Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مهمترین اتفاق بازی های نخست شب اول لیگ قهرمانان برای ایرانیان گلزنی سردار آزمون بود.
به گزارش آریا، دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا، سه شنبه شب با مسابقات گروه های پنج تا هشت آغاز شد. دو مسابقه از گروه ششم و هفتم زودتر از سایر مسابقات آغاز شدند. در گروه هفتم مسابقات لیون فرانسه در خانه خود پذیرای زنیت سن پترزبرگ بود که در نهایت با تساوی 1-1 کار پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار آزمون در ترکیب اصلی تیمش در این دیدار به میدان رفت مهاجم ایرانی تیم زنیت زننده گل نخست این فصل لیگ قهرمانان باشد. او در دقیقه 41 بعد از یک و دوی عالی با ژیوبا توانست با ضربه ای هوشمندانه دروازه لیون را باز کند تا گل نخست این جام در این فصل به نام وی ثبت شود. سردار در دقیقه 38 یک کارت زرد هم گرفت که به این ترتیب اولین کارت زرد این فصل لیگ قهرمانان هم به نام سردار به ثبت رسید.
در دقیقه 34 هم شوت پشت محوطه زمینی سردار با اختلاف کمی از کنار تیرک عمودی دروازه لیون به بیرون رفت تا ستاره ایرانی همچنان در امر گلزنی ناکام بماند ولی سه دقیقه پس از آن آزمون بخاطر متوقف کردن و خطا روی تیاگو مندس با کارت زرد جریمه شد و خود او نیز در این صحنه آسیب دید. سردار که پس از این خطا بخاطر مصدومیت پای چپ لحظاتی روی زمین بود و حتی قرار بود در دقیقه 38 از زمین بیرون برود، اما با مداوای تیم پزشکی زنیت سنت‌پترزبورگ به کارش ادامه داد تا تیم روسی از حضور ستاره ایرانی خود بهره ببرد. آزمون که دو بار دروازه لیون را تهدید کرده بود، در دقیقه 41 پس از یک- دو با آرتم زیوبا و دریافت پاس در بین مدافعان فرانسوی، با شوت نوک پای چپ دقیق دروازه لوپز را باز کرد تا زنیت به گل اول برسد و به برتری در نیمه نخست دست پیدا کند. آرتور پتروسیان گزارشگر یوفا برای باشگاه زنیت، یک و دو ژیوبا و سردار را به مانند همکاری تیمی صلاح و فرمینو در بازی لیورپول در روز شنبه مقابل نیوکاسل دانست.
ستاره ایرانی زنیت سنت‌پترزبورگ که امسال هم در لیگ برتر روسیه دو گل به ثمر رسانده، در حالی امشب مقابل لیون فرانسه موفق به گلزنی شد که نخستین گل فصل 20-2019 لیگ قهرمانان اروپا را به نام خود ثبت کرد چراکه در دیدار همزمان اینتر میلان ایتالیا و اسلاویا پراگ چک گلی زده نشده و نیمه اول آن مسابقه با تساوی صفر- صفر پایان یافته بود.
علاوه بر نخستین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا در فصل جدید، سردار آزمون اولین کارت زرد این رقابت‌ها را هم در نیمه اول دیدار برابر لیون گرفت. ملی پوش ایرانی زنیت سنت‌پترزبورگ که بخاطر مصدومیت قصد تعویض قبل از زدن گل اول لیگ قهرمانان را داشت، بخاطر تشدید آسیب دیدگی مچ پا و ناتوانی در بازی کردن، در شروع نیمه دوم جای خود را به اوزدوئف داد تا سرمربی زنیت ناخواسته یک تغییر در ترکیب تیمش ایجاد کند. آزمون در حالی نتوانست به بازی ادامه دهد که گزارشگر فرانسوی نیز همانند روزنامه‌های این کشور، مدام از سردار به‌عنوان «مسی ایرانی» یاد می‌کرد و به تمجید از او می‌پرداخت.
از فصل 12-2011 تا سال گذشته لیگ قهرمانان اروپا، به ترتیب پاتو(میلان)، ایسکو(مالاگا)، داوید آلابا(بایرن مونیخ)، هالک(زنیت سنت‌پترزبورگ)، آنخل دیماریا(پاری‌سن‌ژرمن)، کاوانی(پاری‌سن‌ژرمن)، دومبیا(اسپورتینگ لیسبون) و مسی(بارسلونا) نخستین گل‌های فصل این رقابت‌ها را به ثمر رسانده بودند که در امسال سردار آزمون موفق به انجام این کار شد. در دقیقه 50 لیون با گلزنی ممفیس دیپای از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشید، اما نکته مهم در این گل، خطای پنالتی‌ای بود که اتفاق افتاد؛ اوزدوئف که به‌عنوان یار تعویضی به جای آزمون به بازی آمده بود، روی دیپای مرتکب خطای پنالتی شد تا گل زیبای سردار بسوزد. در ادامه مسابقه تلاش دو تیم برای زدن گل دوم بی‌ثمر بود تا این دیدار با تساوی یک بر یک یاران آزمون مقابل لیون فرانسه پایان پیدا کند و زنیت در فرانسه صاحب یک امتیاز در نخستین مسابقه لیگ قهرمانان اروپا شود.
اما بدشانسی مجال درخشش بیشتر به سردار نداد و او خیلی زود بعد از شروع نیمه دوم، تعویض شد و اوزدوئف در دقیقه 46 جانشینش شد. دقیقه 50 نیز ممفیس از روی نقطه پنالتی بازی را 1-1 کرد. در دیگر بازی، اینتر مدعی به سختی و در دقیقه 92 از شکست خانگی گریخت. اسلاویاپراگ در عین شگفتی توانست در دقیقه 63 توسط اولینکا به گل نخست بازی برسد و این گل تا دقیقه دوم وقت های اضافه پابرجا بود تا اینکه بارلا تعویضی توانست کار را به تساوی بکشاند تا کونته از شکست اروپایی خانگی بگریزد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لیون لیگ قهرمانان اروپا سردار آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۸۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/گلزنی فوق‌العاده سردار آزمون مقابل بولونیا

سردار آزمون پس از مصدومیت چند هفته‌ای موفق به گلزنی مقابل تیم بولونیا شد.

دریافت 7 MB

دیگر خبرها

  • صحبت‌های سردار آزمون پس از گلزنی برای رم
  • واکنش آزمون بعد از زدن سومین گل فصل
  • واکنش سردار آزمون به گلزنی مقابل بولونیا
  • واکنش سردار بعد از گلزنی و شکست رم
  • گلزنی سردار آزمون برای آاس رم در دیدار مقابل بولونیا
  • آاس رم ۱ - ۳ بولونیا/ گلزنی آزمون برای فرار از شکست کافی نبود+ فیلم
  • بازگشت آزمون به جاده گلزنی + فیلم
  • گل سردار آزمون مانع شکست رُم نشد
  • بازگشت آزمون به جاده گلزنی
  • فیلم/گلزنی فوق‌العاده سردار آزمون مقابل بولونیا