Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مؤمنی شریف صبح چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در قبل از انقلاب اسلامی نگاه ها نسبت به هنر خوب نبود و بین دین و هنر فاصله بود.

وی با بیان اینکه در آن زمان آنچه به عنوان هنر به ویژه هنر نوین مطرح بود بر خلاف دین بود، بیان کرد: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری این است که این هنر را که رساترین بیان است در خدمت دین قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به گونه های جدید هنر و نسبت آن با انقلاب، عنوان داشت: امروز همانطور که انقلاب در حوزه های مختلف دستاوردهای بزرگی داشته در حوزه هنر نیز دستاوردهای خوبی داشته ایم.

مؤمنی شریف با بیان اینکه امروز خیل عظیمی از جوان مؤمن و متعهد در حوزه هنر هستند، بیان داشت: این نیروها سرمایه نظام برای اجرای گام دوم انقلاب هستند.

وی با تأکید بر اینکه در عصر حاضر بیانی بهتر از هنر نیست، افزود: هنر یکی از ابزارهای مهم تبلیغ دین است.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر کارهای خوبی در حوزه هنر اتفاق افتاده است، بیان کرد: هرچند از نظر نیروی انسانی وضعیت هنری انقلاب خوب است اما به لحاظ امکانات وضعیت خوب نیست و برای بکارگیری این نیروهای عظیم فاصله داریم.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: در سال های اخیر جریان انقلاب با نشاط ویژه ای در بخش هنر در حال اتفاق است.

کد خبر 4721671

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب حوزه هنری محسن مومنی شریف بیرجند ماه محرم قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد عاشورا ایلام مراسم عزاداری شیراز خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۹۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت

 

محمد سلحشور خوشنویس پیشکسوت و از هنرمندان حاضر در نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: نمایشگاه روایت باران یک اشتیاق عجیب برای هنرمندان و به ویژه خوشنویسان به وجود آورده است.
وی افزود: ارائه بیش از ۱۶۰ تابلو قرآنی در این نمایشگاه، فرصتی برای هنرمندان جوان به وجورد می‌آورد تا علاوه بر تماشای ایده‌های اساتید، ایده‌های خود را هم شکوفا کنند.
این چهره پیشکسوت خوشنویسی درباره ارتقاء جایگاه خوشنویسی و هنر‌های قرآنی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پیش از انقلاب فقط دو استاد خوشنویسی در کل کشور وجود داشت درصورتی که امروزه تعداد آنها به هزار نفر نزدیک شده است. پیش از انقلاب فقط ۶۳ نفر مدرک ممتاز خوشنویسی داشتند، اما تعداد این هنرمندان در این چهل و چهار سال به بیش از بیست هزار نفر رسیده است.
سلحشور تاکید کرد: هنر همواره در حال پیشرفت است و هنرمند هم می‌بایست هر روز به فکر یادگیری باشد. نمایشگاهی مانند روایت باران به نوعی یک محل یادگیری برای هنرمندان جوان و حتی پیشکسوت به شمار می‌آید.
گفتنی است نمایشگاه روایت باران تا ۳۱ اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران برقرار و بازدید برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.  

دیگر خبرها

  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • استقبال هنرمندان از غزل رهبر معظم انقلاب
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم