Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@19:38:12 GMT

پنس: برای دفاع از هم‌پیمانان‌ خود اقدام می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۶۴۰۷

به گزارش خبرگزاری رویترز، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در واشنگتن اظهار کرد: ما در حال بررسی تمامی مدارک هستیم. ما با هم‌پیمانان خود رایزنی می‌کنیم. رئیس‌جمهور بهترین اقدام را جهت اتخاذ طی روزهای آتی مشخص خواهد کرد.

معاون ترامپ اظهار کرد، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) به عربستان می‌رود تا درباره نحو واکنش به حملات علیه تأسیسات نفتی آرامکو با مقام‌های ریاض گفت‌وگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: ایالات متحده برای دفاع از کشورمان، نیروهایمان و هم‌پیمانانمان در خلیج [فارس] هر اقدامی را که لازم باشد، انجام خواهد داد.

او مدعی شد، در صورتی که ایران این حملات را برای اعمال فشار به ترامپ به منظور کاستن از تحریم‌ها انجام داده باشد، این راهبرد شکست خواهد خورد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، ایران دست داشتن در این حملات را تکذیب کرده و انصارالله یمن نیز اعلام کرده که مسئولیت این حملات را برعهده می‌گیرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاد حقوق: عملیات وعده صادق دفاع مشروع بود

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاد حقوق و دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: پاسخ و واکنش ایران نسبت به حمله رژیم صهیونیستی و شهادت رساندن چند نفر از سرداران سپاه، دفاع مشروع و یک حق بین المللی بود.   عباس شیخ الاسلامی افزود: ایران با یک گوشتمالی به رژیم صهیونیستی فهماند که خیلی به آمریکا و اروپا دل نبندد چرا که ممکن است ضربات سختی چه حیثیتی چه نظامی را متحمل شود.   این استاد دانشگاه ادامه داد: علاوه بر آن با این پاسخ قاطع، مردم هم امیدوار شدند که سخن از انتقام سخت بلوف نیست و همیشه ممکن است.   وی تصریح کرد: این اقدام موجب شد مردم شاهد باشند سختی های موجود این چهار دهه موجب شد نظامی که سی سال قبل حتی محتاج تیر جنگی سلاح های پیش پا افتاده ای نظیر ژ ۳ و کلاشینکف بود هم اکنون به مرحله ای رسیده که پهباد و موشک با برد هزاران کیلومتر تولید می کند و در یک شب سیصد عدد آن را روانه سرزمین های اشغالی می کند و حتی اگر ده درصد هم درست به هدف اصابت کند پیروزی است.   شیخ الاسلامی عنوان کرد: این اقدام جمهوری اسلامی موجب ایجاد یک غرور ملی و هم بستگی جمعی شد که این احساس در تحکیم روابط بین الملل نیز تاثیرگذار خواهد بود و وجه بین المللی کشورمان را در مقابل هجمه های احتمالی نیز قوی تر از گذشته خواهد کرد.   وی بیان کرد: اقدام ایران در قبال رژیم صهیونیستی مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل پاسخ متقابل بوده نه حمله و بر اساس اصل «دفاع مشروع» و بر اساس اصول «تناسب» و «ضرورت» صورت گرفته است.   این استاد حقوق بیان کرد: دولتمردان نیز می توانند با بهره مندی از فضای اعتمادی که اکنون ایجاد شده است، با استفاده از متخصصان واقعی و علمای اقتصاد و اجتماع و باز کردن فضای سیاسی و فرهنگی امید مضاعف در شهروندان برای بهبود اوضاع داخلی و چشیدن طعم آزادی و اقتصاد سالم را در کنار استقلال کشور به مردم هدیه دهند.   سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ ای از شلیک ده‌ ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌ های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.   در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌ های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌ های اشغالی را با شلیک ده‌ ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.   نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

دیگر خبرها

  • یک نفر در مقابل دادگاه ترامپ خودش را به آتش کشید + جزئیات
  • اسرائیل چند سایت پدافند هوایی سوریه را هدف قرار داد
  • اقدام نظامی وعده صادق ایران علیه اسراییل یک دفاع مشروع بود
  • پاسخ کوبنده و سریع ایران در صورت هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی
  • وینس مکمن همچنان با جان سینا، راک و دونالد ترامپ روابط نزدیکی دارد/ اخبار WWE
  • امیرعبداللهیان: شورای امنیت به درخواست‌های مکرر ما برای جلوگیری از حملات اسرائیل هیچ اقدامی انجام نداد
  • استاد حقوق: عملیات وعده صادق دفاع مشروع بود
  • پیامد‌های عملیات وعده صادق
  • ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه پیشرفته است
  • اقدام ایران در مقابل رژیم اسرائیل، پاسخ بود نه حمله