Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین سیمایی صراف در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نحوه برخورد دانشگاه‌ها با تقلب در پایان نامه ها همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، گفت: وزیر علوم به دانشگاه ها بخشنامه ای ابلاغ کرده است که به موجب آن ظرفیت پایان نامه برای سال جدید برای همه استادان رعایت شود.

وی ادامه داد: اگر ظرفیت پایان نامه رعایت نشود، یک استاد ممکن است ۱۰ تا ۱۵ پایان نامه قبول کند، آن وقت کنترل از دستش خارج می شود و نمی تواند اصالت یک اثر را کشف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: اما با رعایت این مسئله اگر یک استاد طبق قانون 5 پایان نامه کارشناسی ارشد داشته باشد، می تواند آن پایان نامه را خوانده و از دانشجو بخواهد که هر ۳ ماه یکبار یک گزارش ارائه دهد که این بهترین راه پیشگیری و کنترل است.  

سیمایی صراف گفت: علاوه براین در یک جلسه دفاع جدی، استادان داور یکی از ابزارهای کنترل و اصالت اثر هستند، کافی است استادان یک همانند جویی نیز انجام بدهند تا بدست آورند که یک کار تقلبی است یا اصیل.

وی ادامه داد: در این بخشنامه علاوه بر ظرفیت پایان نامه برای همه استادان، تشکیل کارگاه های اخلاق در پژوهش و کارگاه های حقوق در دانشگاه ها برای جلوگیری از تقلب در پایان نامه ها تاکید شده است.

کد خبر 4721281 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین سیمایی وزارت علوم تحقیقات و فناوری پایان نامه دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان سازمان سنجش دانشگاه های ایران دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران دانشگاه علامه طباطبایی منصور غلامی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام دانشجویان دانشگاه پیام نور دانشگاه فنی و حرفه ای مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۸۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

به گزارش مهر، فرزاد جهان‌بین رییس کمیته انضباطی مرکزی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نامه ای به روسای استان ها و واحدهای ویژه اعلام کرد: با توجه به اهمیت آراستگی و شئون رفتاری و نقش آن در پاسداشت حقوق و آزادی‌های اجتماعی و تضمین کیفیت آموزشی که پیش‌ از این نیز بیان‌ شده است موارد زیر جهت اجراء ابلاغ می‌شود:

«۱-براساس تبصره ۲ ماده ۹ دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی، موقتاً از ورود موارد خاص و هنجارشکنانه در حوزه آراستگی که شرح آن اعلام شده‌است، به واحد جلوگیری کرده و پرونده افراد خاطی مستقیماً به کمیته انضباطی ارسال گردد.

۲-کسانی که براساس بندهای ۱ تا ۴ ماده ۹ همان دستورالعمل تذکر گرفته‌اند و پرونده‌شان می‌باید به کمیته انضباطی برود، حکمشان مانند فردی که اصرار بر تخلف دارد، صادر شود چراکه عملاً باوجود ۴ مرحله تذکر به این مرحله رسیدند.

۳-ابلاغیه این‌جانب به شماره/۱۱/۸۵۷ ص مورخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ در خصوص تذکر اساتید به موارد کشف حجاب در کلاس مورد تأکید قرار می‌گیرد.

مسئولیت این امور بر عهده رئیس واحد است و با هر نوع قصور و تقصیری برخورد می‌شود.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: برنامه دانشگاه تهران برای عفاف و حجاب دانشجویان، کارکنان و اساتید/ تهیه لباس فرم برای کارکنان استاد دانشگاه: حجاب و عفاف مختص زنان نیست

دیگر خبرها

  • اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • انتشار پایان‌نامه‌های برتر تقاضا محور برای مهار تورم و رشد تولید از دانشگاه شهرکرد
  • حمایت ۳.۵میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه
  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم
  • نظر اساتید دانشگاه تهران درباره عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی
  • اساتید ابعاد عملیات تاریخی «وعده صادق» را تبیین کنند
  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده
  • ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب