Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@07:51:26 GMT

عربستان ساختمان محل قتل خاشقچی را فروخت

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۶۸۵۴

عربستان ساختمان محل قتل خاشقچی را فروخت

رسانه‌های ترکیه‌ای از فروش «مخفیانه» ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول پس از حادثه قتل جمال خاشقچی خبر دادند.

به گزارش مشرق، دولت عربستان سعودی پس از حادثه قتل «جمال خاشقچی» نویسنده و روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های آل سعود در ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول، این ساختمان را به شکل مخفیانه فروخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه «دیلی صاباح»، عربستان پس از فروختن ساختمان کنسولگری خود در استانبول، مقر کنسولگری را به مکان دیگر منتقل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

مجتهد: قاتل خاشقجی زنده و مامور ویژه بن‌سلمان است افشاگری جدید درباره قتل خاشقجی

این رسانه ترکیه‌ای گزارش داد که تصمیم ریاض برای تغییر مکان کنسولگری خود در استانبول در حالی گرفته می‌شود که دادستانی ترکیه خود را برای صدور فهرست اتهامات در آستانه اولین سالگر قتل خاشقچی در اکتبر آینده (دهم مهر) آماده می‌کند.

دیلی صاباح نوشت: صداهای ضبط شده در داخل ساختمان کنسولگری هنگام ارتکاب جنایت قتل خاشقچی، دولت عربستان را ابتدا بر آن داشت که تیم فنی آن برای پاک کردن حافظه دستگاه استراق سمع در ساختمان کنسولگری اقدام کند، اما تیم پس از بازگشت از ساختمان گزارشی را به دولت سعودی ارائه داده و در آن توصیه کرد که ساختمان کنسولگری تخلیه شود و این مساله باعث شد که وزارت خارجه عربستان تصمیم به تغییر مکان و در نتیجه فروش ساختمان بگیرد.

روزنامه مذکور به نقل از کارشناسان حقوقی خبر داد که به ساختمان کنسولگری همچنان به چشم قتل‌گاه جمال خاشقچی نگریسته می‌شود و اگر انتقالی صورت بگیرد، دادستانی استانبول می‌تواند برای انجام تحقیقات مفصل و جمع آوری مدارک و اسناد بیشتر اقدام کند.

منابع رسانه‌ای ترکیه می‌گویند که وزارت خارجه عربستان پس از فروش این ساختمان قصد دارد ساختمانی را در منطقه صاری‌یر در نزدیکی کنسولگری آمریکا در استانبول بخرد.

جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی روزنامه واشنگتن‌پست دوم اکتبر (دهم مهر) در کنسولگری سعودی واقع در شهر استانبول به قتل رسید. ارزیابی‌های سازمان‌های اطلاعاتی ترکیه حکایت از آن دارد که آمر قتل خاشقچی، یکی از مقام‌های رده بالای سعودی، از جمله محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان تحولات یمن جمال خاشقجی قتل قاتل استانبول سفارت عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام با پیش نشست ترکیه استانبول برگزار شد.

این پیش نشست پنجشنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰ به وقت ایران در دانشگاه آرل استانبول، ترکیه برگزار گردید.

گفتنی است این نشست با مشارکت اساتید جمهوی اسلامی ایران و ترکیه برگزار شد.

کد خبر 6081678 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفت
  • وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان