Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-19@06:39:50 GMT

خوش رقصی فرانسه با شاباش های ایرانی!...

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۷۳۲۹

خوش رقصی فرانسه با شاباش های ایرانی!...

 اوایل سال ۹۸ خبری در یکی از رسانه های اروپایی با این تیتر منتشر شد : پاریس به نسرین ستوده شهروندی افتخاری اعطا کرد
اعضای شورای شهر پاریس روز دوشنبه ۱۲ فروردین به اتفاق آرا افتخار شهروندی پایتخت فرانسه را به این وکیل و کنشگر حقوق بشر اعطا کردند .
کانون وکلای پاریس نیز در روزهای اخیر خواستار آزادی فوری خانم ستوده شده و تصویر بزرگی از او را بر روی ساختمان مقر خود در خیابان اوسمان نصب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و در ادامه :
فرانسه هشدار داد که دفاع از برجام به معنی دادن «چک سفید امضا» به ایران در زمینه حقوق بشر نیست .
حکم نسرین ستوده را نه تایید و نه رد میکنم ،  چرا که نه حقوق دانم که سر از تناسب جرم و میزان مجازات دربیاورم ، و نه قاضی که صلاحیت حکم صادر کردن داشته باشم . هرچند نقدها به نسرین ستوده ها دارم و نیز به پاره ای از عملکردهای قوه قضاییه که درین یادداشت مجالی برای پرداختن به آن نیست .

هرشهروند ایرانی حق دارد که مطالبه گر باشد  و این مطالبه باید در بستری قانونی پیگیری شود تا عدالت برای همه افراد فارغ از اندیشه سیاسیشان و بر طبق قوانین کشورمان محترم شمرده شود و رسانه ها نیز وظیفه دارند که گفتمان عدالت خواهی را خارج از منافع جناحی و حزبی و نیز بدور از تخریب خدمات قوه قضاییه ، مطالبه کنند چرا که در نهایت ، همه ی اینها یک پروسه قضایی داخلی است و فقط باید در داخل کشور حل و فصل شود ونه در جایی دیگر .

ازینها که بگذریم ، پیشتر گفتم حقوقدان نیستم ، اما ایرانی ام . استقلال و اقتدارکشورم را دوست دارم و نیز پیشرفت و رفاه مردمم برایم مهم است ، و برایم سوال است که چه کسی در کشور و پشت کدام میز ریاست ، زیر باد کولر در حال چرت زدن است که فرانسه اینقدر وقیح و گستاخانه ، همزمان با کمک  همه جانبه به جنگ اقتصادی تمام عیار امریکا علیه ایران ، نه تنها اجازه دخالت در امور داخلی مارا به خودش میدهد ، بلکه بعد از آن همه بدقولی و عدم تعهدش در رابطه با برجام و سرکار گذاشتن های طولانی حال حاضرش ، همچنان مارا به اجرای یک طرفه تعهداتمان در برجام امرونهی میکند !!!

کشوری که بیشترین عذرخواهی را در سالهای اخیر به ایران و ایرانی جماعت بدهکار است .
- از حمایت و کمک تمام و کمال تسلیحاتی اش به صدام جنایتکار ،
- ماجرای خون های آلوده ،
- کارشکنی ها و سنگ اندازی های بسیار در پرونده هسته ای و ایفای نقش پلیس بد در توافق هسته ای ،
- لوس بازی جورواجور خودروسازانش در ایران

- بدعهدی در اجرای تعهداتش در قبال توافق برجام ،
- و تا امروز که لمکده ی سازمان منفور مجاهدین که عامل قتل عام ۱۷ هزار انسان بی گناه هستند شده است .
- کشوری که هم اکنون و همین حالا که این متن را میخوانید ، بالاترین مقام سیاسی اش با کت و شلواری شیک و چهره ای خندان ، در حال قلع و قمع کردن مردم منتقد نسبت به سیاست هایش است ،
- کشوری که طی ماه های اخیر خیل عظیمی از مردم معترض را وحشیانه بازداشت کرده است .

-کشوری که تاکنون و به استناد آمار خود وزارت کشور فرانسه 2448 معترض را مجروح کرده است .
- کشوری که پلیس هایش درین چند ماه با تفنگ های موسوم به فلش بال چه دندان‌هایی را که خورد و چه دستهایی را که قطع و چه چشم هایی را که کور نکردند و خدا میداند که اگر یکی ازاین هزاران مورد در ایران اتفاق افتاده بود چند نفر از سیاسیون آمریکا و اروپا و خصوصا فرانسه غش و ضعف میکردند و لباس بر تن می دریدند !! چه پیامهای ابراز همدردی و همبستگی که نمیفرستادند ، چه بزرگداشت ها و سمینارها که نمیگرفتند و چه خیابان ها که به نام مجروحین یا کشته شدگان نام گذاری نمیکردند .

در رذالت این شارلاتان های سیاسی لاف حقوق بشری زن همین بس که وزارت خارجه فرانسه به دیدار لوئیجی دی مایو ، معاون نخست وزیر ایتالیا با رهبران جنبش جلیقه زردهای فرانسه واکنش شدید نشان میدهد و آن را تضعیف کننده روابط بین دو کشورمیخواند و رییس جمهور گل و بلبل فرانسه مدام برای معترضین به سیاست هایش خط و نشان میکشد و آنها را تهدید به عذاب الیم میکند و در عمل نیز با سیاست مشت آهنین به استقبالشان میرود و  اما و اما واما در همان حال پیام همبستگی در حمایت از مخالفین سیاست های مادورو در ونزوئلا صادر میکند ، نتایج انتخابات را غیر قانونی اعلام میکند و از همه جالب تر اینکه ضرب الاجل هشت روزه برای انتخابات در ونزوئلا تعیین می نماید .

آقایان مسئول دیروزها ، امروزها و ایضا فرداها :

وقتی با اقتدار کشور و قوای سه گانه ، جناحی برخورد کنید ، جایگاه بین المللی ایران آسیب خواهد دید .

ریاست جمهوری قربانی خواهد شد نه رییس جمهور ، مجلس قربانی خواهد شد  نه رییس مجلس ، قوه قضاییه قربانی خواهد شد  نه رییس قوه قضاییه و یا این حزب و آن حزب . باید نقد کرد، باید اعتراض کرد ، اما هم باید با اتحاد و یکپارچگی داخلی و پاسخ درست ، به موقع و بجای ملی دربرابر گستاخی های خارجی ، به تمام دنیا فهماند که این اختلاف سلایق ها تنها و تنها مسائل فی ما بین اعضای یک خانواده است ، تا دولت ها و احزاب و سیاسیون شرق و غرب اجازه هتک حرمت قوا ، مسئولین ، نماینده ها و سیاسیون و به تبع آن کشور ما را به خود ندهند ، دل به این اختلافات خوش نکنند و هنگام اجرای تعهداتشان در قراردادهای بین المللی ما را به دنبال نخود سیاه نفرستند،گربه نرقصانند وبه ریشمان نخندند .
امروز اگر اروپا و بخصوص فرانسه با طرح های سرکاری و وعده های سر خرمن اش ، جلوی چشم های خشمگین ما 360 درجه کمر تاب میدهد و بابا کرم میرقصد ، یادمان نرود که ما خودمان اسمش را کلاس رقص ثبت نام کردیم ، خودمان برایش کف زدیم و تشویقش کردیم و هم خودمان روی سرش شاباش ریختیم .

آقایان وزارت خارجه ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از هرجناح و با هر گرایشی :

 اگر روزی که رودی جولیانی سیاستمدار آمریکایی و وکیل ترامپ در همایش منافقین در فرانسه و جلوی چشم همه جهانیان بر روی متن توافق برجام آب دهان انداخت و آنرا پاره کرد ، به غیر از حرفها و بیانیه های کاغذی و همیشگی ، پاسخی کوبنده و عملی میدادید ، امروز دیگر برای ملزم کردن اروپا نسبت به تعهداتش این همه تقلا و خط و نشان کشیدن لازم نبود .

لطفا حداقل در حوزه سیاست ورزی ، این منش واکنشِ سریع و قاطع را در دفاع از استقلال میهنمان ، از اروپایی ها یاد بگیرید . خسته شدیم بس که دررسانه هاشان تکفیری ها و بمب گذار هارا روی خط آوردند و در کشورشان پذیرای دوست پسرفلان معاند ، همسایه چند خانه آنورتر فلان فعال تجزیه طلب و یا هم بازی مهد کودک سی سال پیش فلان تروریست شدند . از همه بدتر وقتی که آمدند و « میاااااااایند » در ایرانمان و در سفارت کشورکذا و کذا با معاندین و خانواده جاسوسان دیدار میکنند ، جشن تولد میگیرند ، نوشابه رژیمی میخورند ، نون بیار کباب ببر بازی میکنند ، عکس یادگاری می اندازند . « به علت گرانی دل و قلوه » شنبلیله میدهند و اسفناج میگیرند و به اقتدارنظام سیاسی مان دهن کجی میکنند و میروند .

