Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های ارشد آمریکایی به شبکه سی‌بی‌اس با طرح ادعایی گفتند که حمله علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی، از منطقه‌ای در جنوب ایران و محلی در شمال خلیج‌فارس انجام شده است.

مقام‌های ارشد آمریکایی روز سه‌شنبه ۲۶ شهریور مدعی شدند از آنجا که دفاع هوایی عربستان سعودی برای جلوگیری از حمله حوثی‌های یمن به سمت جنوب نشانه‌گیری شده بودند، نتوانستند با حمله پهپاد‌ها و موشک‌ها مقابله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین حال مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، اعلام کرد در پی حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، آمریکا در حال بررسی شواهد این حملات و آماده است از منافع و متحدان واشینگتن در خاورمیانه دفاع کند.

پنس در سخنرانی در «بنیاد هریتج» گفت: «ما در حال بررسی شواهد و مشورت با متحدانمان هستیم و رییس‌جمهوری آمریکا تعیین می‌کند که بهترین شیوه اقدام در روز‌های آینده چیست.»

پنس تاکید کرد آمریکا «هر اقدامی را که لازم باشد برای دفاع از کشورمان، سربازانمان و متحدانمان در خلیج (فارس) انجام می‌دهیم، مطمئن باشید».

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تاسیسات نفتی عربستان آرامکوی عربستان ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۸۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود

سخنگوی پنتاگون در سخنانی پس از پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی و تهدید‌های مقامات تل‌آویو گفت که واشنگتن خواهان تشدید تنش در منطقه نیست.

به گزارش ایسنا، ژنرال «پاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: پاسخ مورد انتظار تل‌آویو به ایران یک تصمیم مستقل برای اسرائیل است، اما واشنگتن در دفاع از اسرائیل و حفاظت از نیروهایش در منطقه تردیدی نخواهد داشت.

رایدر در مصاحبه با الجزیره گفت که ایران با بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد از داخل خاک خود حمله‌ای گسترده و بی‌سابقه به اسرائیل انجام داد.

وی افزود: آمریکا با اسرائیلی‌ها و همه شرکای خود در خاورمیانه تماس دائمی دارد تا شاهد گسترش درگیری نباشیم.

رایدر تاکید کرد که کشورش بر همکاری با شرکای خود در منطقه تمرکز کرده است تا تنش‌ها به جنگ منطقه‌ای تبدیل نشود و در همین راستا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا تماس‌هایی را برای کاهش تنش انجام داده است.

وی افزود که کشورش از نظر دیپلماتیک و نظامی فعالیت می‌کند تا سامانه‌های پدافندی واشنگتن در منطقه را تقویت کند.

وی در ادامه بیان کرد: وضعیت انسانی در غزه خطرناک است و ما در حال ارتباط با اسرائیلی‌ها درباره عملیات احتمالی در رفح هستیم. نشانه‌های اولیه درباره پاسخ اسرائیلی‌ها به درخواست‌های ما در مورد عملیات در رفح خوب است.

دیگر خبرها

  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک‌های اسرائیلی به ایران
  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک های اسرائیلی به ایران /سی ان ان: ۸ پرواز مسیر خود را تغییر دادند /رویترز: سامانه پدافندی فعال شد
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان