Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@05:32:12 GMT

همه آنچه که برای ازدواج موفق باید بدانیم

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۷۳۶۳

همه آنچه که برای ازدواج موفق باید بدانیم

حسن اکبرزاده روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موارد لازم برای ازدواج موفق اظهار کرد: کسی که قصد ازدواج دارد باید با خود به توافق برسد و قبل از اینکه در مورد فرد خاصی برای ازدواج فکر کند، بهتر است نسبت به خود و ویژگی‌های غالب شخصیتی‌اش آگاه‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روانشناس با اشاره به اینکه ازدواج هم مثل هر پدیده اجتماعی دیگر ویژگی‌های مثبت و منفی دارد، افزود: شاید یکی از بارزترین ویژگی‌های منفی ازدواج حس نداشتن آزادی عمل نسبت به دوران مجردی است و فرد در این حالت حس می‌کند که یک سری از تفریحات یا جمع‌های دوستانه خاص را از دست داده است.

او ادامه داد: ازدواج را به عنوان محدودیت در مسیر ازدواج تعریف می‌کنند، در حالی که همه این موارد به شکل متفاوتی در ازدواج نیز صورت می‌پذیرد، بنابراین این مسئله به نگرش افراد بستگی دارد.

اکبرزاده گفت: ازدواج یک مسیر خاصی است و اغلب افراد به دنبال ارتقاء و بهبود کیفیت زندگی به سراغ ازدواج می‌روند و تعریف مختصر از ازدواج "مسئولیت پذیری مشترک" نام دارد.

این روانشناس با اشاره به اینکه مسئولیت پذیری مشترک با مسئولیت پذیری مجردی تفاوت دارد، افزود: بنابراین اگر کسی اهداف ازدواج را در مرحله اول صرفا در ارتباط با خود تعریف نکرده و آگاه نباشد، طبیعتا در مسیر ازدواج مشکلات بیشتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: کمک کردن به همسر چه تاثیری در زندگی مشترک دارد؟ 

او با تأکید بر اینکه رسیدن هر فرد به آگاهی و بلوغ در مسیر ازدواج امری ضروری است، گفت: با کمبود در آگاهی و بلوغ، احتمال بروز  مشکلات بیشتر می‌شود و این بلوغ‌ شامل، بلوغ جسمانی_جنسی، روانی، عاطفی، اجتماعی و اقتصادی (استقلال مالی) است.

اکبرزاده با بیان اینکه انواع بلوغ در مشاوره‌های پیش از ازدواج برای هر فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: پس آگاهی از موارد فوق و داشتن بلوغ کافی یکی از تأثیرگذارترین موارد یک ازدواج موفق محسوب می‌شود.

این روانشناس گفت: استقلال مالی مردان از الزامات ازدواج است، چراکه از لحاظ فرهنگی، مدیریت مالی خانواده بر عهده مردان است.

او افزود: مشاوره با مردانی که شغل و درآمدی ندارند اما خانواده‌شان از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند در مشاوره‌های پیش از ازدواج منتفی است، زیرا کسی که درآمدی ندارد و خواستار ازدواج است، در واقع در بلوغ فکری، اجتماعی و روانی نیز دچار مشکل است.

این روانشناس توجه به تفاوت‌ها و احترام گذاشتن به آن‌ها را از موارد تأثیرگذار در ازدواج موفق دانست و افزود: از دیگر موارد تأثیرگذار در ازدواج موفق، آشنایی کافی با جمع آوری اطلاعات از افراد و منابع مختلف در مورد طرف مقابل، توجه به ارزش‌های متقابل، جذابیت ظاهری، اخلاقی و رفتاری او است.

اکبرزاده ادامه داد: شناخت کافی از خانواده طرف مقابل که شامل اعتقادات و ارزش‌های خانوادگی می‌شود، توجه به اینکه آیا در مورد تفاوت‌ها مسیر مذاکره و توافق را خوب پیش می‌روند؟، تعهد، مسئولیت پذیری، عجله نکردن در مسیر تصمیم گیری و غیره از دیگر موارد تأثیرگذار بر ازدواج موفق است.

این روانشناس خاطرنشان کرد: شناخت کافی از یکدیگر از موارد ضروری در مسیر ازدواج محسوب می‌شود و با عجله کردن و نادیده گرفتن یک سری از آداب و رسوم ازدواج شناخت مختل می‌شود و احتمال بروز مشکلات بالا می‌رود.

انتهای پیام/

موارد لازم برای یک ازدواج خوب را بدانید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ازدواج خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۷۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط طلایاب قاچاق ۲ میلیارد ریالی در مراغه

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ «توحید فارسی» افزود: این دستگاه قاچاق در راستای اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا توسط مأموران پاسگاه «خداجو» و حین گشت‌زنی هدفمند کشف شد.

بیشتر بخوانید: تشکیل ۷۶۰ پرونده قاچاق کالا در استان


وی این را هم بیان کرد که برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان نیز انتظار داریم تا در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

حفاران غیرمجاز با این توهم که می‌توانند از محوطه آثار و تپه‌های تاریخی زیرخاکی و طلا کشف کنند، نسبت به تهیه طلایاب و حفاری‌های شبانه اقدام می‌کنند و بیشتر آنان با دستان خالی گرفتار قانون می‌شوند.

وجود بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی در این شهرستان که ۱۸۰ مورد از آن‌ها در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده است، از دلایل طمع این افراد سودجو به شمار می‌رود؛ طمعی که در بیشتر موارد آنان را به پشت میله‌های زندان راهی می‌کند.

طبق مفاد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات)، «هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی - فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به «۶ ماه تا سه سال حبس»، «ضبط اشیاء مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور» و «آلات و ادوات حفاری به نفع دولت» محکوم می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224984 برچسب‌ها قاچاق کالا

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط طلایاب قاچاق ۲ میلیارد ریالی در مراغه
  • افزایش بیماری سرخک در افغانستان
  • آنچه لازم است درباره علم نظرسنجی بدانیم
  • قدر جنگل ها را بدانیم/ اول فروردین ماه روز جهانی جنگل است
  • ۵ نکته که باید درباره ذات‌الریه بدانیم
  • سید حسن خمینی: یکدیگر را به رسمیت بشناسیم/ بدانیم که هیچکس توان حذف گروه دیگر را ندارد
  • کبد چرب در این شرایط، خطرناک می‌شود
  • پورحمیدی و فرار از خاطره تلخ مقابل فولاد
  • نبود مشاور و روانشناس تربیت بدنی، پاشنه آشیل تیم‌های ورزشی کشور
  • آنچه لازم است درباره چالش‌های مرجعیت رسانه‌ای بدانیم