Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ۱۲۵ مادر و کودک مهاجر با تنظیم شکایت علیه دولت آمریکا دونالد ترمپ را متهم به نقض حقوق پناهجویان کردند. تاریخ انتشار: 09:11 - 27 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۰۵۷۱

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، بیش از ۱۲۵ مادر و کودک مهاجر، با تنظیم شکایتی دولت آمریکا را متهم به نقض حقوق پناهجویان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری رویترز، این شکایت می‎گوید که کاخ سفید از طریق اجرای خودسرانه و منع ورود پناهجویان به خاک آمریکا از طریق مرز‌های جنوبی، حقوق پناهجویان را نقض کرده است.

این دعوی قضایی نخستین چالش علیه دونالد ترامپ در برابر مهاجران پس از مجوز هفته گذشته دادگاه آمریکا برای اجرای قوانین ضد پناهجویان است.

بر خلاف شکایت‌های قبلی که قوانین ضد پناهجویان را هدف قرار می‌دادند این شکایت دولت آمریکا را به دلایل رویه‌ای به چالش کشیده و می‌گوید کاخ سفید بدون هیچگونه هشدار قبلی، تغییراتی را اعمال کرده که موجب افزایش لغو درخواست پناهندگی‌ها شده است.

«احمد حسن»، وکیل حقوقی که مدیریت این شکایت را بر عهده دارد در این باره می‌گوید: دولت آمریکا به طور پیوسته مجموعه‌ای از مقررات را علیه مهاجران به اجرا گذاشته و پناهجویان نمی‌دانند که کدام یک از این تغییرا استاندارد‌ها پرونده آن‌ها را در بر می‌گیرد.

دونالد ترامپ از زمان آغاز به کار خود در کاخ سفید تاکنون همواره قوانین سختگیرانه‌ای علیه مهاجران به خصوص در مرز‌های جنوبی این کشور به اجرا گذاشته که جدیدترین مورد آن‌ها لغو محدودیت بازداشت مهاجران غیر قانونی است.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترامپ دولت آمریکا شکایت علیه دولت آمریکا پناهجویان مهاجران در آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۸۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبنان: ۲۲ شکایت‌نامه علیه اسرائیل به سازمان ملل ارائه کردیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت امور خارجه لبنان، بعدازظهر امروز چهارشنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرد از طریق هیئت اعزامی خود به مقر سازمان ملل متحد، رونوشتی از ۲۲ نامه و شکوائیه علیه اسرائیل را برای دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت ارسال کرده است.

براساس این بیانیه، در این شکوائیه‌ها به نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت توسط اسرائیل اشاره شده و در عین حال، از اعضای شورای امنیت خواسته شده تجاوزات اسرائیل را محکوم کنند و جلوی نقض حاکمیت لبنان توسط اسرائیل و ایجاد جنگی گسترده در منطقه را بگیرند.

در این شکایت‌نامه‌ها همچنین پاسخ مفصل لبنان به ادعا‌های اسرائیل که در آنها بیروت به نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت متهم شده بود، ارائه شده است.

این بیانیه پس از آن صادر شد که جنگنده‌های اسرائیلی، بامداد چهارشنبه، با حمله به یک مرکز پزشکی در جنوب لبنان ۷ شهروند این کشور را به شهادت رساندند و چند نفر دیگر را مجروح کردند.

مقاومت اسلامی لبنان در پاسخ به این حمله، شهرک اسرائیلی «کریات شمونه» در شمال فلسطین اشغالی را با ده‌ها راکت مورد حمله قرار داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله انصارالله یمن به ۶۳ کشتی در دریای سرخ/ وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی توسط روسیه/ موضع گیری چین درباره رزمایش دریایی با ایران و روسیه/ شکایت لبنان از اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل
  • این کسی است که می‌تواند آمریکا را نابود کند | آمریکایی‌ها اینگونه خود را برای جنگ داخلی آماده می‌کنند
  • ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند
  • اتهام جدید به تونالی: در انگلیس هم شرط‌بندی کردی!
  • شکایت ژاوی از روزنامه‌نگار معروف
  • بازداشت صد‌ها مهاجر غیرقانونی و قاچاقچی انسان در ترکیه
  • تعلیق قانون دستگیری مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک با آمریکا
  • لبنان: ۲۲ شکایت‌نامه علیه اسرائیل به سازمان ملل ارائه کردیم
  • شکایت چین از آمریکا
  • طالبان: پاکستان از مهاجرین به‌عنوان ابزار فشار استفاده نکند