Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-19@05:28:43 GMT

رشد تعداد اجاره‌نشینی در 8 سال اخیر

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۷۳۹۸

 مهدی روانشادنیا در پاسخ به این سوال که نقل و انتقالات مسکن روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، چه راهکاری می‌تواند برای کنترل و ساماندهی اجاره بها برای سال های آینده مفید باشد، گفت: اصولاً مداخله دولت در بازارها آن هم کوتاه مدت جواب نمی‌دهد چرا که نمونه عینی آن دخالت دولت در بازار ارز بود که دیدیم به چه مشکلاتی دچار شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی-وی افزود: مسکن یک کالای ناهمگن است که دارای قیمت‌های متفاوتی است که توسط متقاضیان خریداری می‌شود پس نمی‌توان برای آن سقف قیمتی تعیین کرد و قطعاً‌ این اقدام بی‌نتیجه خواهد بود.

روانشادنیا با اشاره به اینکه در کالای همگن مثل دلار هم دخالت دولت آثار خوبی به همراه نداشت،‌ اظهار داشت:‌ اقدام اصولی برای بازار اجاره مسکن تولید به قصد اجاره و احیای نظام اجاره دارای حرفه‌ای است.

*سهم اجاره‌نشینی در کشور از 29 درصد سال 89 به 35 تا 40 درصد رسیده

کارشناس اقتصاد مسکن اضافه کرد: متأسفانه سهم اجاره‌نشینی در کشور از 29 درصد سال 89 به 35 تا 40 درصد رسیده است و این آمار نشان می‌دهد که یک تقاضای جدی در کشور برای بازار اجاره وجود دارد و باید دولت و مجلس فکری برای این موضوع کنند.

روانشادنیا ادامه داد: اقدامات کوتاه‌مدت نمی‌تواند برای بازار اجاره مناسب و مفید باشد بلکه می‌توان در یک افق 5 یا 6 ساله برنامه‌ریزی لازم برای حل این معضل را انجام داد.

وی تأکید کرد: برخی شتابزدگی‌ها در ارائه برنامه باعث شده تا سیاست‌گذاران از برنامه‌ریزی بلندمدت برای ساماندهی اجاره بهای مسکن عقب بمانند پس روش‌‌های کوتاه مدت اثر عکس دارد و باید به سمت برنامه‌ریزی‌های بلندمدت حرکت کنیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بازار اجاره اجاره نشینی نقل و انتقالات مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۷۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۵ هزار نفر در تصادفات نوروزی ۵ سال اخیر

به گزارش «تابناک» به نقل از سازمان پزشکی قانونی کشور، با توجه به افزایش حجم سفرها و میزان تردد در جاده‌ها، تعطیلات نوروز (از ۲۵ اسفند هر سال تا ۱۵ فروردین سال بعد از آن) عمدتاً با افزایش آمار تلفات حوادث رانندگی و کشته و مصدوم شدن تعداد بیشتری از هموطنان در مقایسه با دیگر روزهای سال همراه است.

بر اساس آمارهای موجود، در تعطیلات نوروز پنج سال گذشته، چهار هزار و ۸۹۱ نفر در حوادث رانندگی جان باختند که سه هزار و ۴۰۸ نفر از آنها در مسیرهای برون شهری جان خود را از دست داده‌اند، این تعداد ۶۹.۷ درصد از کل تلفات تصادفات را در بر می‌گیرد؛ این در حالی است که مابقی کشته‌ها در محورهای درون شهری، جاده‌های روستایی و یا سایر مسیرها جان خود را از دست داده‌اند.

آمار بالای کشته‌های تصادفات در محورهای برون شهری نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از تصادفات در خارج شهرها و در حین سفر رخ می‌دهد بنابراین می‌توان با رعایت قوانین رانندگی از سوی هموطنان، استفاده نکردن از تلفن همراه در حین رانندگی، پرهیز از سبقت‌های غیر مجاز، رعایت سرعت مطمئنه و مجاز، استراحت حین سفرهای طولانی و پرهیز از رانندگی در حالت خواب آلودگی، به کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن در نوروز پیش رو کمک کرد.

افزایش شش درصدی تلفات رانندگی در نوروز امسال

ارزیابی آمارهای پنج سال اخیر از حوادث رانندگی ایام نوروز نشان می‌دهد که بیشترین تعداد تلفات نوروزی در نوروز سال ۱۴۰۲ با یکهزار و ۲۱۷ کشته به ثبت رسیده است که متأسفانه این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶.۲ درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر کمترین آمار تلفات نیز مربوط به نوروز سال ۱۳۹۹ با ۵۳۴ کشته است که البته در نوروز این سال به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت سفر، تعداد تلفات نوروزی نیز کاهش یافت و به کمترین میزان خود، حداقل در ۱۵ سال اخیر رسید.

اما متأسفانه پس از این سال مجدداً شاهد رشد آمار تلفات تصادفات در ایام نوروز بودیم، به نحوی که در نوروز سال ۱۴۰۰ تعداد تلفات حوادث رانندگی با حدود ۱۰۰ درصد افزایش به یکهزار و ۸۰ نفر رسید و همین افزایش در سال‌های بعد نیز به ترتیب با ۱۱.۴ و ۶.۲ درصد رشد تکرار شد.

ضربه به سر علت اصلی تلفات در حوادث رانندگی

آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد که بیشترین علت مرگ در حوادث رانندگی ضربه به سر است. آنچنان که در نوروز سال جاری ۳۷.۴ درصد از کشته‌ها به دلیل ضربه به سر جان خود را از دست داده‌اند. بنابراین شایسته است رانندگان عزیز و سرنشینان خودرو ضمن رعایت سرعت مطمئنه، حتماً از کمربند ایمنی استفاده کنند.

همچنین با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از تلفات تصادفات در محل حادثه و یا در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند، از تمامی هموطنان در خواست می‌شود در صورت مشاهده وقوع تصادف به موقع واحدهای امدادی اورژانس را مطلع و مسیر تردد خودروهای امدادی را باز بگذارند تا در شرایطی که دقیقه‌ها و ثانیه‌ها برای نجات جان هموطنان درگیر در تصادف حائز اهمیت است، نیروهای امدادی بتوانند در کمترین زمان ممکن برای امداد رسانی و نیز انتقال سریع مصدومان به مراکز درمانی اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • قیمت مسکن امروز اصفهان (مفتح) ۲۸ اسفند ۱۴۰۲+ جدول
  • بازار مسکن از تورم سنگین مصون ماند
  • اجاره‌نشینی در آسمان‌خراش
  • برنامه ویژه برای مدیریت بازار مسکن در قم
  • ساخت ۵٠٠ هزار واحد برای کارکنان نیروهای مسلح با دولت تفاهم شده است
  • ۱۰ درصد جمعیت استان از نمایشگاه یزد بازدید کردند
  • ساماندهی جداول و گاردریل‌های تهران/ تعداد واگن های مترو به دو برابر ظرفیت ۲۵ سال اخیر می‌رسد
  • بازار داغ اجاره سفره هفت سین؛ روزی ۸۰۰ هزار تومان!
  • فوت ۵ هزار نفر در تصادفات نوروزی ۵ سال اخیر
  • عقب نشینی بیت کوین از رکورد تاریخی