Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-18@04:59:07 GMT

نویسنده فرانسوی: حوثی ها محمد بن سلمان را تحقیر کردند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۷۳۱۵

نویسنده فرانسوی: حوثی ها محمد بن سلمان را تحقیر کردند

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، کانتالوپ روز سه شنبه در مقاله ای که در تارنمای فرانسوی مدیا پارت منتشر شد، نوشت: این حمله پیامدهایی را درپی دارد که تشدید خشونت در جنگ یمن و افزایش تنش منطقه ای از جمله این پیامدها است.

به نوشته نویسنده فرانسوی، حوثی ها در حالی پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار دادند که نیمی از تولید نفت خام سعودی ها از این پالایشگاه ها استخراج می شود و این تاسیسات  در ۸۰۰ کیلومتری مرز یمن واقع شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این نویسنده افزود: حمله به بزرگترین ذخایر هیدروکربن جهان نه تنها باعث افزایش قیمت جهانی نفت شد بلکه نشان داد که حکام سعودی در تامین امنیت منابع نفتی خود بسیار ضعیف هستند.

به نوشته کانتالوپ، محمد بن سلمان درصدد خصوصی سازی شرکت نفتی آرامکو بود و حملات پهپادی آماده سازی برای خصوصی شدن و فروش سهام آن در بازارهای جهانی را مختل کرد.

به گفته تحلیلگران امنیتی، اگر شرکت آرامکو عربستان به آسانی مورد هدف هرگونه حملات هوایی قرار بگیرد در آن صورت سرمایه گذاری وسیع در این شرکت ضرر مطلق است.

انصارالله یمن، شنبه گذشته در واکنش به محاصره این کشور و ادامه حملات جنگنده های سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد.

با حمله به این تاسیسات نفتی ۵۰ درصد از تولید و صادرات نفت عربستان مختل شده است.

نیروهای انصارالله یمن روز گذشته (دوشنبه) همچنین عربستان و امارات را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ تهدید کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۷۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ ازبکستان برد، عربستان تحقیر شد

هفدهمین دوره جام ملت های فوتسال آسیا امروز شروع شد.

طرفداری | عراق و تایلند با غلبه بر رقبای خود، صدرنشین گروه‌های A و B جام ملت‌های فوتسال آسیا شدند.

هفدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا از امروز (چهارشنبه) با برگزاری دیدارهای گروه‌های A و B رقابت‌ها آغاز شد.

در بازی افتتاحیه مسابقات، ویتنام مقابل میانمار با تساوی یک - یک متوقف شد. میانمار در جایگاه هفتادوسوم جهان قرار دارد و 34 پله پایین‌تر از ویتنام ایستاده است، اما توانست تیم ششم آسیا را متوقف کند تا اولین شگفتی جام را رقم بزند. تایلند نیز با نتیجه 3 بر یک موفق به شکست چین شد تا با سه امتیاز، در صدر جدول گروه A قرار بگیرد.

ازبکستان در گروه B با پیروزی 3 بر 2 از سد استرالیا گذشت و عربستان با نتیجه 5 بر یک برابر عراق شکست خورد. در این گروه تیم‌های عراق و ازبکستان در جایگاه‌های اول و دوم جای دارند.

فردا دیدارهای نخست گروه‌های C و D برگزار می‌شود که در مهم‌ترین مسابقه، شاگردان وحید شمسایی از ساعت 12:30 (به وقت ایران) مقابل افغانستان صف‌آرایی می‌کنند.

برنامه دیدارهای فردای جام ملت‌های آسیا 2024 به شرح زیر است:

تاجیکستان - کره جنوبی، ساعت 10:30
ایران - افغانستان، ساعت 12:30
ژاپن - قرقیزستان، ساعت 14:30
کویت - بحرین، ساعت 17:30

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • العین، الهلال عربستان را تحقیر کرد
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ ازبکستان برد، عربستان تحقیر شد
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • دیپلمات آمریکایی ادعاها درباره نقش ایران را در منطقه تکرار کرد
  • تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران به فلسطین اشغالی