Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان عراق از آمریکا و جامعه جهانی خواست تا همکاری‌شان با بغداد را توسعه دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، دفتر محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که الحلبوسی با رابرت فورد، سفیر سابق آمریکا و پژوهشگر مؤسسه خاورمیانه در واشنگتن دیدار و رایزنی کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: الحلبوسی طی این دیدار به بررسی تحولات سیاسی عراق و ثبات امنیتی که پس از پیروزی علیه گروه تروریستی داعش محقق شده و همچنین تحولات عربی و منطقه‌ای پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پارلمان عراق در جریان این دیدار بر نقش کشورش در حفظ توازن منطقه تاکید کرد.

وی آمریکا و جامعه جهانی را به توسعه شراکت‌های سیاسی و نظامی با عراق، مشارکت در فرآیند ساخت‌و سازها و بازسازی شهرهای آزاد شده از چنگ گروه‌های تروریستی افراط گر و همچنین کمک به بازگشت آوارگان ترغیب کرد.

در همین راستا، رابرت فورد نسبت به تحول سیاسی، اقتصادی و ثبات امنیتی در عراق ابراز خرسندی کرد.

وی در جریان این دیدار بر آمادگی مؤسسه خاورمیانه در واشنگتن برای مشارکت در انجام گفت‌وگوی سازنده در منطقه جهت تحقق صلح، آزادی و حمایت از مؤسسات دموکراتیک تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد الحلبوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی اسرائیل ثابت شد

رییس جریان حکمت ملی عراق در نشستی گفت: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق در نشست مجمع بین‌المللی سلیمانیه گفت: معتقدیم هدف از پاسخ ایران، به آن اندازه که تثبیت حقش در پاسخ بود، تشدید تنش و گسترش دامنه درگیری نبود و رژیم صهیونیستی از دهه‌های گذشته اینگونه رسمی از سوی کشوری مورد حمله قرار نگرفته بود.

رئیس جریان حکمت ملی عراق در ادامه تاکید کرد: پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی خود، یک متغیر ویژه به شمار می‌رود که قدرت ایران در شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی را با وجود همکاری بسیاری از کشورها با آن، ثابت می‌کند.

حکیم با بیان اینکه عراق موضع پیشگامی در یاری ملت فلسطین و همبستگی با فلسطین دارد، عنوان کرد: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم، جنگ در غزه را متوقف و مصوبه شورای امنیت برای توقف جنگ و وارد کردن کمک‌ها را اجرا کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عمار حکیم: تلاش‌های کنونی برای اصلاحات در عراق ثمره جانفشانی‌های تظاهرکنندگان است عمار حکیم: ایران منافعی در عراق و منطقه دارد

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردند
  • نگاه ما به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت تهدید است
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی اسرائیل ثابت شد
  • رزمایش، علت صدای ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب
  • قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • آمادگی ایجاد کمپ بین‌المللی کاراته کشور در همدان را داریم