Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-28@22:36:46 GMT

قیمت مرغ به ۱۳ هزار تومان رسید

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۶۸۸۲

قیمت مرغ به ۱۳ هزار تومان رسید

 برومند چهارآیین، عضو هیات‌مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط قیمت مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۱۵۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده‌فروشی‌ها ۱۳ هزار تومان است. ضمن آنکه در استان‌های شمالی گلستان و مازندران به سبب افزایش عرضه در برابر تقاضا هر کیلو مرغ زنده با نرخ ۸ هزار و ۸۰۰ و مرغ گرم ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ازدیاد عرضه در برابر تقاضا را دلیل اصلی افت ۱۵۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به ابتدای هفته در بازار اعلام کرد و گفت: طبق روال همه ساله، قیمت مرغ از اواسط شهریور تحت تاثیر موضوع بازگشایی مدارس و افت تقاضا روند نزولی در بازار به خود می‌گیرد.

چهارآیین قیمت مرغ در بازار را پیش‌بینی کرد و گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تا اواخر مهر با نوسان ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی، قیمت مرغ زنده در کانال ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ گرم ۱۳ هزار تومان باقی بماند.

این مقام مسئول از افت مجدد قیمت جوجه یکروزه در بازار خبر داد و افزود: هم اکنون متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۶۰۰ تومان است که با نرخ مصوب خود فاصله معناداری دارد و همواره پیش‌بینی می‌شود که روند زیان تولیدکنندگان جوجه یکروزه در بازار ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان جوجه یکروزه برای ششمین ماه متوالی متحمل زیان شدند، بیان کرد: بنا بر آمار تولیدکنندگان طی ماه‌های اخیر به سبب اختلاف قیمت جوجه یکروزه با نرخ تمام شده رقمی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند.

چهارآیین تحمیل تصمیم کارگروه تنظیم بازار مبنی بر تولید ماهانه ۱۲۵ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه به تولیدکنندگان مرغ مادر، بی‌اعتمادی بازار‌های هدف نسبت به استمرار صادرات جوجه یکروزه، تخم مرغ نطفه دار و گوشت مرغ و بی‌رغبتی مرغداران در سایه قیمت‌های دستوری به جوجه ریزی را از جمله دلایل کاهش قیمت جوجه یکروزه در بازار اعلام کرد و گفت: البته اجبار تولیدکنندگان به تولید بیش از نیاز واحد‌های مرغداری عامل اصلی زیان تولیدکنندگان جوجه است.

عضو هیات‌مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ادامه داد: زمانی‌که صادرکنندگان نمی‌توانند صادرات حداقلی تخم مرغ نطفه‌دار، جوجه یکروزه و تخم‌مرغ را به تجار بازار‌های هدف به سبب اتخاذ تصمیمات یک شبه تضمین کنند، از این‌رو تجار بازار‌های صادراتی استقبالی از تولید ما نمی‌کنند.

وی مصرف روزانه گوشت مرغ در کشور را ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تن اعلام کرد و گفت: علی‌رغم سالانه به اندازه مصرف ۲ هفته کشور صادرات نداریم، جای این سوال مطرح است که مسئولان امر بر چه مبنایی از صادرات جوجه یکروزه و گوشت مرغ به بهانه افزایش قیمت مرغ جلوگیری می‌کنند؟ این در حالی است که به سبب کیفیت بالای مرغ تولیدی، امکان نفوذ در بازار‌های صادراتی به سهولت وجود دارد و تنها تصمیمات خلق‌الساعه مسئولان امر، صادرکنندگان را گرفتار کرده است.

به گفته چهارآیین، اگرچه صادرات مرغ آزاد است و محدودیتی در این میان وجود ندارد، اما به سبب دریافت عوارض ۵ هزار تومانی صادرات به ازای هر کیلو گوشت مرغ، امکان صادرات یک گرم مرغ وجود ندارد و تنها چنین تصمیمات و عوارض غیر کارشناسی به پدیده قاچاق و پیله وری رونق می‌دهد، در حالیکه تنها ابزار تعادلی عرضه و تقاضا، صادرات است.