باور کنید خسته شدیم . نمیدانم ، شاید توقع بیجاییست و واقعا نمی توانید به گرد پای اروپایی ها در دفاع از منافع ملی تان برسید ، اما آیا به عربستان سعودی هم نمیتوانید برسید !! تو را به خدا حداقل درین یک مورد خاص ازین رژیم مرتجع و دیکتاتور درس بگیرید .
چندی پیش کریستیا فریلند وزیر امور خارجه کانادا در توییتی ؛ دقت کنید در « توییتی » درباره بازداشت فعال مدنی زن در عربستان سعودی ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی فوری اش شد .

وزارت امور خارجه عربستان سعودی بدون فوت وقت بیانیه ای بدین شرح صادر کرد:
"پادشاهی عربستان سعودی موضع کانادا را بی حرمتی به پادشاهی می داند که نیاز به واکنش شدید برای جلوگیری از هر گونه تلاش احزاب برای دخالت در حاکمیت عربستان سعودی است و تقاضای کانادایی ها "یک دخالت آشکار در امور داخلی پادشاهی، و برخلاف قوانین ابتدایی بین المللی و همه پروتکل های بین المللی است".

در ایران ازین بیانیه ها الی ماشاء الله صادر کرده و میکنیم . اما آیا عربستان در حد همین کاغذ بازی ها متوقف شد !!  حال بخوانید واکنش عملی و کوبنده عربستان سعودی را :

به دنبال آن ، عربستان سعودی سفیر کانادا را اخراج و سفیر خود در این کشور را به ریاض فراخواند ، همه روابط تجاری و مالی خود با اتاوا را متوقف کرد ، شرکت هواپیمایی ملی عربستان سعودی، «سعودیا»، پس از مداخله کانادا ، تمامی پرواز‌های خطوط هوایی دولتی خود به مقصد تورنتو و بالعکس را به حالت تعلیق درآورد .

و نیز عربستان سعودی دستور داد خرید تمام دانه های کانادایی متوقف شود ، ونیز اعلام کرد دیگر دانه های کانادایی را خریداری نخواهد کرد . دولت عربستان سعودی تمام برنامه های درمانی و پزشکی را در کانادا متوقف کرده و دریافت کنندگان کمک هزینه تحصیلی عربستان سعودی را به کشورهای دیگر انتقال داده است. در پی این اتفاق دلار کانادا نسبت به دلار آمریکا ۰.۱۲ درصد کاهش یافت و به کمتر از ۰.۷۷ سنت رسید .

و اما سخن پایانی :

میشود خواهش کنیم که وقتی به سفر کاری خارج از کشور میروید در حاشیه همین دیدارها ، اجلاس ها ، سیمناهارها ، کمی به خودتان زحمت بدهید و یک تُک پا هم بروید از خانواده های کشته شدگان و آسیب دیدگان جنبش جلیقه زردها بازدید و دلجویی کنید ، با بچه هایشان پلی استیشن بازی کنید و دوتا هم عکس سلفی از درو دیوار خانه یشان بگیرید !!؟
یا یک ستون برق در یک روستای دور افتاده ایران را به نام یکی از کشته شدگانشان نام گذاری کنید ؛
به دوسه تا از رهبران این جنبش ، شهروندی افتخاری دارقوزآباد سفلی اعطا کنید ،
یا حداقل به یکی دوتاشان بلیط سینمایی ، استخری ، و یا نه اصلا بروید نیم کیلو نبات
« ساده نه زعفرانی » هدیه بدهید ، تا اقلا این جماعت گستاخ بفهمند دخالت در امور داخلی ما و همچنین عدم اجرای تعهداتشان در برابر ایران بزرگ ، بدون واکنش عملی همه جانبه و کوبنده نخواهد ماند !!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۷۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح اولین مسجد چاپ سه‌بعدی جهان در عربستان سعودی

اولین مسجد پرینت سه‌بعدی جهان با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی پیشرفته گوآنلی در جده عربستان سعودی ساخته شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، عربستان سعودی در حال حاضر میزبان اولین مسجد پرینت سه‌بعدی جهان با مساحت پنج‌هزار و ۶۰۰ متر مربع است که در حومه الجوهره جده قرار دارد.

این پروژه از فناوری چاپ سه‌بعدی پیشرفته گوآنلی استفاده می‌کند و ساخت آن طی شش ماه به اتمام رسید. اهمیت ماهیت مسجد و رعایت جزئیات معماری در میراث فرهنگی معماری حجازی در این بنا تأکید شده است.

مسجد جدید با هدف ایجاد آرامش در میان نمازگزاران و در عین حال ادغام نور طبیعی در محیط، دارای مناره‌های متمایز است که نقطه عطفی در محله ایجاد می‌کند. افتتاح این مسجد، عربستان سعودی را به‌عنوان یک مرکز فناوری معرفی می‌کند و از جدول زمانی پیش‌بینی‌شده امارات متحده عربی برای تلاش‌های مشابه پیشی می‌گیرد.

پروژه‌های عربستان سعودی برای گذار فرهنگی

پادشاهی عربستان سعودی در حال گذار عظیمی است که هویت خود را در سطح جهانی بازتعریف می‌کند. به‌عنوان بخشی از چشم‌انداز ۲۰۳۰، این پادشاهی به سمت نوآوری در سراسر محیط ساخته‌شده با هدف احیای فرهنگ و تنوع بخشیدن به اقتصاد خود در حرکت است و در ژانویه از طرح‌های استادیوم شاهزاده محمد بن سلمان به‌عنوان یک مکان چند منظوره جدید برای کمک به طرح شهر قیدیه در نزدیکی ریاض عربستان سعودی رونمایی کرد. سال گذشته نیز ساخت‌وساز برج جده را پس از پنج سال وقفه از سر گرفت که قرار بود به بلندترین آسمان‌خراش جهان تبدیل شود و با ارتفاعی هزار متری، رکورد برج خلیفه امارات را بشکند.

در دیگر اخبار مربوط به فناوری چاپ سه‌بعدی، این سرزمین به‌تازگی فناوری‌ها و محصولات مختلفی را برای نوسازی بیشتر فرآیندهای ساخت‌وساز منتشر کرده است که از جمله یک یک چاپگر روباتیک برای تسهیل فرآیند ساخت‌وسازهای چند طبقه می‌شود. در دسامبر نیز اکتشافات گسترده‌ای از قابلیت‌های چاپ سه‌بعدی و پتانسیل گسترده آن از طریق تولید انواع اشکال و هندسه‌ها انجام گرفت. به این ترتیب این فناوری از دیوارهای عایق گرفته تا کاشی‌های پرینت سه‌بعدی، تأثیر گسترده‌ای بر آینده ساخت‌وساز ساختمان‌ها دارد.

چاپ سه‌بعدی مسجد در دبی

دبی نیز در می گذشته ابتکاری را برای ساخت اولین مسجد چاپ سه‌بعدی جهان معرفی کرد که به‌عنوان یک تکنیک جدید و پیچیده برای تکمیل موفقیت‌آمیز زیرساخت‌های مذهبی چاپ سه‌بعدی جهان، پتانسیلی برای آینده معماری و طراحی در این شهر را دارد. این پروژه که توجهات جهانی را به خود جلب کرده است، امکانات بی حد و حصر فناوری چاپ سه‌بعدی در ساخت‌وساز را به نمایش می‌گذارد. افتتاح مسجد جدید عربستان، این کشور را از جدول زمانی پیش‌بینی شده امارات متحده عربی برای تلاش مشابه جلوتر انداخته است.

کد خبر 736573

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری بزرگ عربستان در گردشگری
  • سرمایه‌گذاری بزرگ عربستان در گردشگری
  • هوش مصنوعی عربستان سعودی اظهارات متهمان را ترجمه می‌کند!
  • بررسی روابط ایران و عربستان پس از یک سال
  • عربستان به‌دنبال جذب توریست‌های چینی
  • غول‌های انرژی در حال مکیدن گاز در میادین مشترک هستند!
  • دورنمای مناقشه میدان گازی آرش/ غول‌های انرژی در حال مکیدن گاز در میادین مشترک هستند!
  • عربستان در بحبوحه نسل‌ کشی در غزه به تل‌آویو نفت ارسال کرده است
  • گزارش استیمسون؛ ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد | سعودی‌ها و اماراتی‌ها ممکن است به ترامپ توصیه کنند که...
  • افتتاح اولین مسجد چاپ سه‌بعدی جهان در عربستان سعودی