Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، او استاد ادبیات, کارشناس  و مجری برنامه های ادبی است و همگان او را با برنامه های مشاعره می شناسند. اسماعیل آذر استادی است که همیشه در گفته های خود چند بیت شعر را چاشنی کار می کند و همین سبب می شود تا بسیاری از افرادی که با او صحبت کرده اند، به خوبی و شیرینی سخن از او یاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد  ادبیات فارسی دغدغه های بسیاری برای حفظ و صیانت از شعر و ادبیات فارسی دارد.  از این رو به بهانه هفته شعر و ادب فارسی به گفت و گو با او پرداخته ایم.

امروزه همه چیز مختصر و کوتاه شده است

اسماعیل آذر در خصوص وضعیت فعلی ادبیات فارسی در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طبیعتاً جامعه امروز ما مانند دیروز نیست؛ امروزه مردم حوصله و فرصتی ندارند و به طور کامل مطالعه نمی‌کنند. همه چیز کوتاه شده و حتی اندازه زبان هم کوتاه شده است. دیگر کسی به سراغ «جنگ و صلح» تولستوی, رمان «بینوایان» ویکتور هوگو با ۱۰۰۰ یا ۹۰۰ صفحه نمی‌رود؛ این فرصت فراهم نیست و ذهن‌ها درگیر شده است. امروزه مردم کمتر فکر می‌کنند و بزرگترین مشکل جهان این است که مردم اندیشه نمی‌کنند. کار استعمار این است که اندیشه را از هر کسی بگیرد. مصیبت استعمار این است که استاد زبان فارسی برای دریافت مرتبه علمی باید به زبان انگلیسی مقاله بنویسد و در یک مجله انگلیسی چاپ کند.

صحبت های آذر در این‌باره را می توانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی فضای مجازی ذهن ها را تسخیر کرده است

آذر با اشاره به اینکه فضای مجازی فضای خوبی است، گفت: ما درگیر فضای مجازی هستیم؛ فضای مجازی کارها را ساده کرده اما نباید مسحور آن باشیم. والدین باید این را به فرزندان خود بگویند که این فضاها اندیشه را از ما می گیرد و سبب می شود اعتماد از درونمان سلب شود.

فیلم اظهار نظر اسماعیل آذر درخصوص تاثیر فضای مجازی بر ادبیات فارسی را در زیر ببینید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی یک مصراع شعر می تواند دنیا را برای انسان شیرین کند

وی افزود: شعر از کارهای معنوی این کشور و سرمایه است و باید آن را حفظ کنیم. گاهی گرفتاری ما با یک شعر حل می شود و حتی یک بیت شعر می تواند آرامش یک انسان بهم ریخته را به او بازگرداند. اگر بخواهیم مغلوب فضای مجازی نشویم، باید شعر و فرهنگمان را از دست ندهیم.

در ادامه  می توانید توضیحات کامل اسماعیل آذر را مشاهده کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی استقبال کودکان زیر ۱۰ سال از مشاعره بیشتر شده است

اسماعیل آذر در خصوص استقبال از فضای شعر و مشاعره بیان کرد: امروز بیشترین درخواست را از کودکان زیر۱۰ سال داریم. ما هر کاری بتوانیم برای این بچه ها انجام می دهیم تا حداقل چهره شعر امروز  از نظر اجتماعی شیواتر و شیرین تر شود.

در ادامه می توانید ویدئوی اظهار آذر دراین‌باره را مشاهده کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی اکثر شعرهای امروز شکسته شده‌اند

آذر درخصوص آسیب هایی که در شعر معاصر وجود دارد, گفت: شاعران امروز ما کم مطالعه می کنند؛ البته این مربوط به شاعران برجسته معاصر نمی شود. شاعر امروز باید با ادبیات جهان آشنا باشد, رمان ها و اشعار  افراد برجسته را بخواند و تجربه جهانی کسب کند. باید قرآن را خوانده باشد و اگر شاعر قرآن را نخوانده باشد، نمی تواند به اصالت اشعار حافظ پی ببرد. شاعر امروزی باید آثار مولانا,  رودکی, عطار, شمس مغربی و ... را بخواند؛ آن زمان است که می داند باید چه کاری انجام دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   معلمان ابتدایی برای تربیت ذهن کودکان از خود گذشتگی می کنند

وی ادامه داد: هسته ذهنی همه این کارها در آموزش و پرورش بسته می شود و مهم ترین انسان های کشور ما معلمان ابتدایی هستند. این ها باید تامین شوند. ما باید اشعار و مطالب خوب را در رگ های جامعه جاری کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   /انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات نویسنده شاعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۸۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از طنزها در فضای مجازی درباره خسارت شدید حمله دیشب ریزپرنده ها به اصفهان (عکس)

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بررسی واکنش کاربران فضای مجازی به اقدام امروز اسرائیل
  • ضرورت هوشیاری در خرید‌ از فضای مجازی
  • بخشی از طنزها در فضای مجازی درباره خسارت شدید حمله دیشب ریزپرنده ها به اصفهان (عکس)
  • دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو
  • واکنش طنز کاربران فضای مجازی به حضور ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان
  • دروغ‌پردازی اسرائیلی‌ها سوژه کاربران فضای مجازی شد
  • چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی؟
  • بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی ندارد
  • بازتاب گسترده عملیات تنبیهی وعده صادق در فضای حقیقی و مجازی
  • بهنوش بختیاری بازیگر با ظاهری متفاوت ؛ سوژه جدید فضای مجازی (عکس)