Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی و گزینشی المپیک در حالی روزهای 23 تا 26 شهریورماه در شهر نورسلطان کشور قزاقستان برگزار ‌شد که 36 فرنگی کار در 6 وزن المپیکی، سهمیه حضور در بازیهای المپیک 2020 توکیو را بدست ‌آوردند که سهم ایران از 6 سهمیه ممکن 3 سهمیه در اوزان 60، 77 و 130 کیلوگرم بود.

در آخرین مسابقات جهانی که به عنوان یکی از مراحل گزینشی المپیک در سال 2015 به میزبانی لاس‌وگاس در آمریکا برگزار شد، تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان موفق به کسب 3 سهمیه از 6 سهمیه ممکن شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کشتی فرنگی در مسابقات جهانی لاس‌وگاس در اوزان 75، 85 و 98 کیلوگرم توسط عبدولی، اخلاقی و رضایی به سهمیه رسید و در اوزان 59، 66 و 130 کیلوگرم دل به میادین بعدی بست.

ایران در قزاقستان در اوزان 67، 87 و 97 کیلوگرم دستش از سهمیه المپیک کوتاه ماند و در 2 رقابت باقیمانده باید شانس خود را آزمایش کند. 

به گزارش فارس، در بین کشورهایی که در نخستین رقابت گزینشی المپیک موفق به کسب بیشترین سهمیه شدند ایران، روسیه، ازبکستان و آلمان با بدست آوردن 3 سهمیه از 6 سهمیه ممکن بیشترین سهم را داشتند، که می‌تواند نتیجه قابل توجهی باشد. 
کشورهای ترکیه، گرجستان، کوبا، قزاقستان، اوکراین، مجارستان، ارمنستان و صربستان نیز با کسب 2 سهمیه در رده‌های بعدی قرار گرفتند. 
ژاپن، دانمارک، مصر، سوئد، بلاروس، قرقیزستان، لهستان و استونی نیز هرکدام موفق به کسب یک سهمیه شدند. 

از نکات جالب توجه عدم کسب سهمیه توسط کشورهایی مانند آذربایجان و کره‌جنوبی بود که در دوره قبل المپیک صاحب مدال بودند. کره‌شمالی هم می‌توان در زمره ناکامان کسب سهمیه قرار داد بخصوص اینکه همواره در سبک وزن مدعی بوده‌اند. 

اتحادیه جهانی کشتی بعد از مسابقات جهانی، برای هر قاره یک گزینشی قاره ای در نظر گرفته است و در نهایت یک گزینشی جهانی در بلغارستان.

مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا از 8 تا 10 فروردین 1399 در شهر ژیان چین برگزار خواهد شد و در صورت کامل نشدن سهمیه ها کشتی گیران در رقابت‌های گزینشی جهانی که 11 تا 14 اردیبهشت ماه در صوفیه بلغارستان برگزار می شود باید به میدان بروند.

انتهای پیام/

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۷۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر به دنبال مدال المپیک هستید کسب سهمیه برایتان راحت‌تر است

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی،‌ علیرضا دبیر که با توجه به لغو پروازها، سفرش به قرقیزستان به تعویق افتاده است، در تماس تصویری،‌ صحبت هایی را با ۳ آزادکار و ۲ فرنگی کار کشورمان شرکت کننده در رقابت های گزینشی المپیک در قرقیزستان داشت.

رییس فدراسیون کشتی در گفت و گویی مفصل خطاب به نمایندگان کشورمان گفت: اگر به دنبال کسب مدال در المپیک هستید، پس کسب سهمیه باید برایتان راحت تر باشد. هرکدام شما یک سردار برای ایران و نماینده ۸۵ میلیون مردم عزیز کشورمان هستید و نگاه مردم به افتخارآفرینی شما در این مسابقات است.

وی تصریح کرد: ما با دعای خیر مردم و تشویق آن ها روحیه می گیریم، شما هم باید با بالا بردن پرچم ایران اسلامی به مردم روحیه دهید و آن ها را خوشحال کنید.
رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتید، هیچ کشتی گیری به مانند شما تمرین و کار نکرده، به داشته های خود اطمینان کنید و حریف را نیز دست کم نگیرید. کادر فنی برای شما زحمات فراوانی کشیده، فیلم تک تک حریفان شما را آنالیز کرده و اطمینان داشته باشید که موفق خواهید شد.

مسابقات کسب سهمیه المپیک در کشتی آزاد فردا (جمعه) برگزار می شود که احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم نمایندگان کشورمان هستند. مسابقات کشتی فرنگی گزینشی المپیک نیز روز یکشنبه برگزار خواهد شد و امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم و علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ کیلوگرم برای کشورمان به میدان می روند.

کد خبر 6082008

دیگر خبرها

  • چهارمین سهمیه کشتی آزاد ایران در المپیک ۲۰۲۴ به یونس امامی رسید
  • احمد محمدنژاد سهمیه المپیک نگرفت
  • گزارش کشتی آزاد کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا / آذرپیرا با غلبه بر کشتی‌گیر ایرانی- ژاپنی راهی نیمه‌نهایی شد
  • اگر به دنبال مدال المپیک هستید کسب سهمیه برایتان راحت‌تر است
  • کشتی آزاد و فرنگی کسب سهمیه المپیک/ ۵ نماینده ایران رقبای خود را شناختند
  • قرعه کشی رقابت‌های کسب سهمیه المپیک کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد
  • برگزاری قرعه کشی رقابت‌های کسب سهمیه المپیک کشتی
  • وزنِ پرمدعی و حالِ بد قهرمان جهان/ محموداف چرا باخت؟
  • علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود
  • احتمال تعویق اردوی کشتی آزاد درصورت تکمیل سهمیه‌ها در بیشکک