Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام موسوی فرد بر آسیب شناسی نقاط قوت و ضعف و کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی در سایه عاشورا تاکید کرد و گفت: هر سال باید در ارائه خدمات به زائران نوآوری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد» شامگاه (سه شنبه ۲۶ شهریور) در گردهمایی مدیران مواکب حسینی اهواز اظهار کرد: ریشه یابی عوامل عاشورا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان عاشورا را به دو قسمت باخاصیت و بی خاصیت تقسیم کرد و افزود: عاشورای با خاصیت، عاشورایی است که بتواند درس‌ها و پیامدهای عاشورا را در جامعه به ثمر برساند، یعنی بتوان در مسیر کاروان امام حسین (ع) بستر و زمینه‌ای را فراهم کرد که از عبرت‌های عاشورا درس گرفته شود.

 

امام جمعه اهواز اضافه کرد: در صدر اسلام کسانی حضور داشتند که ۵۰ سفر حج و ۲۵ سفر‌ حج با پای پیاده داشتند، اما در نهایت مورد لعن‌ امام زمان خود قرار گرفته‌اند.

 

وی بر آسیب شناسی نقاط قوت و ضعف و همچنین کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی در سایه عاشورا تاکید کرد و ادامه داد: حادثه عاشورا یک شور دارد و یک شعور؛ شور آن مواکب متعدد، عزاداری‌ها، اشک ریختن‌ها و سینه زدن هاست.

 

وی یکی از راه های رسیدن به اهداف اباعبدالله (ع) را داشتن شعور حسینی دانست و با اشاره به دلایل در خواست امام حسین (ع) از یاران خود مبنی بر ترک چادرها عنوان‌ کرد: امام حسین در شب عاشورا به یاران خود می گوید که بروید اما در روز عاشورا درخواست کمک‌ می‌کند، یعنی می خواهد یک پالایشی اتفاق بیفتد تا در روز عاشورا یک نفر از سفر ایشان خارج نشود.

 

حجت الاسلام موسوی فرد تصریح کرد: جمله «هل من ناصر ینصرونی» امام حسین (ع) این است که نباید در سپاه دشمن یک طیب حضور و ترس از پیوستن داشته باشد.

 

وی با اشاره به اهداف زیارت اباعبدالله (ع) ابراز کرد: باید رفتارهای امام حسین (ع) را در وجود خود و جامعه شیعی نهادینه کرد؛ همه خدمت ها به زائران شور حسینی و اما نماز اول وقت شعور حسینی است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر اینکه هر سال باید در ارائه خدمات به زائران نوآوری داشته باشیم بیان کرد: با وجود اینکه ویزا و روادید برداشته شده ولی در حال حاضر پول بیمه افزایش یافته و عده ای می‌خواهند پول هنگفتی به جیب خود بزنند.

 

وی بر سهولت خدمات دهی اداری به زائران تاکید کرد و یاد آور شد: باید زمینه را به گونه ای فراهم کرد که زائر در طول مسیر دغدغه و نگرانی نداشته باشد.

 

امام جمعه اهواز با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت مردمی برای خدمات‌رسانی به زائران استفاده شود گفت: هرجا‌ که نام‌ امام ‌حسین (ع) می درخشد خادمان حضرت حضور دارند و با توجه به اینکه در سخت‌ترین شرایط اقتصادی به سر می بریم اما بازهم شاهد حضور گسترده و خدمات‌رسانی بسیار مردم هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه اربعین امام حسین (ع) زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم می‌کند اظهار داشت: تلاش ما باید در جهت رسیدن به شعور اباعبدالله (ع) باشد؛ یعنی هر موکبی قبل از غذا دادن ابتدا نماز اول وقت را مدنظر خود قرار دهد و همچنین در طول مسیر نباید بی حجابی باشد.

 

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه هر موکبی باید یک روحانی داشته باشد تا بتوان از تغدیه فرهنگی برخوردار شود بیان کرد: در بخش فرهنگی زیبایی‌های حادثه عاشورا نمایش داده شود، یعنی بخشی از هزینه‌ها را برای این مسئله صرف کنیم.

 

پایان پیام/637

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه محرم عزاداری محرم اربعین حسینی استان بوشهر خبرگزاری شبستان مسجد طراز اسلامی شیراز عاشورا کانون های فرهنگی هنری مساجد حجت الاسلام موسوی فرد اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۷۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت پدیده سپاهان با مدل موی جدید

به گزارش "ورزش‌سه"، دیدار سپاهان برابر استقلال چند روز پس از شکست طلایی پوشان اصفهانی در دو دیدار رفت و برگشت مقابل الهلال اولین بازی نیم فصل دوم مورایس و شاگردانش بود که با شکست در ورزشگاه آزادی همراه شد و فشار را روی این تیم بیشتر کرد.

این بخشی از هزینه‌های مورایس در این بازی مهم بود و چند بازیکن این تیم نیز در این مسابقه فیزیکی و پرفشار دچار مصدومیت شدند. فرشاد احمدزاده و محمدجواد حسین‌نژاددر جریان نیمه اول دچار این مشکل شدند و آریا یوسفی هم که شدت آسیب او بالاتر بود 2 ماه به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو تمرینات و مسابقات سپاهان را از دست داد.

در این بین آسیب دیدگی فرشاد احمدزاده خیلی زود و پس از یک مسابقه رفع شد و در شرایطی که آریا یوسفی هنوز شرایط حضور در تمرین تیم را ندارد، محمد جواد حسین نژاد از روز چهارشنبه در تمرینات سپاهان آفتابی شد و کار انفرادی را برای اضافه شدن به تمرینات گروهی آغاز کرده است.

حسین نژاد یکی از بازیکنان خلاق و کلیدی سپاهان در این فصل به شمار می‌رود که بازگشت او در فاصله نزدیک به 6 روز مانده به دیدار برابر تراکتور خبر بسیار خوبی برای سپاهانی‌ها به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • عکس| بازگشت پدیده سپاهان با مدل موی جدید
  • بازگشت پدیده سپاهان با مدل موی جدید
  • اقامتگاه‌های بوم‌گردی محلی برای ارائه فرهنگ اصیل میزبانی به گردشگران
  • ارائه خدمات درمانی تمام وقت در بیمارستان‌های تامین اجتماعی مازندران در ایام نوروز
  • خدمات دهی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به مردم و مسافران
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • کمبودی در تامین سوخت جایگاه‌های استان سمنان نداریم
  • برند در سایه قانون