Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسمی گفت: باید تحقق شعار سال را به عنوان بهترین راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن از اولویت های کاری خود قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، «محمد قاسمی» در نشست کمیته نظارت بر فرآیند عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی بیان کرد: با تلاش جمعی، تشدید نظارت ها، برخورد با متخلفان و سودجویان و جلوگیری از اقدامات جزیره ای دستگاه های متولی، وضعیت بازار به ثبات نسبی رسیده است که البته این امر به معنی اینکه قیمت ها در شرایط متعارف قرار دارد، نیست، بلکه از فشارها و التهابات مقطعی که وجود داشت، خارج شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دادستان قزوین افزود: گزارش ها از وضعیت بازار از سوی نهادهای متولی دریافت و رصد می شود و ضرورت دارد برنامه ریزی برای کنترل بازار به خصوص در بحث کالاهای اساسی و نظارت ها بر روند عرضه، قیمت گذاری ها و سایر موارد به صورت مستمر انجام شود.

 

وی عنوان کرد: فشارها و تحریم های دشمن نسبت به گذشته افزایش یافته است ولی با تدابیر اندیشیده شده، بهره‌ گیری از توان داخلی و اجرای سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی از شرایط سخت و التهاباتی که بر اقتصاد ما به خصوص در بازار حاکم بود فاصله گرفته ایم و بدون شک در آینده ای نزدیک به یک ثبات قابل قبول خواهیم رسید و برای تحقق این هدف نباید از هیچ کوششی دریغ کنیم.

 

قاسمی تصریح کرد: در ایام بازگشایی مدارس و برپایی نمایشگاه پاییزه قرار داریم که لازم است در خصوص عرضه لوازم التحریر و کالاهای دیگر نظارت های دقیق انجام شود و کیفیت کالاهای موجود و قیمت ها در نمایشگاه هم باید قابل قبول و در شرایط متعارف باشد؛ ضرورت دارد دستگاه نظارتی این حوزه مستمر در بازار و محل برپایی نمایشگاه حضور داشته باشند تا از تخلفات احتمالی جلوگیری شود.

 

وی گفت: در سال جاری برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم و باید هوشیار باشیم و قطع یقین همانند گذشته، دشمن برنامه های متعددی را برای خدشه‌ دار کردن انتخابات های ما طراحی کرده است که امکان دارد از شرایط انتخابات برای ملتهب کردن بخش های مختلف از جمله بازار هم استفاده کند که باید با دقت شرایط را به خصوص در ماه های منتهی به سال کنترل کنیم و نخواهیم گذاشت تخلفات و سوءاستفاده های احتمالی صورت پذیرد.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: ذخیره سازی کالاهای اساسی ازجمله مرغ، گندم، مواد پروتئینی وغیره باید به درستی از سوی دستگاه های متولی انجام شود تا در هنگام ضرورت به بازار عرضه شود و از التهاب بازار به خصوص در حوزه کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی جلوگیری شود.

 

وی اضافه کرد: خوشبختانه در استان قزوین مسئولان قضایی، اجرایی و نظارتی برای حل مشکلات مختلف به یک گفتمان واحد رسیده و هم صدا هستند که از این شرایط به وجود آمده باید بهره کافی را ببریم و نسبت به حل و فصل مشکلات و رفع موانع در حوزه های مختلف اقدام کنیم.

 

قاسمی اعلام کرد: دستگاه قضایی همانند گذشته و با قاطعیت در صحنه حضور دارد و از اقدامات قانونی دستگاه های اجرایی پشتیبانی کرده و برای دستیابی به اهداف عالی نظام از تمامی ظرفیت ها قانونی خود به خوبی استفاده می کند و اجرای سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی برای مقابله با توطئه های دشمن را با جدیت پیگیری و دنبال می کند.

 

وی یادآور شد: وقتی رهبر معظم انقلاب از جنگ اقتصادی دشمن صحبت می کنند، یعنی همه باید بسیج شویم و از همه توان مان به خوبی استفاده کنیم و تحقق شعار سال را به عنوان بهترین راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن از اولویت های کاری خود قرار دهیم و در رسیدن به اهداف مورد نظر نظام حرکت کنیم و مشکلات را با همفکری، تعامل و هماهنگی به حداقل برسانیم.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه محرم عزاداری محرم اربعین حسینی مسجد طراز اسلامی فعالیت های مسجدی استان بوشهر خبرگزاری شبستان اصفهان استان همدان دادستان قزوین جنگ اقتصادی شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی؛ مرتضی بهزادفر با حضور در نخستین برنامه زنده رصد شبکه اترک در سال جاری، با بیان اینکه طی سال‌های اخیر مقام معظم رهبری نامگذاری شعار سال را با نگاه عالمانه با محوریت اقتصاد قرار داده اند، گفت: مشارکت مردم و مردمی سازی اقتصاد بسترساز جهش در اقتصاد خواهد بود.
وی افزود: براساس ابلاغ سیاست‌های کلی در هر دو مورد بر موضوعات کلیدی نظیر پیشرفت اقتصادی توام با عدالت و مردمی سازی اقتصاد به عنوان هسته‌های اصلی و نقش مردمی به صورت ویژه تاکید شده است.

تعاونی‌ها به عنوان الگوی اصلی مردمی سازی اقتصاد
بهزادفر با بیان اینکه در برنامه پنجم و ششم توسعه توجه به سهم تعاونی‌ها به عنوان الگوی اصلی مردمی سازی اقتصاد تاکید شد، اما توفیق زیادی در این حوزه وجود نداشته است، ابراز امیدواری کرد: با سیاست‌های کلان و برنامه ریزی‌هایی که اکنون در زمینه مردمی سازی انجام شده و تاکیدات مقامات عالی رتبه کشور بر تدوین سند اجرایی یکساله زمینه تحقق این مهم در استان و کشور فراهم شود.

رشد اقتصادی استان بر اساس شعار
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به ابلاغ بخشنامه در قالب تدوین سند از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان‌ها برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و افزود: در این برنامه بر رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال، شیوه‌ها و راهکار‌های مشارکت حداکثری مردم، فعالان اقتصادی و نخبگان، برنامه رشد اقتصادی، حفظ محیط زیست، حمایت از توسعه و تجاری سازی فناور‌های راهبردی، توجه به زنجیره‌های ارزش صنایع استان و توجه به نقش آفرینی پارک علم و فناوری و ظرفیت نخبگان و صنایع خلاق و... تاکید شده است.

احیای واحد تعطیل و توسعه تعاونی‌ها
وی ادامه داد: در این سند بر احیای واحد‌های راکد و نیمه تعطیل، توسعه تعاونی ها، مشارکت صندوق ها، بانک‌های خصوصی، بیمه‌ها و ابزار و شیوه‌های نوین تامین مالی و اتمام طرح‌های نیمه تمام که نقش پیشران اقتصادی در استان دارند نیز توجه ویژه شده است.

تهیه هشت بسته، محور اساسی جهش تولید در استان
بهزادفر اضافه کرد: برنامه رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال و همسو با سیاست‌های کلی برنامه هفتم پیشرفت و سند آمایش در برنامه اولیه پیشنهادی و عملیاتی این سازمان در قالب ۸ بسته، محور اساسی جهش تولید در استان تهیه شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: رویکرد سازمان برنامه و بودجه، برنامه ریزی برای انجام اقداماتی است که قابلیت اجرایی یک ساله داشته باشد تا نتیجه این اقدامات زودتر به منصه ظهور برسد.
توانمند سازی جوامع محلی در روستا‌های استان
بهزادفر در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه توجه به توانمند سازی جوامع محلی در روستا‌های استان به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفته است، افزود: ۳۰ درصد اقتصاد مردم استان وابسته به روستا است و فعالیت بخش کشاورزی برای استان یک محور مهم رونق اقتصادی و زمینه مشارکت مردم با رویکرد تحقق شعار سال است.
وی تصریح کرد:در همین راستا توسعه اشتغال و اجرای طرح توان افزایی جوامع محلی مورد توجه جدی قرار گرفته است و تاکنون سند توسعه اشتغال برای ۵۰۰ روستای استان اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است
  • خلجی: ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است
  • آل اسحاق: افزایش تعطیلی‌ها در کشور مخالف تحقق شعار سال است
  • در سفر‌های خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد