Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@03:45:45 GMT

سردرد های مکرر را جدی بگیرید

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۶۷۴۲

سردرد های مکرر را جدی بگیرید

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردردهای چندگانه یا سردردهایی که در طول هفته دو یا چند بار اتفاق می افتند، می توانند نشان دهنده مواردی مهم، جدی و حتی خطرناک مانند تومور یا آنوریسم (Aneurysm) باشند.

طبق بررسی هایی که دکتر مایکل مندر (Michael Munger) در ایالات متحده آمریکا انجام داده است، معمولا مردم سردردهای خود را با داروهایی مانند پاراستامول و کمی آب آرام کرده و به ادامه کارشان می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مندر از مردم درخواست کرد تا سردردهایشان را بیشتر جدی بگیرند و بدانند که سردردهای متعدد در طول هفته می تواند نشانه ای از یک بیماری یا مساله ای جدی باشد. او در بررسی ها و تحقیقاتی که انجام داده است، دریافت که تعداد زیادی از افراد سردردهایشان را نادیده گرفته و درد را تحمل می کنند.

پژوهشگران  معتقد هستند که سردردهای مکرر در طول هفته و ادامه دار بودن آن می تواند نشان دهنده این موضوع باشد که فرد دچار تومورهای مغزی یا آنوریسم شده است. لازم به توضیح است که آنوریسم، در اثر بزرگ شدن یا بیرون ‌زدگی دیواره یک سرخرگ در اثر ضعف دیواره آن که معمولاً در آئورت (سرخرگ بزرگی که از قلب منشاء گرفته و در سینه و شکم به سمت پایین حرکت می‌کند) یا سرخرگ‌ هایی که مغز، پاها، یا دیواره قلب را تغذیه می ‌کنند، ایجاد می شود.

بر اساس توضیحات پزشکان، شایع ترین سردردها در سه دسته طبقه بندی می شوند: سردردهای تنشی، سردردهای سینوسی و سردردهای میگرنی. اما تکرار سردردها نیز می تواند نگران کننده باشد. بنابراین در صورتی که فردی بیش از دو هفته و در هر هفته بیش از دو بار سر درد داشته باشد باید حتما به پزشک مراجعه کرده و مورد بررسی قرار گیرد.

با تجزیه و تحلیل و تشخیص تکرار سردردها، ممکن است افراد بتوانند عوامل سردرد های خود را دقیقا مشخص کنند. این عوامل می توانند مصرف غذا یا نوشیدنی خاص، کمبود خواب، کاهش آب بدن، استشمام بوهای تند و غیره باشند. نکات دقیق به دست آمده از منشاء سردردهای فرد می توانند برای ارزیابی نوع سردردها مفید باشند.

به اعتقاد پژوهشگران، سردردهای تنشی از پشت سر آغاز شده و به بالا و دیگر بخش های سر گسترش پیدا می کنند. سردردهای سینوسی معمولا بر جلوی سر و دور چشم ها تاثیر می گذارند و در سردردهای میگرنی می توان حالت تهوع، حساسیت به نور و صدا و درگیر شدن نیمی از سر را مشاهده کرد. از دیگر علائمی که در سردردها معمولا نادیده گرفته می شود، تهوع، کرختی و بی حسی و مشکلات حافظه را می توان اشاره کرد که ممکن است نشانه ای از یک وضعیت وخیم باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا پزشک تغذیه مشکلات مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۶۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عواید حاصل از «خرید و فروش اسلحه» به نفع دولت ضبط می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز ماده هفت این طرح را تصویب کردند.

براین اساس یک ماده به شرح زیر که عنوان ماده ۱۸ مکرر سه به قانون الحاق می‌شود:

ماده ۱۸ مکرر سه – کلیه عوائد حاصل از قاچاق و خرید و فروش اسلحه و مهمات این موضوع و نیز اموال مورد استفاده در ارتکاب جرایم مذکور به نفع دولت ضبط می‌شود. ۲۰ درصد ارزش ریالی عوائد موضوع این ماده در قالب بودجه سنواتی به سازمان کاشف اختصاص می‌یابد تا برای نیروهای عمل‌کننده در اجرای این قانون هزینه نمایند.

کد خبر 6084091 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • از کودکی برخی مردهای ایرانی تا قفس سرباز پارسی / لگدی که معنای زیادی پیدا کرد (فیلم)
  • ویژگی‌های افراد پر انرژی
  • آکنه نوزادی چیست؟
  • کدام سلاح و مهمات قاچاق به نفع دولت مصادره می‌شود؟ + جزئیات
  • چطور با بوتاکس کردن میگرن را درمان کنیم؟
  • جرم‌انگاری قاچاق اسلحه در فضای مجازی در مجلس
  • وسیله نقلیه حامل انواع سلاح گرم جنگی ضبط می‌شود
  • همه عواید حاصل از «خرید و فروش اسلحه» به نفع دولت ضبط می‌شود
  • عواید حاصل از «خرید و فروش اسلحه» به نفع دولت ضبط می‌شود
  • درمان میگرن با تزریق بوتاکس