Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ظاهراً لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه آمریکایی عزم خود را برای ترغیب دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور به تقابل نظامی با ایران جزم کرده است.

وی که در واکنش به حمله پهپادی حوثی‌ها به «آرامکو» غول نفتی عربستان سعودی، انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه گرفته و خواستار حمله به پالایشگاه‌های این کشور شده بود، این بار در پیامی توئیتری تصمیم ادعایی ترامپ مبنی بر انصراف از حمله به ایران در پی سقوط پهپاد آمریکایی در تنگه هرمز را زیر سوال برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گراهام در این باره مدعی شد: ایران پاسخ سنجیده رئیس‌جمهور ترامپ در واکنش به ساقط شدن پهپاد آمریکایی را نشانه‌ ضعف (آمریکا) تلقی کرد.

ترامپ هم در پاسخ به وی توئیت کرد: نه لیندسی، این نشانه‌ای از قدرت بود اما موضوع این است که عده‌ای آن را درک نمی‌کنند!

گفتنی است در نخستین ساعات بامداد پنجشنبه ۳۰خرداد یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی ایران، روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

بعدها ترامپ مدعی شد ۱۰ دقیقه قبل از حمله‌ای که برای پاسخگویی به این اقدام تدارک دیده بود، از بیم تلفات انسانی، منصرف شده است!

کد خبر 4721639 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ایران دونالد ترامپ لیندسی گراهام پهپاد آمریکایی شرکت نفت آرامکو عربستان ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عربستان سعودی ایران دونالد ترامپ عراق فلسطین سوریه نتانیاهو روسیه افغانستان جنگ 2015 یمن ترکیه جان بولتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۸۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: گستردگی شمار پهپاد‌ها و موشک‌ها شلیک شده از سوی ایران غیرمسئولانه بود

حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی با بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد یکی از دردناک‌ترین ضرباتی بود که مقامات تل آویو از زمان جنگ ۱۹۶۷ با اعراب دریافت کرده بودند. اکنون مقامات غربی به رهبری آمریکا بدون توجه به حمله اسراییل به کنسولگری ایران که تهران را مجبور به واکنش در این زمینه کرد در حال شماتت ایران و حمایت از تل آویو هستند. 

به گزارش الجزیره، ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) بار دیگر حمله ایران به رژیم صهیونیستی را محکوم و بر حمایت از تل آویو تاکید کرد. 

پاتل در این زمینه به شبکه الجزیره گفت: حمایت آمریکا از اسراییل فولادین و تزلزل ناپذیر است. با این حال، رایزنی ما با مقامات اسراییلی و منطقه‌ای پیرامون اهمیت کاهش تنش‌ها در جریان است. 

وی با اشاره به حمله گسترده تهران به سرزمین‌های اشغالی، افزود: حمله ایران به اسراییل بی پروا و غیرمسئولانه بود. تعهد ما بر حمایت از امنیت اسراییل و حق دفاع از خود این رژیم تزلزل ناپذیر است. با این حال، اهمیت دارد که در این زمینه یک گام به عقب برداریم.

گرچه ایران حمله به سرزمین‌های اشغالی را در پاسخ به حمله به کنسولگری خود می‌داند، اما سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گستردگی حملات ایران را نیز یک نقض قوانین دانست. 

وی خاطر نشان کرد: ایالات متحده همچنان در حال ارزیابی وضعیت کنسولگری ایران است. من هیچ اطلاعات به روز شده‌ای در این زمینه در اختیار ندارم. با این حال، بار دیگر تاکید دارم گستردگی شمار موشک‌های بالستیک و پهپاد‌هایی که تهران به سمت اسراییل شلیک کرد کاملا غیرمسئولانه و بی پروا بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • به ۵ دلیل تل‌آویو و متحدانش نتوانستند پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی را ساقط کنند
  • آمریکا: گستردگی شمار پهپاد‌ها و موشک‌ها شلیک شده از سوی ایران غیرمسئولانه بود
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • حتی با چراغ سبز آمریکا هم به ایران حمله نمی‌کنیم | یکی بگوید روزی ۳ هزار موشک ایرانی را چگونه ساقط کنیم؟
  • ان‌بی‌سی: انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • ایران در حمله به اسرائیل از حق قانونی دفاع از خود استفاده کرد