Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چندی پیش معاونان آموزشی دانشگاه‌های تهران در جلسه‌ای با معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار احیای طرح آ. ت. ت شدند تا بعد از گذشت 13 سال، بار دیگر دانشگاه‌ها قدرت تصمیم‌گیری بیشتری برای پذیرش دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد داشته باشند.

طرح آ. ت. ت از سال 82 تا 85 اجرا شد؛ اما اعتراض تعدادی از داوطلبان به نحوه گزینش دانشگاه‌ها سبب شد سازمان سنجش آموزش کشور، این طرح را به بایگانی بفرستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون دانشگاه‌های سطح یک کشور خواهان بازگشت طرح مذکور هستند تا به زعم خود دانشجویان باکیفیت‌تری را جذب کنند.

جبارعلی ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره بازگشت طرح آ. ت. ت اظهار کرد: دانشگاه علم و صنعت ایران مستقل از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیست و جزئی از این وزارتخانه است. پیشنهادات خود را برای اصلاح طرح آ. ت. ت به وزارت علوم ارائه داده‌ایم و امیدواریم آ. ت. تِ اصلاح شده را مصوب کنند.

وی با اشاره به نتایج برگزاری نشست رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی سراسر کشور ادامه داد: دولت در شرایط خاصی قرار دارد، نظام باید با خردورزی و خرد جمعی تصمیم بگیرد و فعالیت‌ها و حرکات بر مبنای خرد جمعی باشد. نشست رؤسای دانشگاه‌ها نیز عمدتاً برای اثرگذاری بر فعالیت‌های دولت برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران تصریح کرد: پتانسیل و ظرفیتی در دانشگاه‌ها وجود دارد که امیدواریم دولت بیشتر از این ظرفیت استفاده کند. خوشه‌های خاصی را تحت عنوان خوشه‌های تحقیقاتی یا خوشه‌های مشورتی در دانشگاه‌ها تعریف کرده‌اند که با توجه به ظرفیت هر دانشگاه شکل گرفته‌اند.

ذاکری خاطرنشان کرد: اکنون نه‌تنها متخصصان یک دانشگاه؛ بلکه متخصصان امر از دانشگاه‌های مختلف جمع شده و موضوعاتی را بررسی می‌کنند و در نهایت راهکارهایی را ارائه می‌دهند؛ به‌طور مثال خوشه حمل و نقل به دانشگاه علم و صنعت ایران واگذار شده و صاحب‌نظران حمل و نقل از دانشگاه‌های مختلف کنار همدیگر می‌نشینند.

وی افزود: موضوعات مرتبط با حمل و نقل؛ از درآمدزایی ترانزیت تا ایمنی حمل و نقل جاده‌ای و مواردی که غالباً نیاز به سرمایه‌گذاری آن‌چنانی ندارد، مورد بررسی قرار می‌گیرد. متخصصان برای مواردی تصمیم‌گیری می‌کنند که اقدامات نرم‌افزاری باید برای آنها صورت بگیرد تا بر فعالیت‌های دولت تأثیر بگذارد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در پایان گفت: در نهایت پیشنهاداتی به دولت ارائه می‌شود تا از مجاری قانونی مربوطه عملیاتی کنند. به نظر می‌رسد این پیشنهادات در شرایط فعلی بسیار مؤثر است و امیدوارم آثار آن را امسال و سال آینده شاهد باشیم.

انتهای پیام/

168 / 320 دانشگاه علم و صنعت رئیس دانشگاه علم و صنعت ذاکری علم و صنعت طرح آ ت ت بازگشت طرح آ ت ت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه علم و صنعت رئیس دانشگاه علم و صنعت ذاکری علم و صنعت طرح آ ت ت بازگشت طرح آ ت ت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۹۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در این ۲ سال دولت سیزدهم رشد تولیدات نساجی ۱۸ درصد رشد کرد و این صنعت در نمایشگاه چین نیز توانست ثبت سفارش‌های متعددی را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدمهدی برادران امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از واحد نساجی دسترنج رضابافت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تکمیل ۲۰۰۰ طرح منتخب و بزرگ صنعتی در سطح کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد ۸۰ طرح بزرگ متعلق به استان قزوین است.

وی از سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در بخش طرح‌های صنعتی منتخب استان قزوین خبر داد و افزدد: از مجموع طرح‌های منتخب کشوری ۱۰۰۰ واحد تولید، هم هم‌اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش شده تا هرچه سریع‌تر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رکورد اشتغال صنعتی کشور سال گذشته با تحقق ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار اشتغال‌زایی شکسته شد، بیان کرد: همان‌طور که امروز مشاهده می‌شود، کمبود نیروی کار امروز به یکی از چالش‌های اصلی واحدهای تولیدی منجر شده و خوشبختانه نیروهای کارگری ما در سال جاری علاوه بر دریافت حقوق توانستند به اشتغال پایدار دست یابند.

برادران اضافه کرد: ما به تازگی خودکفایی صنعت شوینده را جشن گرفتیم و در آینده نزدیک نیز خودکفایی صنعت پلی استر و نخ را جشن خواهیم گرفت، تا جایی که تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی شده تا در صنایع مختلف جشن خودکفایی داشته باشیم.

وی با اشاره به توسعه صنعت نساجی ادامه داد: بسیاری معتقد بودند که صنایع نساجی ما فرسوده شده و اگر سرپا بماند دستاورد بزرگی است، اما همه مشاهده کردید که در این ۲ سال دولت سیزدهم رشد تولیدات نساجی ۱۸ درصد رشد کرد و این صنعت در نمایشگاه چین نیز توانست ثبت سفارش‌های متعددی را داشته باشد.

معاون وزیر صمت یادآور شد: صنعت نساجی امروز بیش از هرچیز به رقابت با محصولات خارجی نیاز دارد تا بتوانیم میزان قاچاق در حوزه پوشاک را کاهش دهیم، ضمن اینکه شرکت‌های خوبی در حوزه تحقیق و توسعه پروانه دریافت کرده و در حوزه دانش بنیان نیز اقدامات خوبی شده است.

کد خبر 747033

دیگر خبرها

  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی مبنای ارتقاء رتبه استادان است
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای
  • دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای به‌زودی رونمایی می‌شود
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • تحقق شعار سال در اولویت کاری شرکت ملی صنایع مس قرار دارد/ تلاش برای سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای
  • ماموریت‌گرا شدن راهبرد اصلی طرح آمایش و مدیریت طرح تحول