Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-19@05:42:44 GMT

بازداشت پیمانکار داربست فلزی ورزشگاه آزادی

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۷۱۰۰

ساعت 24- یک مقام اگاه در رابطه با اقدامات صورت گرفته در زمینه فوت کودک شش ساله در ورزشگاه آزادی در دادستانی تهران گفت: پس از وصول گزارش این موضوع بلافاصله و تنها دقایقی بعد به بازپرس ویژه قتل در محل صحنه حاضر شده و اکیپ بررسی صحنه شامل پزشکی قانونی، پلیس آگاهی تهران و تشخیص هویت به سرعت و با دستور قضایی در محل صحنه حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام اگاه در رابطه با اقدامات صورت گرفته در زمینه فوت کودک شش ساله در ورزشگاه آزادی در دادستانی تهران گفت: پس از وصول گزارش این موضوع بلافاصله و تنها دقایقی بعد به بازپرس ویژه قتل در محل صحنه حاضر شده و اکیپ بررسی صحنه شامل پزشکی قانونی، پلیس آگاهی تهران و تشخیص هویت به سرعت و با دستور قضایی در محل صحنه حاضر شدند.

وی با بیان اینکه با توجه به وقوع فوت کودک ۶ ساله در ضلع غربی ورزشگاه آزادی و در حدفاصل درب ورودی و سکوها، دستورات ویژه ای صادر گردید، ادامه داد: عوامل ورزشگاه ، پیمانکار و مسوول ایجاد داربست فلزی به در محل حاضر شدند.

وی تصریح کرد: پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی جهت معاینه و کالبد شکافی، بلافاصله و با توجه به اهمیت موضوع و در همان شب و با توجه به اعلام پزشکی قانونی مبنی بر مرگ طفل در اثر برق گرفتگی، کارشناس تاسیسات برق تعیین و در محل حاضر و با دستور قضایی اقدام به بررسی محل نمود.

وی خاطرنشان کرد: دستور داده شد که تمامی قراردادها و عوامل دخیل در موضوع در محل حاضر شوند.

این مقام اگاه با اشاره به نظر اولیه کارشناس تاسیسات برق مبنی بر اینکه کودک در اثر تماس با داربست فلزی ایجاد شده که دارای جریان برق بوده، فوت نموده بیان داشت: بر اساس نظر این کارشناس علت وجود جریان برق در داربست فلزی، ایجاد داربست در مجاورت تیر فلزی برق و تماس داربست با تیر برق بوده است که با بررسی تیر چراغ برق مشخص شد که بدنه تیر چراغ برق به لحاظ اتصالی دارای جریان برق می باشد.

وی از شناسایی و بازداشت پیمانکار ایجاد کننده داربست در همان شب خبر داد و تصریح کرد: بلافاصله با تعیین کارشناس حوادث و ایمنی در همان شب ساعتی بعد از حادثه و حضور وی در محل صحنه مشخص شد که داربست فلزی ایجاد شده در دو روز قبل توسط پیمانکار ورزشگاه صورت گرفته و دقت لازم در خصوص ایمنی تاسیسات برق را در نظر نگرفته است که او نیز تحت پیگرد قرار گرفت.

وی گفت: با دستور قضایی و با سرعت، جسد کالبدشکافی و تعیین علت فوت شد که علت فوت "برق گرفتگی " اعلام گردید.

وی در تشریح آخرین وضعیت پرونده افزود: در حال حاضر پیمانکار ایجاد کننده داربست و پیمانکار تاسیسات برق بادستور قضایی بازداشت شدند.

به گزارش مرکزرسانه قوه قضاییه، لحظاتی پیش نیز یک پیمانکار دیگر بازداشت شده است.

مقام اگاه با بیان اینکه با دستور قضایی محل جهت بررسی مجدد احتمالی پلمب گردید، یادآور شد: تمامی اقدامات فوق در همان ابتدای وقوع حادثه و با دستور و نظارت شخص دادستان تهران و حضور و دستورات سرپرست دادسرای جنایی و بازپرس ویژه قتل انجام و از ظرفیت تمام تیم های صحنه و کارشناسان در همان شب استفاده و منتظر اعلام نظریه نهایی کارشناسی هستیم.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ورزشگاه آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم قطعی پرونده حادثه فوت ۶ کارگر معدن طزره دامغان صادر شد/ کارفرما و شرکت مقصر شناخته شدند

از جمله حوادث شوم رقم خورده در سال جاری، انفجار معدن زغال سنگی در زیرمجموعه معادل البرز شرقی در طزره دامغان بود که به جان باختن شماری از کارگران منجر شد؛ رویدادی که حالا پرونده قضایی تشکیل شده برایش فرجام یافته است.

