Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار داخلی
**********

* تهران- ایرنا- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در دو توئیت جداگانه با اشاره به ارتکاب جرایم جنگی متجاوزین به یمن با حمایت آمریکایی ها نوشت: ۱۰۰ میلیارد دلار تسلیحات متجاوزان نتوانسته جلوی آتش یمن را بگیرد. مقصر دانستن ایران این حقیقت را عوض نمی‌کند و تنها راه حل برای همه پایان دادن به جنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* لندن - ایرنا - «علی اکبر صالحی» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی روز سه‌شنبه با «فرانسوا ژاک» رئیس کمیسیون انرژی اتمی فرانسه دیدار و دو طرف درخصوص توسعه همکاری‌ها و روابط دوجانبه در حوزه‌های هسته‌ای رایزنی کردند.

* تهران- رئیس دفتر رئیس جمهوری در دیدار و گفت و گو با وزیر حمل و نقل ترکیه گفت: دولت ایران مصمم به توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با ترکیه در ابعاد دو جانبه و منطقه ای است.

* اهواز- مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری کشت دانه‌های روغنی با بیان اینکه تحریم‌ها در بخش کشاورزی کارساز و موثر نیست بیان کرد: تحریم‌های چهار دهه اخیر ، بخش کشاورزی کشور را توانمند کرده چرا که از ظرفیت‌های کشور پلی برای عبور از تحریم‌ها ساخته شد.

* تهران- عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایراد شورای نگهبان درباره لایحه حمایت از حقوق کودکان برطرف شده است، گفت: این لایحه به زودی در مجلس به تصویب می رسد.

* آنکارا- محمود واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری اسلامی و رئیس طرف ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه روز سه شنبه از راه انداری قطار تهران - استانبول در آینده نزدیک خبر داده است.

* آبادان- مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: امکانات لازم برای برپایی ۶۰ موکب خدمت‌رسان از سوی مردم خوزستان در مسیر تردد زایران اربعین حسینی در خاک عراق فراهم شده که در این موکب‌ها روزانه به ۱۰۰ هزار نفر اسکان داده شده و به ۳۵۰ هزار نفر نیز خدمت‌رسانی می‌شود.

* گرگان- معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان گفت: با هدف کاهش روند خام‌فروشی محصولات داخلی، از ابتدای مهرماه امسال،‌ تعرفه صادرات مواد خام معدنی ۲۵ درصد بیشتر می‌شود.

* آبادان- نماینده اداره کل اتباع خارجی وزارت کشور در ستاد اربعین گفت: پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال یک میلیون تردد از مرز بین المللی شلمچه در استان خوزستان صورت گیرد.

* تهران- نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت از زائران اربعین حسینی خواست با مردم عراق به عنوان خادم امام حسین و ائمه معصومین (علیهم السلام) و زائران ایشان با احترام و تکریم برخورد کنند.

* تبریز - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت بزرگداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب ایران نوشت: استاد شهریار در زمره ستارگان پرفروغی است که علاوه بر نماد هویتی فرهنگ آذربایجان سرافراز، چکیده اسلامیت و ایرانیت و پلی میان فرهنگ و ادب و شعر دیروز و امروز است که موجب تفاخر و بالندگی ادب دوستان معاصر شده است.

اخبار خارجی
**********

* تهران- شبکه ان بی سی نیوز بامداد چهارشنبه اعلام کرد، رهبران ارتش آمریکا در نشست روز دوشنبه گزینه های ممکن علیه ایران را مطرح کردند اما رئیس جمهوری با طرح درگیری دوباره آمریکا در یک جنگ خارجی دیگر مخالفت کرد.

* نیویورک- تعدادی از نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا درباره هرگونه اقدام نظامی علیه ایران به ترامپ هشدار داده و تاکید کردند آمریکا درباره سیاست‌هایش از سعودی، خط نمی گیرد.

* تهران-ایرنا- "احمد الطیبی" از اعضای فهرست مشترک احزاب عرب بامداد چهارشنبه در خصوص انتخابات در سرزمین‌های اشغالی گفت: دوران نتانیاهو به سرآمده است و او یا باید به خانه برگردد و یا به زندان برود.

* نیویورک-  رئیس دفتر وزیر خارجه اسبق آمریکا گفت ایران سرزمینی پهناور با قدرتی بزرگ است که از قرنها پیش بوده و خواهد ماند و ما باید بپذیریم که این کشور قدرتی مهم در منطقه است و باید به رسمیت شناخته شود.

* تهران- "ریک پِری" وزیر انرژی آمریکا سه شنبه شب گفت: ایالات متحده در صورتی عربستان را به فناوری هسته‌ای مجهز می کند که ریاض با بازرسی‌های سرزده و گسترده آژانس بین المللی انرژی اتمی موافقت کند.

* تهران- شبکه الجزیره بامداد چهارشنبه گزارش داد حدود ۵۰هزار نفر از کارکنان جنرال موتورز برای دومین روز متوالی دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

* تهران- سه تن از بازندگان انتخابات ریاست جمهوری تونس، سه شنبه شب حمایت خود را از "قیس سعید" در دور دوم این انتخابات اعلام کردند.

* تهران- ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی ایالات متحده که اسناد طبقه بندی شده برنامه نظارتی دولت آمریکا را فاش کرد بامداد چهارشنبه از امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه درخواست پناهندگی کرد.

* نیویورک- رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، حمله به تاسیسات نفتی سعودی را پیچیده و دقیق دانست و گفت: سعودی‌ها درخواست حمایت‌های اطلاعاتی یا نظامی بیشتری به آمریکا نداده بودند.

* تهران- وزارت خزانه داری آمریکا سه شنبه شب با اعمال تحریم‌های جدید علیه ونزوئلا اعلام کرد که سه فرد و ۱۶ نهاد دیگر این کشور مورد تحریم قرار گرفتند.

* تهران- رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه گفت: دموکرات‌ها از طرح خود برای استیضاح ترامپ عقب نشینی نکرده و توجه ما بیشتر بر این موضوع متمرکز است.

* لندن- «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و «محمدبن‌سلمان» ولیعهد سعودی در تماس تلفنی درباره حمله به تاسیسات نفتی عربستان گفت‌وگو کردند.

* تهران- «چاک شومر» سناتور دمکرات ایالت نیویورک روز سه شنبه در دیدار با «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری امریکا هشدار داد که واشنگتن برای پاسخگویی در مورد حملات به تاسیسات نفتی عربستان نیازمند کسب اجازه کنگره است.

* تهران- آلمان باید تا آخر سپتامبر (نیمه اول مهر)،درباره تمدید تحریم تسلیحاتی عربستان تصمیم بگیرد. در این زمینه محافظه‌کاران با از سرگیری فروش تسلیحات موافق و سوسیال دمکرات‌ها و سبزها به قتل خاشقچی و جنگ یمن استناد کرده و مخالف رفع ممنوعیت هستند.

* تهران- شرکت آرامکو در تامین تعهدات فروش نفت سنگین به برخی از مشتریان آسیایی با مشکل روبرو شده است و در حال صادرات نفت ترکیبی به جای نفت سنگین است.

* مسکو- کاردار موقت سفارت کره شمالی به دنبال حمله خدمه یک کشتی ماهیگیری کره شمالی به مرزبانان روسی در آبهای دریای ژاپن که بر اثر آن سه مرزبان روس مجروح شدند، به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد.

* تهران- «توماس کانتالوپ» نویسنده فرانسوی حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان را تحقیر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان توصیف کرد و گفت این حمله قدرت عربستان را به چالش کشیده است.

* تهران- تارنمای اینوستینگ روز سه شنبه اعلام کرد: به دنبال حملات پهپادی انصارالله به تاسیسات نفتی عربستان، شرکت آرامکو در حال بازسازی مناطق آسیب دیده اما تا کنون نتوانسته است، تولید نفت خام خود را به سطح قبل از حمله برساند.

* تهران- روزنامه «واشنگتن پست» نوشت که مقام های وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" در پی حملات هوایی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، به علت نگرانی از رخ دادن درگیری گسترده در منطقه خاورمیانه و به ویژه خلیج فارس، خواستار خویشتنداری دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور شده‌اند.

* تهران- به دنبال حمله پهپادی نیروهای یمن به تاسیسات نفتی عربستان، وزیر دفاع ژاپن روز سه شنبه گفت: تهدیدها در مورد تأمین نفت و افزایش قیمت آن نگران کننده ترین سناریو در روابط بین الملل است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبریز علی اکبر صالحی اربعین حسینی عبدالناصر همتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۸۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد

به گزارش خبرآنلاین، رسانه آمریکایی گزارش داد دیدار «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با «خاویر میلی» رئیس‌جمهور آرژانتین، خشم کاخ سفید و «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده را به همراه داشته است.

میلی و ترامپ در حاشیه «کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران» در ماه فوریه با یکدیگر دیدار کردند و مسئولان تبلیغاتی ترامپ تصاویر این دیدار را در فضای مجازی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا؛ خبرگزاری آکسیوس به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد ملاقات میلی و ترامپ از قبل برنامه‌ریزی نشده بود؛ بلکه پس از ورود رئیس‌جمهور آرژانتین به واشنگتن، مسئولان این کنفرانس به او اعلام کردند ترامپ قصد دارد قبل سخنرانی‌اش، با وی دیدار کند.

بر اساس این گزارش، مسئولان وزارت خارجه آمریکا از این دیدار که در سال انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد، متعجب شدند. همچنین آکسیوس گزارش داد سفیر آمریکا در آرژانتین بعدها درباره این دیدار در یک نشست خصوصی به وزیر خارجه آرژانتین گلایه و اظهار کرده است که کشورهای خارجی نباید در انتخابات آمریکا مداخله کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امسال در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد و از حزب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ و از حزب دموکرات جو بایدن رقبای اصلی این انتخابات محسوب می‌شوند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898431

دیگر خبرها

  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • عناوین روزنامه‌های روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه / باران و تگرگ در راه است
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه | باران و تگرگ به تهران می رسد
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه