Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@15:22:58 GMT

باند ۵ نفره سارقان مسلح طلافروشی اسلامشهر دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۷۰۴۷

باند ۵ نفره سارقان مسلح طلافروشی اسلامشهر دستگیر شدند

سرهنگ کرمی مهدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سارقان مسلح طلافروشی خیابان مهدیه اسلامشهر توسط پلیس آگاهی دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه چند روز پیش سارقان مسلحی که با نصب نقاب به صورت خود اقدام به سرقت از طلا فروشی در خیابان مهدیه کرده و هیچ ردی از خود باقی نگذاشته بودند با تلاش شبانه روزی ماموران و با بهره گیری از ترفندهای خاص پلیسی این باند پنج نفره در یک عملیات غافلگیرانه دقایقی پیش توسط پلیس آگاهی اسلامشهر دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: افرادی که سعی در برهم زدن نظم عمومی دارند، بدانند، دیر یا زود در چنگ قانون گرفتار شده و باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

بر اساس این گزارش، ۱۲ شهریور ماه ۹۸ بود، که تعدادی سارق مسلح که به گفته فرماندار اسلامشهر تفنگ ساچمه‌ای همراه داشتند، با شلیک یک گلوله هوایی و یک گلوله به شیشه مغازه طلافروشی اقدام به سرقت کم تر از ۲۵۰ گرم طلا از این مغازه کرده بودند.

کد خبر 4721575

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی کرمی دستگیری سارق ماه محرم قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد شیراز عاشورا ایلام مراسم عزاداری خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگو با زورگیران بزرگراه صدر؛ می‌خواستیم پول‌دار شویم اما بدبخت شدیم

زورگیران بزرگراه صدر که چندی پیش ویدیویی از آنان منتشر شده بود، پس از دستگیری جزئیات بیشتری از اقدام مجرمانه خود و انگیزه‌هایشان برای سرقت را شرح دادند.

به گزارش ایسنا، اواسط هفته گذشته بود که ویدویی از یک زورگیری خشن در ترافیک بزرگراه صدر منتشر شد. این ویدیو به سرعت در میان افکار عمومی بازتاب پیدا کرد و اظهارنظرهای زیادی پیرامون آن مطرح شد، تا جایی که مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت نیز ناگزیر به صدور اطلاعیه‌ای شده و اعلام کرد که سارقان شناسایی شده و به زودی دستگیر می‌شوند. مدتی بعد از انتشار این ویدیو هم سرانجام زورگیران حاضر در این ویدیو که به «زورگیران بزرگراه صدر» معروف شده‌اند، در یک ویلای ساحلی در شمال کشور شناسایی و دستگیر شدند.

صبح امروز این افراد برای بازسازی صحنه جرم به محل وقوع جرم بازگردانده شدند. سه متهم دستگیر شده با حضور در صحنه جرم ضمن تشریح نحوه اقدام مجرمانه خود با خبرنگاران نیز گفت‌وگو کردند. آنچه در ادامه آمده است. گفت‌وگوی ایسنا با مالباخته و سه متهم دستگیر شده در جریان این پرونده است.

مالباخته مالباخته: در ماشین را قفل نکرده بودم

فرد مالباخته در این پرونده که گوشی تلفن همراه آیفون ۱۳ او به سرقت رفته بود، روایتش از ماجرا را اینطور به ایسنا توضیح داد: حدود ساعت ۸:۳۰ روز دوشنبه ۲۰ فروردین بود که من به وسیله خودروی شخصی‌ام در مسیر شرق به غرب بزرگراه صدر در حال حرکت بودم. در محدوده خروجی خیابان قیطریه ترافیک کمی سنگین شد که در این حین سارقان مسلح به من حمله کردند.

مالباخته ادامه داد:‌ این سارقان از دو طرف به من حمله کردند و با قمه و چاقو من را تهدید کرده و چند ضربه هم به من می‌زدند تا گوشی را از من بگیرند. در نهایت هم چند ضربه به دست، زانو و کمر من وارد کردند و من مجبور شدم تا گوشی را به آنان بدم. سارقان نیز به سرعت از محل متواری شدند. بعدتر دیدم که یکی از شهروندان در این خصوص ویدیویی گرفته و در فضای مجازی هم منتشر شده است.

این شهروند درباره اینکه در چه شرایطی مورد حمله سارقان قرار گرفته و چرا در خودرو را قفل نکرده بود، نیز گفت:  متاسفانه در ماشین قفل نبود و من خودم در را قفل نکرده بودم. آنها ناگهان آمدند و مرا غافلگیر کردند. گوشی تلفن همراه در دستم بود و در ترافیک نگاهی به گوشی‌ام انداختم که این اتفاق افتاد. 

سه زورگیر دستگیر شده قرارشدن موبایل قاپی کنیم چون پولش خوب بود!

یکی از متهمان که سنش را ۱۹ سال اعلام کرد هم در این‌باره به ایسنا گفت: کلا پنج بار سرقت کردیم و پس از سرقت آخری دستگیر شدیم. ما همه با هم بچه‌محل هستیم. یک نفر دیگر که الان اینجا نیست، آمد و به ما گفت که برویم موبایل قاپی کنیم، چون پولش خوب است.

این زورگیر با بیان اینکه پیش از شروع به سرقت موتورساز بوده و در تره‌بار هم کار می‌کرده است، گفت: راستش را بخواهید پول سرقت بهتر از کارم بود اما به وضعیتی که الان در آن هستیم نمی‌ارزد. خیلی پشیمانم و معذرت می‌خواهم. ما گول خوردیم.

این متهم دستگیر شده با بیان اینکه گوشی‌های سرقتی را به یک مالخر در محدوده مولوی می‌فروختند، اظهارکرد: ما با مردم درگیر نمی‌شدیم و از چاقو برای ترساندن آنها استفاده می‌کردیم. اگر کسی مقاومت می‌کرد، رهایش می‌کردیم و آسیبی به آنها نمی‌رساندیم.

او  همچنین درباره دستگیرشدنشان هم گفت: وقتی فیلم‌ زورگیریمان را در یکی از رسانه‌های خارج از کشور دیدم. فهمیدم که حتما دستگیر خواهیم شد. برای همه به شمال رفتیم و بعد هم دستگیر شدیم. 

هر گوشی آیفون ۱۳ را ۱۲ میلیون تومان می‌فروختیم

متهم دیگر که ۲۰ ساله است، درباره اقداماتشان گفت:‌ ما همه رفیق و بچه محلیم و با تحریک یکی دیگر از بچه محل‌ها باند سرقت درست کردیم. او به ما گفت که پولش خوب است و ما هم چون می‌خواستیم پول دار شویم، خر شدیم و حالا هم که بدبخت شده‌ایم. تازه دو هفته‌ است که سرقت را شروع کردیم و چندباری موبایل قاپی کرده بودیم و این اولین بار بود که کسی را خفت کردیم. 

او درباره شیوه سرقت نیز گفت: ما در اتوبان و خیابان‌ها می‌رفتیم و وقتی می‌دیدیم که فردی گوشی خوب در دستش دارد، اقدام به سرقت می‌کردیم. بعد از آن هرگوشی را در مولوی ۱۲ میلیون تومان می‌فروختیم.

این زورگیر با بیان اینکه نمی‌داند چه مجازاتی در انتظارش است، گفت:نمیدانم مجازاتم چیست و دارم دیوانه می‌شوم. مثل سگ پشیمانم.

سرقت چیزی جز بدبختی ندارد

سارق زورگیر دیگر که ۱۸ ساله است و یکبار نیز سابقه بازداشت دارد به ایسنا گفت: در اتوبان دیدیم که شیشه ماشین آن آقا پایین است و گوشی خوبی هم در دستش گرفته، همانجا تصمیم به سرقت گرفتیم و وقتی رفتیم جلو دیدیم، در ماشین هم قفل نیست. اینطور نبود که او را از قبل شناسایی کرده باشیم و همانجا او را دیدیم و تصمیم به سرقت گرفتیم.

این متهم با بیان اینکه سرقت ارزش این همه بدبختی را نداشت، گفت:کاری که کردیم به جز بدبختی، چیزی ندارد. ما گول خوردیم.

موارد پیشنهادی در همین زمینه:‌

ویدیو/ بازگشت زورگیران به صدر

گزارش تصویری/ بازگشت زورگیران بزرگراه صدر در محل ارتکاب جرم

تشریح جزئیات دستگیری زورگیران بزرگراه صدر و ماجرای تیراندازی

در ویدیوی منتشر شده از صحنه زورگیری این افراد صدای شلیک تیر هم به گوش می‌رسد، موضوعی که سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره آن به ایسنا توضیح داد و گفت: « شلیک تیر از سوی یکی از همکاران پلیس که در آن ساعت در ماموریت نبوده اما در نزدیکی محل حضور داشت، انجام شده است و ارتباطی به سارقان نداشت. البته جرم این سارقان نیز بسیار بالاست و اشد مجازات هم برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انهدام باند سارقان انبار کالاهای ملوانی در گناوه
  • باند ۱۱ نفره قاچاق سوخت در مرز ماهیرود دستگیر شدند
  • اعضای باند ۱۱ نفره قاچاق سوخت در مرز ماهیرود دستگیر شدند
  • دستگیری باند سارقان کابل برق در تالش
  • گفت‌وگو با زورگیران بزرگراه صدر؛ می‌خواستیم پول‌دار شویم اما بدبخت شدیم
  • بازداشت باند خانوادگی سارقان در زنجان
  • دستگیری باند ۵ نفره سارقان و ۴ مالخر تجهیزات داخل خودرو در اصفهان
  • انهدام باند سارقان احشام در پارس آباد
  • دستگیری اعضای باند سارقان خودرو در شیراز
  • انهدام ۲ باند سارقان خودرو در تبریز