Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@11:03:24 GMT

برای واردات ماشین‌آلات باید صدها امضا گرفته شود

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۷۹۶۷

محمد عرب، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، عنوان کرد: هنگامی که یک کشور دچار بحران اقتصادی می‎شود باید از سربازان اقتصادی استفاده شود؛ این در حالی است که با صدور آیین نامه‌های مختلف از سوی بانک مرکزی، شرایط را برای سربازان اقتصادی سخت‌تر می‌کنند. به طور مثال سال گذشته با وجود معامله ریالی با کشور عراق، بانک مرکزی عنوان کرد که باید ارزهای حاصله وارد سامانه نیما شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا باید تولیدکننده‌‍ای که بهای تمام شده آن متاثر ارز آزاد است، ارز حاصل از صادرات خود را در سامانه نیما عرضه کند؟

وی با ابراز امیدواری از تصمیمات اخیر دولت در خصوص صادرات و واردات گفت: خوشبختانه با تصمیمات جدید دولت مبنی بر استفاده از ارز حاصل از صادرت برای واردات مواد اولیه و ماشین‌‎آلات و همسان‌سازی تقریبی نرخ ارز آزاد با نیما، مشکلات واردات کمتر شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت کفش شیما با اشاره به مشکلات و بروکراسی اداری در گمرک گفت: متاسفانه بروکراسی‌های اداری در واردات، باعث تاخیر در ترخیص می‌شود و این امر ضربه سنگینی به تولید و افزایش هزینه‌ها وارد می‌کند. به طور مثال برای واردات یک دستگاه باید صدها امضا گرفته شود.

عرب ادامه داد: دولت اعلام کرده است که به واردات ماشین‌آلات صنعتی معافیت گمرکی تعلق می‌گیرد؛ این در حالی است که بروکراسی ادرای باعث می‌شود به اندازه مبلغ معافیت گمرکی، هزینه اجاره کانتینر پرداخت شود. تولیدکننده ترجیح می‌دهد بدون معافیت، ماشین‌آلات خود را وارد کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت کفش شیما معتقد است با افزایش قیمت محصولات، ضربه‌ای به بازار مصرف وارد خواهد شد و افزود: خوشبختانه در این بین، افزایش صادرات باعث شد کارخانه کفش شیما آسیب کمتری ببیند.

وی افزایش نرخ ارز را یک امر مثبت برای کاهش قاچاق کفش عنوان کرد و افزود: طی دو سال گذشته با افزایش نرخ ارز دیگر قاچاق کفش مقرون به صرفه نیست. به همین دلیل کشش بازار به سمت مصرف کفش‌های ایرانی رفته است.

عرب ادامه داد: دولت به جای صرف هزینه و وقت برای جلوگیری از قاچاق، بهتر است از تولیدکننده داخلی حمایت کند تا علاوه بر اشباع بازار داخل، بازار صادراتی رونق بگیرد. به طور مثال قیمت کفش شیما بسیار ارزان‌تر از قیمت کفش‌های بیکیفت چینی است؛ به همین دلیل عمده بازار عراق تحت کنترل این برند است.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان تحت فشار هستند، عنوان کرد: چرا قانون ارزش افزوده تنها برای بخش تولید است؟ مالیات‌های سنگین بر تولیدکنندگان آنها را با مشکل روبهرو کرده است.

عرب اظهار کرد: قانون دولت برای دریافت فاکتور فروش و یا خرید از اصناف و تولیدکننده به درستی اجرا نمی‌شود و این امر باعث اختلال در کار تولیدکنندگان شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت کفش شیما معتقد است که تولیدکنندگان مامور وصول درامدهای دولت شده‌اند و در ادامه گفت: به طور مثال تولیدکنندگان مجبور هستند محصولات خود را به کسانی بفروشند که دارای کد اقتصادی باشند، خریداران نیز از این امر سرباز می‌زنند. این قوانین باعث شده تا قاچاق با سهولت انجام شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه مشکلات اقتصادی باعث شده برخی از تولیدکنندگان در کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری کنند. به طور مثال بخش عمده‌ای از نساجی ترکیه توسط سرمایه‌گذارانی ایرانی در ترکیه صورت می‌گیرد. امروز به صنعت کفش نیز پیشنهاد سرمایه‌گذاری در کشورهای همسایه داده شده است.

عرب با ابراز امیدواری از پیشرفت صنعت کفش چرم گفت: جدیدترین تکنولوژی و ماشین‌آلات در این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد و ما تنها 20 درصد به کشور خارج وابسته هستیم. این در حالی است که وابستگی کشوری مانند ایتالیا برای تامین مواد اولیه 60 درصد است.

بر اساس این گزارش، کفش شیما از سال 1364 آغاز به کار کرده است، این شرکت بدون هیچ‌گونه بیکاری، بدهی مالی، بانکی، بیمه تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده است. این شرکت روزانه 25 هزار و سالیانه 6 میلیون جفت کفش تولید می‌کند. شرکت شیما به عنوان صادرکننده نمونه کشور، سالیانه 60 درصد از تولید خود را به کشورهای عراق، افغانستان، لیبی، عمان و دوبی صادر می‌کند. این کارخانه برای یک هزار و 150 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: گمرک واردات صادرات بروکراسی اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۷۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی حمل مصالح به ناوگان شهرداری تهران

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران از رونمایی و الحاق ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین تخصصی حمل مصالح به ناوگان این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی صداقتی در آئین افتتاح دسترسی جنوبی به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) از بزرگراه شهید آوینی، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ دوربرگردان شهید آوینی را در دستور کار داشتیم و در سال ۱۴۰۲ هم پروژه دسترسی از شهید آوینی به حرم مطهر کلید خورد.

وی با اشاره به پروژه‌های فنی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳ افزود: امروز ۲۵ فروردین ماه اولین پروژه فنی شهرداری تهران افتتاح می‌شود و تا پایان اردیبهشت، پنج پروژه عمرانی در شهر تهران افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران خاطرنشان کرد: این پروژه در سال ۱۴۰۲ شروع شد و در کمتر از یک سال با کیفیت مناسب و مطلوب به بهره‌برداری رسید و تقاطع کاملی است که از آوینی به حرم مطهر دسترسی ایجاد می‌کند.

صداقتی با بیان اینکه در این پروژه از هندریل‌ها و قرنیزهای بتنی استفاده شده که برای اولین بار در تهران اتفاق افتاده است، ادامه داد: از نظر ظاهری و کیفی سطح پروژه خوب است و ۶ هزار تن آسفالت و ۲۴ تیر بتنی به منظور رضایت شهروندان استفاده شده است.

وی با بیان اینکه حمل مصالح، حلقه کلیدی در سازمان فنی مهندسی است، گفت: امروز ۲۰ دستگاه تریلر کمپرسی نیز رونمایی می‌شود که این تریلرها سال گذشته خریداری شده‌اند و در سال جاری مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران افزود: متعاقب خریداری و راه‌اندازی ۲ کارخانه آسفالت جدید در سال ۱۴۰۲، به منظور حمل مناسب آسفالت و جلوگیری از افت کیفیت آن، نسبت به نوسازی ناوگان ماشین آلات، ۲۰ دستگاه تریلر تخصصی حمل مصالح خریداری شد.

منبع: فارس

کد خبر 744095

دیگر خبرها

  • مدارس و دانشگاه‌های مناطق جنوبی بوشهر غیرحضوری شد
  • ستاد مدیریت بحران شهرداری یزد تشکیل جلسه داد
  • برگزاری یازدهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران
  • یازدهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران برگزار می‌شود
  • جهش تولید در دل روستا‌/ تولید ۶ هزار تن لوله و ۵ هزار ماشین آلات در روستای کوچک
  • تجهیز کارگاه ساخت و تولید دانشگاه آزاد خوی به ماشین‌آلات پیشرفته
  • اعلام جزئیات یازدهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران
  • الحاق ۲۰ دستگاه ماشین آلات تخصصی حمل مصالح به ناوگان شهرداری تهران
  • به‌روزرسانی ماشین‌آلات خدمات شهری شهرداری قم
  • الحاق ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی حمل مصالح به ناوگان شهرداری تهران