وی در پایان با انتقاد از نوسان مجدد قیمت نهاده‌های دامی در بازارتصریح کرد: هم‌اکنون قیمت هر کیلو ذرت در بازار آزاد یک هزار و ۸۵۰ تا یک هزار و ۹۰۰ و کنجاله سویا ۳ تا ۳ هزار و ۱۰۰ تومان است که با نرخ مصوب خود اختلاف ۱۳ تا ۱۵ درصدی دارد.

223223

کد خبر 1300661

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مرغ و تخم مرغ گوشت قیمت گوشت سفید باشگاه پرسپولیس لیگ برتر نوزدهم عربستان آرامکو ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ باشگاه استقلال ایران و آمریکا سینمای ایران آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۶۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید دام زنده اعلام شد

 

به گزارش تابناک، قیمت جدید دام زنده در میدان روز اعلام شد بر این اساس هر کیلو گوسفند کشتار در بازار تهران بین ۲۶۰ تا ۲۸۰ هزار تومان متغیر است.

قیمت هر کیلو گوساله زنده نیز بین ۲۰۵ تا ۲۱۵ هزار تومان متغیر است.

در بازار روز اصفهان قیمت هر کیلو گوسفند زنده در این بازار بین ۲۴۰ تا ۲۶۰ هزار تومان متفاوت است.

در بازار دام مشهد قیمت گوسفند زنده ۲۵۰ هزار تومان تا ۲۵۵ هزار تومان است.

گوساله کشتار هم بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است.

قیمت گوسفند زنده در بازار همدان ۲۳۵ هزار تومان تا ۲۵۲ هزار تومان است. در این بازار قیمت گوساله زنده بین ۲۰۰ هزار تا ۲۱۵ هزار تومان است.

در بازار روز قم هم قیمت هر کیلو گوسفند بین ۲۵۰ تا ۲۵۸ هزار تومان است. میانگین قیمت دام زنده در این بازار ۲۲۵ هزار تومان است.

به طور کلی میانگین قیمت گوسفند زنده در بازار حدود ۲۴۹ هزار تومان است.

قیمت گوساله نیز ۱۹۵ هزار تومان است.

استان / نام محصول گوسفند گوساله میانگین حداقل حداکثر حداقل حداکثر تهران اصفهان خراسان رضوی فارس همدان قم مرکزی چهارمحال بختیاری میانگین ۲,۴۹۳,۷۵۰ ۱,۹۵۳,۱۲۵
۲,۶۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۰۵۰,۰۰۰ ۲,۱۵۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰
۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۶۰۰,۰۰۰ ۱,۷۵۰,۰۰۰ ۱,۸۵۰,۰۰۰ ۲,۱۵۰,۰۰۰
۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۵۵۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۲۳۷,۵۰۰
۲,۶۰۰,۰۰۰ ۲,۷۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۵۰,۰۰۰ ۲,۲۸۷,۵۰۰
۲,۳۵۰,۰۰۰ ۲,۵۲۰,۰۰۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۱۵۰,۰۰۰ ۲,۲۵۵,۰۰۰
۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۵۸۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۰۵۰,۰۰۰ ۲,۲۵۷,۵۰۰
۲,۲۴۰,۰۰۰ ۲,۲۶۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۲۵,۰۰۰
۲,۲۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۷۵۰,۰۰۰ ۱,۸۵۰,۰۰۰ ۲,۰۷۵,۰۰۰

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان نوسانی ندارد
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی و ۱۰ برابری صادرات میوه در مازندران
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • صادرات محصولات کشاورزی از مازندران رشد ۱۰ برابری داشته است
  • قیمت عجیب خودروهای چپی در ۱۴۰۳
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ اعلام جزییات
  • این بازار گزینه مهم سرمایه‌گذاران در سال ۱۴۰۳!
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • کمبودی در عرضه مرغ ایام نوروز و ماه رمضان نداریم
  • صادرات مرغ از سرگرفته شد