Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-18@20:24:39 GMT

تشریح مراحل دریافت گذرنامه

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۶۵۵۷

تشریح مراحل دریافت گذرنامه

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، متقاضیان دریافت گذرنامه باید مراحلی را طی کنند که در ادامه می توانند این مراحل را بخوانند.

۱- تهیه ، تکمیل و ارائه فرم صدور گذرنامه (از طریق دفاتر پلیس +۱۰).

۲- واریز هزینه صدور گذرنامه و عوارض شهرداری قابل پرداخت از طریق سامانه pos بانکی (دستگاه کارتخوان بانکی) مستقر در مراکز گذرنامه و دفاتر پلیس +۱۰ .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳- دانشجویان بورسیه مشغول به تحصیل در خارج از کشور، همسر و فرزندان آنان در صورت ارائه نامه از سوی وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پرداخت هزینه های مذکور معاف می باشند.

۵- ارائه اصل شناسنامه متقاضی(شناسنامه افراد بالای ۱۵ سال عکس دار باشد).

۶- ارائه کد ملی (کارت ملی عکس دار یا موقت و یا تائیدیه از ثبت احوال).

۷- ارائه یک قطعه عکس جدید ۴*۶ رنگی، تمام رخ، بدون عینک، کلاه، کراوات با زمینه کاملاً روشن (سفید) ضمناً از تاریخ گرفتن عکس ها بیش از یک سال سپری نشده باشد. در مورد دوشیزگان بالای شش سال تمام ارائه عکس با رعایت کامل حجاب اسلامی الزامی است.

۸- ارائه مدارک عکس دار جهت مطابقت متقاضیان زیر ۱۵ سال که شناسنامه آنها عکس دار نشده است الزامی می باشد.

۹- ارائه موافقت رسمی همسر برای بانوان شوهر دار، موافقت رسمی ولی یا قیم برای متقاضیان کمتر از ۱۸ سال تمام.

۱۰- اصل مدارک فوت یا طلاق نامه در مورد بانوانی که شوهر آنان فوت نموده و یا طلاق گرفته اند.

۱۱- در مورد بانوان شوهر دار که همسرشان مفقودالاثر، غایب یا غیرقابل دسترسی می باشد ارائه نامه از دادستان محل درخواست گذرنامه الزامی می باشد.

۱۲- افرادزیر ۱۸ سال در صورت فوت ولی وعدم دسترسی به جد پدری و مشخص نشدن قیم یا ولی قهری با ارائه مجوز از مرجع قضائی (دادستانی محل سکونت) می توانند در خصوص تقاضای اخذ گذرنامه اقدام نمایند.

۱۳- ارائه اصل وتصویر مدرک نظام وظیفه (کارت پایان خدمت ، معافیت ، خرید خدمت) هوشمند یا ارائه موافقت نظام وظیفه برای خروج ازکشور متقاضیان ذکور بالای ۱۸ سال تمام(افراد بالای ۵۰ سال نیازی به ارائه مدرک وظیفه ندارند )

۱۴- ارائه موافقت نامه حفاظت اطلاعات یگان خدمتی برای کارکنان شاغل در نیروهای مسلح و کارکنانی که کمتر از ۵ سال از تاریخ بازنشستگی آنان سپری شده است. کارکنان نظامی بازنشسته که از تاریخ بازنشستگی آنان ۵ سال سپری شده باشد. ملزم به ارائه نامه از کانون بازنشستگان، کارت بازنشستگی یا حکم رهایی هستند.

۱۵- ارائه گذرنامه قبلی در صورت دارا بودن گذرنامه معتبر

۱۶- ارائه آدرس صحیح پستی محل سکونت به همراه کد پستی

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: گذرنامه حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۶۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با «فیلتر‌های گپ» پیام‌های واتساپ را سریع‌تر پیدا کنید

درحال‌حاضر سه فیلتر Unread ،All و Groups در دسترس قرار گرفته است که در بالای صفحه چت ظاهر می‌شوند.

به گزارش دیجیاتو، طبق پست جدیدی که واتس‌اپ در وبلاگ خود منتشر کرده، درحال‌حاضر سه فیلتر ارائه شده است که بالای صفحه چت‌ها نمایش داده می‌شوند:

All: گزینه پیش‌فرض و اصلی است که شامل تمام پیام‌ها می‌شود.

Unread: با انتخاب این گزینه، پیام‌هایی که توسط شما به‌عنوان «خوانده‌نشده» ثبت شده‌اند یا پیام‌هایی که آن‌ها را هنوز باز نکرده‌اید، نمایش داده خواهند شد.

Groups: یکی از ویژگی‌های مورد درخواست کاربران که با انتخاب آن، تمام پیام‌های مربوط به گروه‌ها نمایش داده خواهند شد. همچنین زیرگروه‌های مربوط به Communities نیز با انتخاب این گزینه نمایش داده خواهند شد.

ساماندهی سریع‌تر چت‌ها با فیلتر‌های واتس‌اپ

متا در پست خود توضیح می‌دهد که با وجود این فیلترها، کاربران قادر خواهند بود چت‌های خود را راحت‌تر ساماندهی کرده و مکالمات مهم خود را پیدا کنند. این ویژگی از امروز برای کاربران نمایش داده می‌شود و طی هفته‌های آینده در دسترس تمام افراد قرار خواهد گرفت؛ بنابراین اگر هنوز به آن‌ها دسترسی پیدا نکرده‌اید، احتمالاً باید زمان بیشتری منتظر باشید.

تلگرام به‌عنوان مهم‌ترین رقیب واتس‌اپ، نسخه دیگری از این قابلیت با نام Folders را به کاربران خود ارائه کرده است که در آن کاربران می‌توانند با ساخت پوشه‌های مختلف، چت‌های خود را براساس موضوعات دلخواه ساماندهی کنند.

متا در چند وقت گذشته مشغول توسعه قابلیت‌های متفاوتی برای سرویس پیام‌رسان خود بوده است و احتمالاً مهم‌ترین آن‌ها به اضافه‌شدن دستیار هوش مصنوعی متا مربوط می‌شود. طبق گزارشی که اوایل این هفته منتشر شده بود، ظاهراً برخی کاربران منتخب واتس‌اپ در هند به این قابلیت دسترسی پیدا کرده‌اند که با وجود آن، کاربران از طریق اپلیکیشن می‌توانند با هوش مصنوعی Meta AI تعامل داشته باشند. غول شبکه‌های اجتماعی همچنین ظاهراً قصد دارد این قابلیت را برای کاربران اینستاگرام نیز ارائه کند.

دیگر خبرها

  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • ارائه تسهیلات به خانواده‌ها در راستای رفع موانع فرزندآوری
  • این افراد به خدمت سربازی اعزام می شوند
  • با «فیلتر‌های گپ» پیام‌های واتساپ را سریع‌تر پیدا کنید
  • پنج درس که باید از اولین حراج سکه مرکز مبادله در سال ۱۴۰۳ یاد گرفت
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • ارائه خدمات ویژه به نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه‌های بوشهر
  • متقاضیان کارت سوخت بخوانند | زمان تحویل کارت سوخت کوتاه شد
  • واگذاری ۲ هزار و ۸۰۰ قطعه زمین در استان قزوین 
  • راهنمای جامع پیگیری گذرنامه | استعلام شماره پاسپورت