Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس از پیشنهادات مستدل کارشناسان اقتصادی در خصوص لایحه تجارت استقبال خواهد کرد.

علی اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برخی انتقادات فعالان اقتصادی نسبت به لایحه تجارت گفت: بیش از ۸۰ الی ۹۰ سال از قانون تجارت می‌گذرد و طبیعتا ما در این زمینه نیاز به تغییرات داشتیم البته بخشی از انتقادات به نظر من وارد است اما علاوه بر کمیسیون قضایی که کمیسیون اصلی بررسی کننده این لایحه بوده کمیسیون اقتصادی هم به عنوان کمیسیون فرعی این لایحه را مورد بررسی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: برای بررسی این لایحه زحمات زیادی کشیده شده که قابل  انکار نیست، ضمن این که در جلسات رسمی بررسی آن از اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی هم دعوت به عمل آمد و آنها نیز در این باره اظهار نظر کردند. به هر حال برخی مفاهیم، اصلاحات و فرآیندها فراتر از موضوعات ملی است و در حوزه روابط منطقه‌ای و بین المللی مفاهیم جدیدی را وارد فضای اقتصادی کرده است.

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که «منتقدان لایحه تجارت می‌توانند استدلال‌های خود را به مجلس و هیئت رئیسه بفرستند»، تاکید کرد: مجلس با روی باز از پیشنهادات استقبال می‌کند؛ البته برخی نقطه نظرات کلی است و لازم است منتقدان پیشنهاد مشخص خود را مطرح کنند. آیا واقعا همه این لایحه از نظر آنها ایراد دارد یا پیشنهاد مشخصی در مورد یک حکم خاص دارند؟ اگر اتاق‌ها و تشکل های تخصصی اقتصادی نظری در این مورد دارند می‌توانند آن را به مجلس بفرستند.

یوسف نژاد در پایان با بیان این که «حتی بعد از تصویب لایحه تجارت می‌توان نظرات منتقدین را در اصلاحیه‌ها لحاظ کرد»، گفت: ما معتقدیم قانون باید واقع بینانه، به مصلحت مردم، راه گشا و تسهیل کننده امور باشد و به رونق و توسعه کمک کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لایحه تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۷۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر پنجشنبه‌ها تعطیل شود، کارگران هم تعطیل هستند

 به گزارش تابناک، خبرآنلاین نوشت: سیدصولت مرتضوی در جمع خبرنگاران درخصوص طرح کالابرگ الکترونیکی و طرح فجرانه که در مراحل بعدی ادامه یافت، گفت: در رابطه با تداوم طرح نیاز به بررسی مجدد است و مقرر شد که آقای دکتر مخبر محوریت کار را داشته باشند و پیگیری کنند. در بحث کالابرگ هم استقبال بسیار خوب بود؛ هم در مرحله اول مخصوصا در دهک های کم درآمد به ویژه دهک اول، دوم، سوم و در مرحله دوم هم استقبال بهتر شد و حتی در مرحله سوم استقبال شتاب بیشتری گرفت.

وی ادامه داد: ما پیش بینی می کنیم که تقریبا بالغ بر ۹۵ درصد از طرح استقبال شود و مردم هم بسیار خوب استقبال کردند و کسبه هم تلاش شان این بود که در کمترین فرصت کار انجام شود.

وزیر کار در پاسخ به سوالی خصوصی تعطیلی پنجشنبه ها و اجرای آن بر مشمولان قانون کار و بخش خصوصی، تصریح کرد: این مساله نیاز به قانون دارد، هرچه که قانونگذار تصویب کند لازم الاجرا است. در واقع هرچه که مجلس تصویب کند و ابلاغ شود ما حتما اجرا خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت لایحه واگذاری تعیین نرخ دستمزد کارگران به مجلس گفت: لایحه واگذاری تعیین دستمزد در حوزه کارشناسی وزارتخانه در حال بررسی است، در بخش کارشناسی وزارتخانه است که بعد باید به دولت ارسال شود و در صورت تصویب در هیات دولت به مجلس ارسال خواهد شد.

مرتضوی در پاسخ به سوالی پیرامون برخی شنیده‌ها از تعدیل نیرو در شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: من گزارشی از تعدیل نیرو ندارم، شما اگر گزارشی دارید مکتوب به ما بدهید حتما بررسی می‌کنم و در جلسه آینده خدمت شما اعلام می کنم.

دیگر خبرها

  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • اگر پنجشنبه‌ها تعطیل شود، کارگران هم تعطیل هستند
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس خارج شده است!
  • طرح نور نیروی انتظامی درباره حجاب مربوط به لایحه عفاف و حجاب است؟
  • ویکند ۲ روزه در بخش‌خصوصی؟