخت و گفت: معرفی کتاب در این مراسم‌ها توسط مبلغین مذهبی صورت می‌گیرد و تاکنون کتاب‌های عزاداری حقیقی، نوشته محمد شجاعی؛ آثار تربیتی و جلوه‌های اخلاقی قیام عاشورا، نوشته محمد عارف صداقت؛ اخلاق در پرتو کلام حسین بن علی(ع)، نوشته محمود عدالت‌پژوه؛ مهارت‌های زندگی خانوادگی در آیینه آیات و روایات، نوشته زهرا آیت‌اللهی؛ در مراسم های روضه‌خوانی بانوان معرفی و توزیع  شده است.

رضا قلیزاده گفت: این برنامه تا اربعین حسینی  ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ج

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۶۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار باغچه‌های سلامت خانگی را راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم دانست.

محمد شجعی کلاتی در حاشیه ایجاد باغچه‌های سلامت خانگی در گفت‌وگو با ایسنا، از اجرای طرح ایجاد باغچه‌های سلامت خانگی در روستای اسجیل این شهرستان خبر داد.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح تلاش می‌شود فرهنگ تغذیه سالم و بهبود وضعیت آن در بین زنان روستایی و گنجاندن سبزی و صیفی در برنامه غذایی را ترویج دهیم.

 سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار تصریح کرد: در واقع باغچه‌های کوچک خانگی در منازل روستایی راهی برای دستیابی به غذای سالم است.

شجعی با بیان اینکه در برخی از سایت‌های آموزشی با اعطای بذر سالم از سوی جهاد کشاورزی شهرستان گلبهار، فراگیران مورد تشویق قرار می‌گیرند، افزود: توان‌افزایی زنان روستایی در توسعه پایدار منطقه یکی از دغدغه‌های جدی جهاد کشاورزی شهرستان گلبهار است.

سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار در ادامه از هزینه‌بر بودن فرآیند دریافت گواهی استاندارد برای محصولات کشاورزی و غیراقتصادی بودن آن در سطوح کشت کوچک که امکان اجرا برای همه ذینفعان طرح میسر نیست، خبر داد.

وی در همین خصوص افزود: برای تحت پوشش قرار دادن تعداد بیشتری از دینفعان، فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از نهاده‌های شیمیایی، آموزش و ترویج هر چه بیشتر فرایند مدیریت منابع پایه، بهبود تغذیه خانوار روستایی، حفاظت از محیط‌زیست و در نهایت دستیابی به محصولات سالم‌تر و بهبود کسب و کارهای سبز روستایی، طرح ایجاد باغچه‌های سلامت خانگی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه به بازدید از مزارع گندم، جو، کلزا و گلخانه‌های سطح شهرستان گلبهار اشاره و اظهار کرد: با هدف بررسی روند فعالیت شبکه مراقبت و بررسی وضعیت گلخانه‌های شهرستان این بازدیدها انجام می‌شود.

وی گفت: سطح زیر کشت کلزا حدود ۱۵۰ هکتار، سطح زیر کشت غلات حدود ۱۰ هزار هکتار و سطح گلخانه‌های شهرستان حدود ۳۲ هکتار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • همه اقوام کشور با وحدت کامل برای اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند
  • سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی سیرجان معرفی شد
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • ترویج سبک زندگی اسلامی سبب استحکام بنیان خانواده می‌شود
  • اعتبارمداح برای مجالس مومنین است
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها به کتابفروشی‌ها آمد
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها کتابفروشی‌ها آمد