به گزارش «تابناک»، ۱۲ شهریورماه سال جاری در حادثه انفجار تجمع گاز در یکی از تونل‌های فرعی معدن «رزمجاه» طزره دامغان، ۶ نفر از کارگران، «بهروز افروز»، «قربانعلی کمال»، «حسین غزائیان»، «حمید ایزدی»، «ابوالفضل غنایی» و «محمد نعیمی صفت» فوت کردند. رویداد تلخی که با وقوع آن، رسیدگی قضایی به ماجرا در دستور کار قرار گرفت و چند روز بعد، در جلسه ۱۷ مهر ماه شورای عالی قضایی، رئیس قوه قضائیه هم بر رسیدگی فوری به این پرونده تاکید کرد.

پیرو این روند قضایی و دستور رئیس دستگاه قضا، اقداماتی از جمله بازرسی بازرسان ویژه حوادث کار و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در دستور کار قرار گرفت، به بازداشت چند تن از متولیان معدن منجر شد و در نهایت با تکمیل پرونده، رسیدگی قضایی به این حادثه مرگبار در دستور کار قرار گرفت. پرونده‌ای که حالا دستگاه قضا فرجام نهایی آن را اعلام کرده است.

محمدجعفر عبدالهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای دستورات رئیس دستگاه قضا، پرونده با سرعت و دقت رسیدگی شد، زیرا مسائلی از این دست چنانچه با تأخیر در پیگیری‌ها همراه باشد برای مردم ذهنیت منفی ایجاد می‌کند و زمینه‌ساز سوءاستفاده معاندین و بدخواهان را فراهم می‌آورد.

وی گفت: در پی دستور رئیس قوه قضائیه، حکم قطعی این پرونده پس از بررسی دقیق و جامع ظرف مدت ۶ ماه از زمان وقوع حادثه صادر و لازم الاجرا شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: آنچه از اظهارات برخی از مسئولین شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی در پرونده مشخص شد، استخراج از معادن این منطقه به صورت غیر مکانیزه انجام می‌شود. دستگاه قضایی استان سمنان حفظ امنیت محیط کسب وکار، کافی بودن تجهیزات ایمنی، حفاظت از نیروی کار و جلوگیری از تصمیم گیری‌های پرخطر را از مسئولین مربوطه مطالبه می‌کند و این شرکت نیز مستثنی نیست.

وی در ادامه گفت: شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان با بررسی پرونده، تحقق و انتساب بزه به کارفرما را محرز دانسته و حکم قطعی را صادر کرد. کارفرما به اتهام قتل غیرعمدی ناشی از حوادث کار ۶ کارگر معدن، ناشی از بی احتیاطی و بی مبالاتی در حین کار در معدن طزره، محکوم به ۳ سال حبس تعزیری شد.

به گفته رئیس کل دادگستری استان سمنان، «دادگاه حکم تبرئه متهمان ردیف دوم و سوم پرونده را صادر کرد»؛ تبرئه سرپرست کارگاه و مسئول ایمنی که دستگاه صحت سنجش اکسیژن را در اختیار داشته و بعد از گزارش بازرسان، به اتهام بی احتیاطی و بی‌مبالاتی منتهی به قتل غیرعمد ۶ نفر از کارگران معدن به میزان ۱۰ درصد تقصیر، احضار شدند، تفهیم اتهام گردیدند و صدور قرار تأمین وثیقه آزاد شدند.

آن گونه که عبدالهی تاکید کرده، شرکت زغال سنگ البرز شرقی به عنوان متهم دیگر پرونده در جایگاه شخص حقوقی محکوم به پرداخت ۶ فقره دیه کامل مرد مسلمان در حق اولیای دم شد.

 

دیگر خبرها

  • عکس| ساندویچ ۵۰ هزار تومانی فقط در این مکان!
  • ️بزرگترین اجتماع قرآنی در ورزشگاه آزادی ️برگزار می شود
  • ماجرای فروریختن ۲۵ تُن مهمات جنگی بر سر دشمن
  • (عکس) ساندویچ ۵۰ هزار تومانی فقط در این مکان!
  • ساندویچ 50 هزار تومانی فقط در این مکان! (+عکس)
  • عکس‌| ساندویچ 50 هزار تومانی فقط در این مکان!
  • حکم قطعی پرونده حادثه فوت ۶ کارگر معدن طزره دامغان صادر شد/ کارفرما و شرکت مقصر شناخته شدند
  • دستگیری «پدرخوانده» سایت‌های قمار
  • استقلال خواهان برگزاری بازی با هوادار در ورزشگاه آزادی
  • بودجه بازسازی ورزشگاه آزادی چقدر است؟‌ + فیلم