Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی حملات حوثی ها و کاهش پنجاه درصدی تولید نفت خام عربستان، رویترز به نقل از منابع خود روز سه شنبه نوشت: سعودی ها بعد از حملات برای تامین تعهدات خود به مشتریان آسیایی رو به فروش ذخایر نفتی خود آورده اند.

۷۰ درصد از فروش نفت خام عربستان سعودی به کشورهای آسیایی صورت می گیرد.  

 آرامکو به پالایشگاه بزرگ نفت (IOC) اعلام کرده است که به جای نفت سنگین می تواند نفت ترکیبی آسیا را در اختیار این پالایشگاه قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت نفتی آرامکو همچنین به شرکت نفتی پترو چینا اعلام کرده است که تحویل محموله نفت سبک انان در ماه آینده با ۱۰ روز تاخیر ارسال خواهد شد.

یک مقام ارشد چینی به رویترز گفت: برخی از محموله های نفت خام سبک پالایشگاه دولتی چین در سپتامبر (شهریور) به درجه های سنگین تری تغییر می کنند.

«عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان سعودی سه‌شنبه شب در یک نشست خبری ادعا کرد که وضعیت تولید نفت این کشور به حالت سابق خود بازگشت.

وی با اشاره به حمله پهپادی اخیر یمن به دو پالایشگاه شرکت آرامکو که باعث توقف ۵۰ درصدی تولید نفت عربستان شده بود، مدعی شد که وضعیت تولید اکنون حالت عادی خود را سیر می‌کند.

وزیر انرژی عربستان سعودی که کشورش بیش از چهار سال در حال حملات مستمر به مردم و زیرساخت‌های یمن است، اظهار کردکه حملات مکرر به تاسیسات نفتی، اقتصاد جهان را در معرض تهدید و خطر قرار می‌دهد.

عبدالعزیز بن سلمان افزود: اطفای حریق ناشی از حملات صورت گرفته علیه دو پالایشگاه بقیق و خریص، حدود هفت ساعت به طول انجامید.

وزیر انرژی عربستان گفت که «تاکنون نتوانسته‌ایم مشخص کنیم که چه کسانی طراح و مجری عملیات علیه تاسیسات نفتی آرامکو در بقیق بوده‌اند».

نیروهای یمنی شنبه گذشته با استفاده از ۱۰ فروند پهپاد، دو پالایشگاه «خریص» و «بقیق» شرکت آرامکو را که از بزرگترین شرکت نفتی جهان محسوب می‌شود، هدف قرار دادند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند جنبش انصارالله چین آرامکو نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۷۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس به شهرک‌های صهیونیست‌نشین

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که یکصدو نود و پنج روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌گذرد، مرکز اطلاع‌رسانی جنگی گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصاویر حملات سنگین موشکی به شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه پخش کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات 
  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس به شهرک‌های صهیونیست‌نشین
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه