Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@12:22:01 GMT

طرح استیضاح ترامپ ؛ دموکرات ها عقب نشینی نکردند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۷۶۵۵

طرح استیضاح ترامپ ؛ دموکرات ها عقب نشینی نکردند

به گزارش شبکه سی ان بی سی، جرولد نادلر افزود: کمیته به جای استیضاح «برت کاوانا» دیوان عالی کشور، به دنبال پیگیری طرح استیضاح دونالد ترامپ است.

کاوانا وکیل و قاضی آمریکایی است که هم‌اکنون به عنوان یکی از قضات دستیار دیوان عالی ایالات متحده فعالیت می‌کند.

نادلر در مصاحبه با شبکه وای نی اس نیز گفت: ما در حال حاضر با دستان پر به استقبال استیضاح رئیس جمهوری می رویم و این برای مدتی منابع و زمان ما را محدود می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: صادقانه بگویم، ما منابع خود را در تصمیم گیری در مورد استیضاح رئیس جمهور متمرکز می کنیم. من شخصاً فکر می کنم ترامپ باید استیضاح شود.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا که عملکرد آن از سوی جمهوری خواهان مورد انتقاد است، می‌کوشد تا روند تلاش‌ها برای استیضاح دونالد ترامپ را پیش ببرد.

در همین زمینه کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در هفته گذشته برای بررسی امکان استیضاح دونالد ترامپ رای گیری کرد.

این اقدام کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد جمهوری خواهان مواجه شده است. طرح تشدید تلاش‌ها برای استیضاح ترامپ در این کمیته که اکثریت آن در اختیار دموکرات‌هاست با ۲۴ رای موافق و ۱۷ رای مخالف تصویب شد.

جرولد نادلر رئیس دموکرات این کمیته پس از رای گیری به خبرنگاران گفت: این بررسی به ما اجازه خواهد داد تا مشخص کنیم که آیا اجرای روند استیضاح در رابطه با ترامپ ممکن است یا خیر؟

به گفته نادلر در حال حاضر ترامپ با اتهام‌هایی نظیر فساد، سوء استفاده از قدرت و ایجاد مانع بر سر راه اجرای قانون و عدالت مواجه است.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا امیدوار است تا پایان سال جاری میلادی که کمی بیش از سه ماه از آن باقی مانده بتواند نظر نهایی خود را در این باره اعلام کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ استیضاح ترامپ ایالات متحده آمریکا دیوان عالی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۷۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...

دبیرکل کانون های انجمن های صنفی کارگران با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار شورای عالی کار گفت: اگر مزد واقعی به کارگر داده و سهم واقعی تامین اجتماعی پرداخت شود هم معیشت کارگران تامین می شود هم سازمان به ناترازی نمی خورد.

هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ارسال لایحه ارسال مواد ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس توسط وزارت کار اظهار کرد: ما با اصلاح این مواد موافقیم به این شکل که به عنوان نمایندگان رسمی کارگران حضور پیدا کنیم، ضمن آنکه بخشی از نمایندگان دولت را می‌توان به نمایندگان مجلس اختصاص داد تا از مجلس هم نماینده در شورای عالی کار حضور داشته باشد.
وی ادامه داد: حتی از سازمان تامین اجتماعی نیز می‌تواند در شورای عالی کار حضور پیدا کند. درحال حاضر جامعه بزرگی از کارگران صنفی زیر مجموعه اتاق اصناف و دارای اتحادیه های صنفی هستند ولی آنها در شورای عالی کار نماینده ای ندارند.
دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با بیان اینکه ساختار شورای عالی کار دارای ایراد است، گفت: می‌توانیم ترکیب شورای عالی کار را با کاهش تعدادی از نمایندگان شرکای اجتماعی و افزایش تعدادی نماینده از بیرون اصلاح کنیم.در نهایت هرگونه اصلاح مواد قانون کار باید با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی باشد.
ابوی درباره تصویب دستمزد توسط مجلس نیز گفت: معتقدم اینکه به طور کلی فرایند تعیین مزد را به مجلس ببریم و در مجلس تصویب شود درست نیست و خلاف قانون کار است.اما در مقابل هر چقدر دستمزد افزایش یابد منابع تامین اجتماعی و بحث بیمه پردازی نیز تقویت می‌شود. اگر مزد واقعی به کارگر داده شود و از آن طرف سهم واقعی تامین اجتماعی پرداخت شود، هم معیشت خانوارهای کارگری تامین می شود هم سازمان به ناترازی نمی خورد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی‌ها را عصبانی کرد | وزیر کار زیر تیغ استیضاح؟
  • اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...
  • استیضاح وزیر کار به خاطر میزان افزایش حقوق کارگران؟!
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی‌ها را عصبانی کرد؛ وزیر کار استیضاح می‌شود؟
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی ها را عصبانی کرد /وزیر کار استیضاح می شود؟
  • از استیضاح وزیر آموزش و پرورش منصرف نشده‌ام/ عدم پرداخت حق‌التدریس یعنی کمبود معلم در سال آینده
  • ضرورت تسریع در اجرای سند تحول آموزش و پرورش
  • نماینده تهران: از استیضاح وزیر آموزش و پرورش منصرف نشده‌ام
  • از استیضاح وزیر آموزش و پرورش منصرف نشده‌ام/ آموزش و پرورش درگیر کار‌های روزمره است