Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرار است پنتاگون تا ۴۸ ساعت آینده گزارشی در مورد حمله به آرامکو و اعلام مسؤول این حملات منتشر کند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از یک مقام در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که پنتاگون در حال تدوین گزارشی درباره عامل حمله پهپادی اخیر به پالایشگاه‌های شرکت نفت آرامکو در بقیق و خریص است.

طبق گفته این منبع، پنتاگون ظرف ۴۸ ساعت مسؤول این حملات را اعلام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که یک مقام دیگر در وزارت دفاع آمریکا گفته است که زمان و نحوه انتشار این گزارش هنوز مشخص نیست.

طبق گزارش بلومبرگ، کارشناسان آمریکایی در حال بررسی شواهد موجود در تأسیسات عربستان و همچنین بازبینی داده‌های اطلاعاتی مانند مسیرهای راداری منطقه مذکور هستند.

در همین حال، وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور به منظور دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان راهی این کشور می‌شود.

طبق این گزارش، قرار است که پامپئو و بن سلمان در این دیدار درباره حمله به تأسیسات نفتی آرامکو رایزنی کنند.

شامگاه شنبه ۱۰ فروند پهپاد پالایشگاه‌های شرکت نفت آرامکو در بقیق و خریص را هدف قرار داد. در پی این حمله تولیدات نفت این شرکت متوقف شد و کمی بعد، جنبش انصارالله یمن مسؤولیت حملات مذکور را بر عهده گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمله پهپادی به آرامکو آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۸۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟

ایالات متحده و انگلیس امروز (پنجشنبه) دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند.

 

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران را هدف تحریم‌هایش قرار داد که گفته می‌شود موتور‌های پهپاد‌های مورد استفاده در حمله ۱۳ آوریل (وعده صادق) به اراضی اشغالی فلسطین را تولید می‌کنند.

علاوه بر این، بریتانیا چندین سازمان نظامی، افراد و نهاد‌های ایرانی را که به ظن آن‌ها در صنایع پهپادی و موشک‌های بالستیک ایران دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری رویترز، انگلیس امروز ۱۳ طرف جدید را در لیست تحریم‌های ایران قرار داد.

«جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما به اعمال اختیارات تحریمی خود برای مقابله با ایران از طریق اقدامات بیشتر در روز‌ها و هفته‌های آینده ادامه خواهیم داد.»

همچنین شبکه خبری الجزیره به نقل از وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش داد که آمریکا ۵ شرکت تامین‌کننده مواد اولیه فولاد خوزستان را تحریم می‌کند و هدف از آن‌ها «تضعیف برنامه موشکی و پهپادی» ایران است.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که مقامات آمریکایی در روز‌های گذشته گفتند که در پاسخ به فعالیت ایران در منطقه و برای جلوگیری از حملات آینده، تحریم‌های جدیدی را آماده می‌کنند. قانونگذاران آمریکایی در کنگره همچنین به سرعت قوانینی را پیش می‌برند که هدفش تحت فشار قرار دادن منابع مالی جمهوری اسلامی و مقامات آن است.

به گزارش آسوشیتدپرس، رهبران اتحادیه اروپا هم چهارشنبه گفتند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید خواهند کرد و تحویل پهپاد‌ها و موشک‌های این کشور به گروه‌های مقاومت در غزه، یمن و لبنان را هدف قرار می‌دهند.

دیگر خبرها

  • اگر از سیل فیلم منتشر کنید، زندانی می‌شوید!
  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده
  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف
  • آماده شدن هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود
  • اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل
  • پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد