Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،داریوش دیدبان، رییس دانشکده آموزش‌های الکترونیکی و آزاد دانشگاه کاشان، در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت تمام دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت علوم اعم از دولتی، پیام نور و آزاد و غیرانتفاعی سراسر کشور در این دوره‌ها آزاد بود گفت:در تابستان امسال ۷۷ عنوان درس به صورت الکترونیکی برای دانشجویان ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه دروس آموزشی در ۶ هفته به صورت مجازی برای دانشجویان ارائه شد افزود: هر دانشجو در ترم تابستان حداکثر ۶ واحد درسی را میتواند بگیرد.

به گفته او، شیوه دروس ارائه شده تخصصی به صورت مجازی و دروس عمومی اخلاق، اندیشه اسلامی، انقلاب اسلامی و دانش خانواده صورت حضوری در این دانشگاه ارائه شد.

رییس دانشکده آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه کاشان با تاکید بر اینکه ثبت نام برای شرکت در این دوره به صورت اینترنتی انجام شد گفت: دانشجویان در طول برگزاری دوره، می‌بایست طبق برنامه زمانبندی شده به صورت آنلاین در سامانه آموزش مجازی دروس با اساتید خود تبادل نظر داشته باشند.

دیدبان، با اشاره به اینکه تنوع دروس ارائه شده، تعداد شرکت کنندگان و انجام کلیه مراحل کار (به غیر از امتحان) به صورت اینترنتی، از جمله ویژگی‌های ترم تابستانی مجازی دانشگاه کاشان بوده است، اظهار داشت: دوره‌های آموزش عالی آزاد برای صنایع منطقه نیز با هدف کمک به ارتقای سطح دانش تخصصی در زمینه‌های زبان انگلیسی و علوم کامپیوتر در طول تابستان ۱۳۹۸ بطور فعال برگزار شد.

انتهای پیام/م

  شرکت دانشجویان در ترم تابستانی آموزش های الکترونیکی دانشگاه کاشان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۸۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی خونساریان اظهار کرد: در بحث آموزش زبان انگلیسی آنچه مهم بوده این است که کودکان ظرفیت یادگیری چندین زبان را دارند اما باید به صورت مداوم و مستمر اتفاق بیفتد، یعنی اگر یادگیری زبان از طریق کلاس انجام شود، تاثیر آنچنانی را به همراه ندارد و ممکن است کودک تنها تعدادی کلمه، حرف و اعداد انگلیسی را فرا بگیرد.

وی افزود: توصیه می‌شود خانواده‌هایی که دارای فرزند کمتر از هفت سال هستند، برای یادگیری و حصول نتیجه مطلوب به صورت مستمر تکرار و تمرین صورت گیرد، به طور مثال در خانواده‌هایی که پدر و مادر زبان و گویش متفاوتی دارند کودکان هر دو زبان را فرا می‌گیرند که این امر به دلیل استفاده مداوم از کلمات است.

این مدرس زبان انگلیسی گفت: در حقیقت آموزش رسمی زبان از سن کمتر از ۶ سال توصیه نمی‌شود و بهتر است که فرزند در ابتدا زبان مادری را فرا بگیرد، زیرا آموزش پیش از آن کمی دشوار است و به نوعی آسیب به شمار می‌رود، یعنی فرزند باید به شناخت کامل از یادگیری رسیده باشد و حتی ممکن است یادگیری در سن کمتر از ۶ سال موجب دلزدگی کودک شود، البته این امر در بحث آموزش رسمی حروف و نوشتار است و در آموزش گفتاری و شنیداری مشکل آنچنانی ایجاد نمی‌کند.

خونساریان با اشاره به اینکه در هر سنی یادگرفتن یک زبان در کنار سایر زبان‌ها توصیه می‌شود، بیان کرد: در سنین بالای ۷ سال یادگیری زبان مشکلی ایجاد نمی‌کند بلکه توصیه می‌شود چرا که یادگیری زبان از نظر عصب شناسی کل مغز را درگیر می‌کند، از طرفی یادگیری زبان منتج به افزایش درک دانش‌آموز در دروس دیگر می‌شود، البته این مساله برای هر زبان به جز زبان مادری صادق است و همچون ورزش کاملی برای مغز به شمار می‌رود.

وی در خصوص مهمترین مشکل یادگیری زبان انگلیسی در مدارس، تصریح کرد: باتوجه به روش‌های آموزش و سیستم آموزشی، دانش‌آموز بعد از اتمام دوران مدرسه نمی‌تواند به خوبی آنچه را فرا گرفته پیاده‌سازی و به صورت روان صحبت کند که این امر به دلیل کم بودن ساعت‌های یادگیری زبان در مدارس و مطلوب نبودن روش تدریس است، البته در زبان عربی هم این مساله دیده می‌شود که می‌توان گفت مشکل از سیستم آموزشی و روش و کتب آموزشی است، البته سیستم آموزشی اندکی تغییر و ایرادات اندکی رفع شده اما به طور کامل تحولی اتفاق نیفتاده است.

این مترجم زبان انگلیسی در پایان در خصوص یادگیری مجازی زبان، خاطرنشان کرد: اگر روش کاملاً درست انجام شود یادگیری مجازی مشکلی ندارد، اما به نظر می‌رسد این موضوع در کشور به خوبی نهادینه نشده است، یعنی اگر تصور کنیم که تنها از طریق گوشی و تنها با یک صوت یادگیری انجام شود قطعاً تاثیر آن از کلاس حضوری بسیار کمتر است، باید مدرس در بحث تدریس مجازی کار کرده باشد یعنی آموزش در قالب مطالب کمک آموزشی و فیلم باشد، بنابراین مدرسی که به صورت مجازی تدریس می‌کند باید کاملاً با روش‌ها آشنا باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • حمایت دانشجو معلمان یزدی از سپاه پاسداران
  • درخواست بسیج اساتید برای به روز شدن محتوای دروس معارف اسلامی
  • نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 
  • ۶۴ هزار نفر در دوره آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند
  • مهلت ثبت نام در آزمون فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد