Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی درباره احتمال افزایش یا کاهش ساعات تدریس در مدارس ابتدایی با توجه به بحران کمبود نیرو اظهار کرد: در حال حاضر برنامه‌ای برای تغییر ساعات تدریس نداریم.

وی با اشاره به برنامه‌های سال تحصیلی جدید در دوره ابتدایی افزود: برنامه‌های سال گذشته با قوت ادامه می‌یابد؛ به ویژه در زمینه تکالیف مهارت محور دستاوردهای خوبی داشتیم و امیدواریم با پیگیری همکاران، مدارس بیشتری را مشمول طرح تکالیف مهارت محور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین به دنبال آن هستیم که تعداد بیشتری از مدارس را در استان‌های مختلف مشمول طرح بازی و یادگیری کرده و اتاق بازی و یادگیری را در مدارس دیگر نیز راه اندازی کنیم تا دانش آموزان بیشتری از این فرصت یادگیری بهره‌مند شوند.

حکیم‌زاده با تاکید بر اینکه در واقع برنامه اصلی ما تداوم برنامه‌هایی است که بر اساس سند تحول بنیادین در دوره ابتدایی در سال‌های گذشته به اجرا در آمده است گفت: البته یک طرح جدید نیز داریم و امسال برنامه جامع خشونت‌زدایی در مدراس ابتدایی اجرا می‌شود. هدف از این طرح توانمندسازی کادر مدارس از مدیر و معلمان گرفته تا دانش آموزان و اولیای آنهاست تا با آموزش‌های لازم، محیطی امن‌تر و سرشار از آرامش، شادابی و نشاط فراهم کنیم. تلاش می‌کنیم دانش آموزان در این فضا امکان یادگیری بیشتری داشته باشند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اموزش ابتدایی اول مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس ما و مدارس آن‌ها

بعد از هماهنگی با یک مدرسه به اتفاق به آنجا رفتیم و مدیر آن مدرسه ما را برای دیدن از کلاس ها راهنمایی کرد. در گوشه ای از حیاط دراندشت مدرسه تعدادی از دانش آموزان بساط باربکیو را گسترانده بودند و به همراهی معلم خود در حال تهیه و پخت کباب بودند. مدیر ایرانی پرسید در ساعت درس و تحصیل چرا این دانش آموزان پیک نیک رفته اند؟ مدیر مدرسه جواب داد این پیک نیک نیست و کلاس درس جامعه شناسی است. در واقع معلم در حال تدریس مهمترین درس جامعه شناسی به دانش آموزان است یعنی ترجیح منفعت جمعی بر منفعت فردی. دانش آموزان که هر کدام به چند تیم تقسیم شده اند یاد می گیرند که اگر هر نفر کار خود را در تیم خود که مثلا تیم آماده کردن گوشت و آمیخته کردن آن با مواد غذایی دیگر است به خوبی انجام دهد، نتیجه بهتری خواهد گرفت و مثلا گوشت خوبی برای کباب کردن آماده می شود و اگر بقیه تیم ها تا تیم کباب کردن گوشت کار خود را به درستی انجام دهند نهایتا همه بچه های کلاس با همدیگر غذای خوشمزه ای را تناول خواهند کرد و این به نفع همه است.

دوستم می گفت بعد از آن روز فهمیدم که چرا مردم این کشور بدون اعمال جریمه و فشار قانون را مراعات می کنند. فهمیدم چرا در این کشور کمتر کسی به سراغ کلاهبرداری می رود تا جیب خودش را پرپول کند و به فکر منفعت بردن همه است و از آن مهمتر فهمیدم چرا آموزش ابتدایی در این کشور بالاترین بودجه را دارد و حقوق یک مدیر مدرسه هم طراز مدیران عالی کشور و معلمی از مشاغل پردرآمد است. و همینطور فهمیدم چرا در ایران کلاهبرداری، اختلاس، عادی شدن تخطی از قانون و فرار از قوانین راهنمایی و رانندگی همه در کنار بودجه پایین آموزش و پرورش و حقوق ناچیز معلمی است.


دوستم می گفت تازه می فهمم چرا می گویند تفاوت جهان اول با جهان سوم در وزارتخانه آموزش و پرورش است. این ها را دوستم می گفت و گرنه به قول آن طنز قدیمی ما که به چشم خودمان ندیدیم...

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897059

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • ورود بیش از ۳۸۰۰ معلم به مدارس ابتدایی در استان
  • پایان جشنواره الگوهای برتر تدریس با معرفی برترین ها
  • نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه به سمت تحصیل در هنرستان رفتند
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • توزیع شیر رایگان در مدارس تا چه وقت ادامه دارد؟
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است
  • طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه