Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@01:30:49 GMT

بازسازی عملیات «بازی دراز» در شهرستان گرمه

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۸۹۸۵

بازسازی عملیات «بازی دراز» در شهرستان گرمه

معاون اجرایی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی از بازسازی عملیات بازی دراز در شهرستان گرمه، همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

سرهنگ حمید معین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد از بازسازی عملیات بازی دراز در شهرستان گرمه، همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: در هفته دفاع مقدس و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، عملیات بازی دراز با حضور سه گردان در منطقه قلعه جلال الدین شهر گرمه بازسازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اجرایی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی با بیان اینکه این عملیات دوم تا پنجم مهرماه بازسازی می شود، اظهارداشت: در حاشیه این برنامه همچنین غرفه های اقتصاد مقاومتی و برنامه های عقیدتی و فرهنگی برگزار خواهد شد.

 

خلاصه عملیات:
نیروهای عراقی در روزهای آغازین جنگ از بازی دراز برای دیده‌بانی استفاده می‌کردند اما ویژگی‌های این ارتفاعات موجب شد با فعاليت‌های مهندسی روی آن جاده‌سازي شود و یگان‌های عراق در آن‌جا مستقر شوند. این ارتفاعات به اندازه‌ای مهم بود که با دستور شخص صدام بالای آن را آسفالت کردند و نیروهای زبده‌ای را برای محافظت از آن گماشته بودند.

 

صدام مغرورانه گفته بود: «اگر ایرانی‌ها این ارتفاعات را پس بگیرند کلید بغداد را هم بهشان می‌دهم» و ضمن افزایش سلطه بر قصر شیرین سرپل ذهاب را نیز زیر دید خود بگیرند. برای گرفتن این امتیاز مهم از نیروهای عراقی پس از سه ماه کار نیروهای شناسایی سپاه پاسداران، قرارگاه مقدم غرب سپاه پاسداران و ارتش نخستین عملیات نیمه گسترده را در این منطقه طرح‌ریزی کردند که با نام عملیات بازی دراز در تاریخ یکم اردیبهشت ماه سال ۶۰  آغاز شد و به مدت ۸ روز طول کشید و طی آن نیروهای ایرانی و عراقی بارها به تک و پاتک متقابل پرداختند.



نیروهای عراقی با استفاده از پشتیبانی هوایی، یگان‌های خود را حمایت می‌کردند اما رزمندگان ایرانی از جاده و حمایت هوایی کافی و پشتیبانی آتش محروم بودند در نتیجه نتوانستند روی تمام هدف‌ها مستقر شوند، با وجود این، از بین قله‌های منطقه سه قله آن را اشغال و تثبیت کردند و تنها در تثبیت قله ۱۱۵۰ و یکی از قله‌های ۱۱۰۰ ناکام ماندند.

 

در این عملیات هوانیروز ارتش نقش بسزایی ایفا کرد و طی آن خلبان علی‌اکبر شیرودی به شهادت رسید.

 

پایان پیام/140

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه محرم عزاداری محرم اربعین حسینی مسجد طراز اسلامی فعالیت های مسجدی استان بوشهر خبرگزاری شبستان اصفهان استان همدان بجنورد خراسان شمالی گراميداشت هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا پای جان از تمامیت ارضی کشور دفاع خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ سیروس امان الهی، صبح چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز ارتش، ضمن تبریک روز ارتش، عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح علیه رژیم صهیونیستی را تبریک گفت و افزود: این عملیات موجب شادی دل همه آزادگان جهان شد.

وی ادامه داد: ارتش ایران اسلامی به عنوان ذوالفقار ولایت، دوش به دوش سایر نیروهای مسلح به مأموریت خود جهت ایجاد ثبات و امنیت کشور مشغول است.

امیرسرتیپ امان الهی با تاکید به اینکه نیروهای مسلح به‌خصوص ارتش سلحشور در بهترین شرایط آمادگی و دفاعی قرار دارد، ادامه داد: چنانچه دشمن ضربه‌ای به منافع کشور وارد کند، یقیناً پاسخی محکم دریافت خواهد کرد.

کد خبر 6080582

دیگر خبرها

  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • مدیریت سیل در استان کرمان مانند شب عملیات در دفاع مقدس بود
  • هر لحظه به مراحل پایانی عملیات «الی بیت المقدس» نزدیک‌تر می‌شویم
  • گردهمایی جانبازان ۷۰ درصد شهرستان همدان
  • پیش‌بینی شرکت ۴۵ هزار نفر در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • تا پای جان از تمامیت ارضی کشور دفاع خواهیم کرد
  • آمادگی کامل اورژانس برای برگزاری باشکوه یادواره عملیات بازی دراز
  • آماده باش نیروهای امدادی و درمانی برای یادواره عملیات بازی دراز
  • پیام تبریک فرمانده انتظامی البرز به مناسبت روز ارتش
  • برگزاری اولین همایش کشوری نشان ارادت به اهل بیت (ع) در کاشان