Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مجتبی زارعی در آستانه برگزاری ششمین همایش بین المللی نقشه برداری مغز ایران گفت: نقشه برداری از مغز مجموعه‌ای از تکنولوژی های جدید است که کمک می‌کند مسائل مغز را برای شناخت بیماری هایی مانند افسردگی، اسکیزوفرنی، پارکینسون و صرع بهتر درک کنیم که در آینده در درمان بیماری‌ها موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: نقشه برداری از مغز در هیچ جای دنیا جنبه درمانی ندارد، این علم رادیولوژی نیست و نباید با ام آری ای و غیره اشتباه شود، مشاهده می شود که برخی پزشکان با ادعاهای عجیب و بدون آگاهی کافی، برای انجام نقشه برداری مغز از بیماران هزینه می گیرند که درست نیست.

نقشه برداری از مغز در هیچ جای دنیا جنبه درمانی ندارد، این علم رادیولوژی نیست و نباید با ام آری ای و غیره اشتباه شود دیده شده برخی پزشکان با ادعاهای عجیب و بدون آگاهی کافی، برای انجام نقشه برداری مغز از بیماران هزینه می گیرند


رئیس ششمین همایش بین المللی نقشه برداری مغز ایران ادامه داد: در حال حاضر تمام خدمات پزشکی برعهده دانشگاه های علوم پزشکی است در حالی که باید دانشگاه ها به آموزش و پژوهش بپردازند.
زارعی تصریح کرد: بیماران بیش از حد ام. آر. ای و اسکن می شوند و این موضوع به سیستم بیمارگونه بهداشت و درمان کشور ربط دارد و باید مشکل آن را در آموزش، اداره بیمارستان و نظام سلامت جستجو کرد.
ششمین همایش بین المللی نقشه برداری مغز ۱۷ تا ۱۹ مهرماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود و اساتید برجسته ای از کشورهای آمریکا، آلمان، دانمارک، انگلیس و سوئیس در این همایش حضور دارند.
به گفته زارعی، این همایش بر انجام تحقیقات مشترک با کشورهای مختلف در حوزه نقشه برداری مغز و اختصاص بودجه برای انجام این تحقیقات بسیار کمک می کند و در حاشیه همایش کارگاه های تخصصی نیز برپا است.
وی تصریح کرد: این همایش دارای ۳۵ سخنرانی و ۳۵ پوستر بوده و ارتباطات جدید بین المللی را هموارترمی کند.

انتهای پیام/

20 / 20 مجتبی زارعی رئیس پژوهشکده فناوری های نوین پزشکی نقشه برداری از مغز سوء استفاده برخی پزشکان ازبیماران ششمین همایش بین المللی نقشه برداری مغز ایران تکنولوژی برای شناخت بیماری‌ها

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مجتبی زارعی نقشه برداری از مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۸۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان، گفت: نیمه دوم مهرماه همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود و در آن بزرگ‌ترین شبکه اقتصادی بین سه قاره مورد تاکید است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سعید شاهرخی صبح امروز در نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با آندری ژیلتسوف سرکنسول روسیه در اصفهان که در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان برگزار شد، اظهار داشت: تقویت توسعه دیپلماسی همه جانبه بین دو کشور روسیه و ایران ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان یکی از استان‌هایی است که برای تقویت این روابط ظرفیت‌های زیادی دارد، گفت: کرمان ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد که باید از نزدیک آنها را دید و از تماشای آن لذت برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه صدور روادید گردشگری ایران و روسیه لغو شده که باید برقرار شود، افزود: باید بستر حضور گردشگران روسیه به ایران تسهیل شود.

وی با اشاره به اینکه ما در استان کرمان این آمادگی را داریم تا از گردشگران روسیه استقبال و پذیرایی کنیم، گفت: در نمایشگاه‌هایی که در کشور روسیه دایر شده است رتبه اول را غرفه‌های کرمانی کسب کردند.

شاهرخی با بیان اینکه در نیمه دوم مهرماه همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود، افزود: این همایش دو روزه است و در آن بزرگ‌ترین شبکه اقتصادی بین سه قاره مورد تاکید است.

وی بیان کرد: محتواهایی با زبان روسی تولید شده که می‌توان آنها را در شبکه‌های تلویزیونی روسیه پخش کرد تا مردم روسیه با ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان کرمان آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان رتبه نخست آثار تاریخی و باستانی ایران به خود اختصاص داده است، گفت: بیش از هفت هزار اثر تاریخی در کرمان وجود دارد که از این تعداد 700 اثر ثبت ملی شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان 10 اثر ثبت جهانی داریم، ادامه داد: صنایع دستی بی‌نظیری در این استان تولید می‌شود و 60 رشته صنایع دستی در استان کرمان وجود دارد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • کنفرانس بین‌المللی آبزی پروری نوآورانه با حضور پژوهشگران جهانی در گرگان
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • خطر فرونشست زمین در شریان‌های حیاتی کشور بررسی شد
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • دومین فراخوان همایش بین‌المللی دشمن شناسی اعلام شد
  • تهیه نقشه حریم گسلی ۶ شهر ایران
  • نقشه حریم گسلی ۶ شهر ایران تهیه شد
  • طرح پژوهشی نقشه‌برداری فرهنگی انجام شد
  • برگزاری بیست وهشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی