Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-16@15:16:02 GMT

چرا رب گوجه فرنگی ارزان نمی‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۸۷۹۴

چرا رب گوجه فرنگی ارزان نمی‌شود؟

خبرگزاری میزان- به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، فروش یک بسته رب گوجه‌فرنگی ۸۰۰ گرمی به قیمت ۲۲ هزار تومان در حالیکه قیمت گوجه‌فرنگی ربی کیلویی ۱۰۰۰ تومان است، نشان از سودجویی کارخانه‌های تولیدکننده دارد. تاریخ انتشار: 09:01 - 27 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۰۵۷۰

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،قیمت گوجه‌فرنگی در روز‌های اول مهر ماه سال گذشته (۱۳۹۷) با بیش از ۴۰ درصد افزایش نسبت به ماه قبلش به حدود ۷،۰۰۰ تومان رسید که به دنبال آن قیمت رب گوجه‌فرنگی نیز افزایش چشمگیری پیدا کرد، به‌طوری‌که قیمت هر قوطی در برخی برند‌ها و مغازه‌ها تا ۲۰ هزار تومان و در سایت‌های فروش نیز به بیش از ۲۴ هزار تومان رسید؛ به دنبال آن در سه ماهه اول امسال (۱۳۹۸) نیز طبق گزارش مرکز آمار ایران متوسط قیمت رب گوجه‌فرنگی به حدود ۲۲ هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وضعیت و ادامه گرانی رب گوجه‌فرنگی در حالی است که در چند ماه اخیر قیمت گوجه‌فرنگی در حد قابل توجهی کاهش یافته و به دنبال آن سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مکلف شد با توجه به کاهش نرخ گوجه‌فرنگی نسبت به اصلاح نرخ رب گوجه‌فرنگی اقدام کند و قیمت اصلاحی در سامانه ۱۲۴ اطلاع‌رسانی شود، اما کاهش قیمت رب گوجه‌فرنگی با مقاومت تولیدکنندگان این محصول روبه‌رو شد و دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران، خواستار افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت این محصول در سامانه ۱۲۴ نیز شد، که علت آن را افزایش قیمت سایر ملزومات تولید رب گوجه‌فرنگی همچون قوطی، درب آسان بازشو، کارتن و شیرینگ عنوان کرد.

در چنین شرایطی در جدیدترین واکنش به این وضعیت، اسدالله کارگر - رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی - می‌گوید: سال گذشته کارخانه‌های تولیدی رب گوجه به بهانه افزایش قیمت لحظه‌ای گوجه‌فرنگی، قیمت رب را افزایش دادند.

وی افزود:، اما در سال جاری و در شرایط فعلی که قیمت هر کیلو گوجه‌فرنگی ربی به ۱۰۰۰ تومان رسیده است، یک بسته رب ۸۰۰ گرمی به قیمت ۲۲ هزار تومان فروخته می‌شود که این موضوع نشان از سودجویی برخی کارخانه‌های تولیدی دارد.

در این اوضاع و احوال خبری از دستگاه‌های نظارتی نیست و مشخص نیست که فاصله قیمتی بین گوجه‌فرنگی ۱۰۰۰ تومانی و رب گوجه ۲۲ هزار تومانی با چه منطقی قابل توجیه است؟!

منبع:ایسنا
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گوجه فرنگی رب قیمت کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۸۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیفون SE4 ارزان قیمت با ویژگی آیفون ۱۵ عرضه می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تک رادار، نگوین فی هونگ یک کدنویس مستقل در پلتفرم ایکس این اطلاعات رامنتشر کرده و مدعی است بخش جلویی آیفون SE4 مشابه آیفون ۱۳ و همراه قابلیت فیس آی دی خواهد بود. چنین طراحی بدان معنا است که نمایشگر دارای یک بریدگی است که اکنون در آیفون های جدیدتر منسوخ شده اما دستگاه نسبت به آیفون SE 2022 که در جلوی صفحه قابلیت تاچ آی داشت، پیشرفته تر خواهد بود.

در پشت آیفون SE4یک دوربین تک لنزی مشابه آیفون XR وجود خواهدشت که حسگر ۱۲ مگاپیکسلی سونی IMX503 است. در حال حاضر این حسگر از حالت سینماتیک ۱۰۸۰ پیکسل،Deep Fusion، عکاسی هوش مصنوعی، حالت پرتره و Deep Fusion خواهد بود اما حالت شب در این دستگاه عرضه نمی شود.

همچنین تراشه A16بیونیک در SE4 به کار می رود که در آیفون ۱۵ نیز به شمار می رود. یک نمایشگر ۶.۱ اینچی او ال ای دی با رفرش ریت ۶۰ هرتز ، همراه ۶ گیگابایت RAM و ۱۲۸ یا ۲۵۶ مگابایت حافظه داخلی داخل آیفون ارزان قیمت SE4 به کار خواهد رفت. وزن این دستگاه با ابعاد ۱۴۸.۵ در ۷۱.۲ در ۷.۸ میلیمتر ۱۶۶ گرم خواهد بود.

البته به نظر نمی رسد هونگ از ظرفیت باتری اطمینان ندارد اما برخی منابع مدعی شده اند دستگاه با باتری ۳۲۷۹ میلی آمپری ارائه خواهد شد که نسبت به باتری ۲۰۱۸ میلی آمپری SE 2022 بسیار بهبود یافته است.

در حال حاضر شایعاتی مبنی بر آن وجود دارد که آیفون SE4 احتمالا تا ۲۰۲۵میلادی رونمایی نخواهد شد.

کد خبر 6079575 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی
  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • آیفون SE4 ارزان قیمت با ویژگی آیفون ۱۵ عرضه می‌شود
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی اعلام شد
  • با این مواد ارزان‌قیمت سلامت شوید
  • چهار خاصیت شگفت انگیز آب گوجه فرنگی
  • توزیع روزانه پیاز در میدان مرکزی به ۳۵۰ تن رسید
  • قیمت سکه و طلا باز هم ریخت/ سکه ۱.۶ میلیون تومان ارزان شد
  • چهار خاصیت شگفت‌انگیز آب گوجه‌فرنگی