Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@11:32:46 GMT

قیمت سبد نفتی اوپک به مرز ۶۷ دلار رسید

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۶۸۷۵

قیمت سبد نفتی اوپک به مرز ۶۷ دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، قیمت سبد نفتی این سازمان روز دوشنبه (۲۵ شهریورماه) به ۶۶ دلار و ۴۳ سنت رسید، در حالی که روز جمعه ۶۰ دلار و ۲ سنت برای هر بشکه ثبت شده است.

سبد نفتی اوپک شامل ١٤ نوع نفت‌خام اعضای این سازمان است.

قیمت نفت‌خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز امروز (سه‌شنبه، ۲۶ شهریورماه) و تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب ۶۶ دلار و ۹۱ سنت و ۶۲ دلار و ۹ سنت به ازای هر بشکه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در ابقیق و خریص در روز شنبه (۲۳ شهریورماه) که منجر به خروج ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت عربستان از بازار نفت شده، دلیل اصلی این افزایش قیمت نفت بوده است.

کد خبر 4721565

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت نفت افزایش قیمت نفت نفت اوپک قیمت دلار بانک مرکزی ایران بورس آرامکو قیمت نفت بازار سهام جنگ تجاری صادرات غیرنفتی دلار ایالات متحده آمریکا پهباد قیمت یورو وزارت جهاد کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۶۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱

بازار جهانی نفت با کاهش درگیری‌ها در خاورمیانه به ثبات نسبی دست یافت. شاخص نفت برنت انگیس و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ترتیب ۸۷.۱۱ و ۸۱.۹۹ دلار در هر بشکه، رسیدند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، تشدید تنش‌های منطقه‌ای بازار نفت را دچار نوساناتی کرده بود اما از روز گذشته با بازگشایی بازار‌های جهانی، بار دیگر قیمت نفت به ثبات نسبی دست یافت.

شاخص برنت انگلیس با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۸۷.۱۱ دلار رسید. شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۰.۰۹ درصد افزایش، به قیمت ۸۱.۹۹ دلار مبادله شد.

در جدیدترین بروزرسانی قیمت نفت خاورمیانه، نفت سنگین ایران با ۰.۷۰ درصد کاهش، به ۸۲.۵۷ دلار در هر بشکه رسید. نفت سنگین عربستان نیز با سقوط ۲.۰۱ درصدی با قیمت ۸۶.۳۳ دلار مبادله شد. بهای نفت سبک عربستان روز گذشته با ۲.۰۱ درصد کاهش، به ۸۷.۹۳ دلار در هر بشکه رسید.

دیگر خبرها

  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد