Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@16:10:07 GMT

ماموستا شیخ الاسلام عالمی شجاع، بزرگ و ناطق بود

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۸۴۲۲

ماموستا شیخ الاسلام عالمی شجاع، بزرگ و ناطق بود

به گزارش خبرنگار مهر، امین مرادی شامگاه سه شنبه در شب خاطره شهید حاج ماموستا محمد شیخ الاسلام که به همت حوزه هنری کردستان و در سالن همایش‌های صدا و سیمای مرکز این استان برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالیم که توانسته ایم در آستانه هفته گرامیداشت دفاع مقدس با برگزاری شب خاطره یکی از چهره های فاخر و ماندگار کردستان شهید حاج ماموستا محمد شیخ الاسلام گامی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حوزه هنری به عنوان نهادی برخاسته از بطن انقلاب شکوهمند اسلامی همواره و در همه حال یکی از اصلی ترین و اساسی ترین وظایف خود را تحقق منویات رهبر معظم انقلاب دانسته و می داند.

رئیس حوزه هنری کردستان ادامه داد: خرداد ماه سال جاری و پیش از زمان برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در قالب دیداری اعضای ستاد برگزاری این کنگره افتخار یافتند که خدمت رهبر معظم انقلاب برسند.

مرادی یادآور شد: در این دیدار معظم له با اشاره به مظلومیت شهدای کردستان و سختی میدان کار مبارزین این منطقه چه در عرصه دفاع مقدس و چه روبرو شدن با عوامل ضد انقلاب با اشاره به جایگاه حاج ماموستا شیخ الاسلام ایشان را عالمی شجاع، بزرگ و ناطق معرفی فرمودند.

وی بیان کرد: همین اشاره معظم له از همان روز در دستور کار حوزه هنری کردستان قرار گرفت تا با پرداختن به شخصیت این شهید والا مقام گوشه ایی از همان شجاعت و مقام والا را در قالب فعالیت های فرهنگی و هنری به نسل جوان منتقل کند که حاصل آن طراحی سلسله فعالیت هایی، زیر عنوان همایش نکوداشت شیخ الاسلام کردستان شد که در آبان ماه امسال شاهد برگزاری آن خواهیم بود.

رئیس حوزه هنری کردستان گفت: این برنامه و این شب خاطره در واقع مقدمه ایی است برای برگزاری این مراسم باشکوه که امروز در دهمین سالگرد شهادت ایشان برگزار می شود.

مرادی اظهار داشت: در جریان برگزاری همایش سعی خواهیم کرد در قالب چندین نشست تخصصی ابعاد مختلف شخصیت ماموستا شیخ الاسلام را برای مخاطبان همایش روشن کرده و در کنار آن ضمن تهیه فیلمی مستند از حیات گهر بار ایشان با انتشار زندگی نامه ماموستا در قالب کتاب، فرصتی برای دیگر پژوهشگران مهیا کنیم و در این پروسه تمام هدفمان نشان دادن همان فرمایشات پر معنای رهبر معظم انقلاب است که فرمودند کردستان سرزمین مجاهدت های خاموش است و شهدای کردستان مظلومانه تر و غریبانه تر از سایر شهدای کشور هستند.

وی افزود: حوزه هنری استان کردستان در بخش ادبیات پایداری نیز به عنوان یکی از اولویت های اصلی دو فعالیت مشخص برگزاری شب خاطره و تدوین تاریخ تاریخ شفاهی را در دستور کار قرار داده است.

رئیس حوزه هنری کردستان ادامه داد: در بخش شب خاطره خوشبختانه طی چند سال اخیر توانسته ایم ۱۵ برنامه با محوریت شهدای شاخص استان همچون شهیدان حاج سعید توفیقی، ملاحیدر فهیم، حاج محمود امان الهی، حاج احمد کرمی، محمد امین رحمانی و حاج ماموستا بیانی که حقیتا مورد استقبال خوبی قرار گرفته است را برگزار کنیم.

مرادی یادآور شد: در بخش تدوین تاریخ شفاهی نیز کارهای جدی انجام داده ایم که به زودی در قالب مصاحبه با جمعی از رزمندگان سال های دفاع مقدس، سرداران رشید سپاه اسلام و خانواده شهدای گرانقدر شاهد عرضه آن خواهیم بود که این مهم نیز در راستای عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی است که فرمودند «اگر امروز به جمع آوری خاطرات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اقدام نشود قطعا دشمن جنگ و انقلاب را روایت می کند آنطور که دلش می خواهد و بیان خاطرات باعث می شود بدخواهان به هدف خود نرسند و آرمان انقلاب زنده بماند و به نسل بعد منقل شود».

وی بیان کرد: امیدواریم حوزه هنری استان کردستان بتواند گامی کوچک در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در منطقه بردارد و دست همکاری و مساعدت به سوی تمامی اندیشمندان، نویسندگان و صاحبان فکر و اندیشه دراز می کنیم تا ما را در این رسالت مقدس یاری گر باشند.

کد خبر 4721603

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری کردستان شب خاطره ماه محرم قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد عاشورا ایلام مراسم عزاداری شیراز خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۸۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری و رونمایی از، پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت در سالن مرحومه صفارزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور سعید لشکری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی، احمد نوری رییس این جایزه و رییس حوزه هنری اصفهان و حبیب احمدزاده دبیر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در سالن مرحومه صفارزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی همراه است.

نشست خبری مورد اشاره فردا سه‌شنبه ۴ اردیبهشت از ساعت ۱۳ در سالن مرحومه صفارزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ برگزار می‌شود.

کد خبر 6085335 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل‌های مردمی
  • کارگران با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری
  • جشنواره «نقالان سوره» بر روی مهم‌ترین مخاطب هنر دست گذاشته است