Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@07:18:32 GMT

عربستان به ائتلاف دریایی آمریکا می‌پیوندد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۹۱۲۹

عربستان به ائتلاف دریایی آمریکا می‌پیوندد

به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «واس» به نقل از یک مقام مسؤول در وزارت دفاع این کشور اعلام کرد، ریاض تصمیم گرفته به ائتلاف تحت رهبری آمریکا در آب‌های منطقه بپیوندد.

در ادامه این گزارش آمده است: «این ائتلاف بین‌المللی دنبال حمایت از کشتی‌های تجاری از طریق ناوبری ایمن است تا دریانوردی و تجارت جهانی و حمایت از منافع کشورهای عضو ائتلاف تضمین و امنیت کشتی‌های تجاری عبورکننده از مسیرها تقویت شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، منطقه عملیاتی ائتلاف آمریکا تنگه هرمز، باب المندب، دریای عمان و خلیج فارس است.

واس در پایان اعلام کرد، پیوستن عربستان به این ائتلاف در ارتباط با حمایت از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای «ایجاد بازدارندگی و مقابله با تهدیدات دریانوردی و تجارت جهانی»، تضمین امنیت جهانی انرژی و ادامه نقش انرژی در اقتصاد جهانی و سهیم بودن در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این موشک برای غرق کردن ناوهای آمریکا ساخته شده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس؛ یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناوهای هواپیمابر» برای مقابله با قابلیت‌های دریایی ایالات متحده است.
هفته نامه «نشنال اینترست» در تحلیلی به قام «مایا کارلین» نوشت، دانگ فنگ-۲۱به طور خاص تهدیدات دریایی را با دقت هدف قرار می‌دهد و می‌تواند ناوهای هواپیمابر ایالات متحده را در بیش از ۱۰۰۰ مایلی دور از ساحل تهدید کند. این تحولات چالشی جدی برای تسلط نیروی دریایی ایالات متحده در غرب اقیانوس آرام است.
در بخش دیگر این تحلیل آمده است، چین به افزایش ذخایر موشک‌های بالستیک، قاتل ناوهای هواپیمابر خود ادامه می دهد و دانگ فنگ- ۲۱ بخش مهمی از این موجودی است.
بر اساس گزارش پنتاگون که سال گذشته منتشر شد، نیروی موشکی ارتش چین بیش از ۱۰۰۰ تیر از این سلاح‌های میان برد را در اختیار دارد. پکن برای جلوگیری از مداخله ایالات متحده به زرادخانه موشک‌های بالستیک خود وابسته است.
در بخش از گزارش سرویس تحقیقاتی کنگره که سال ۲۰۲۰ منتشر شد، آمده است: «این موشک‌های بالستیک تهدیدهای فزاینده‌ای را برای منافع ایالات متحده در دریای چین جنوبی ایجاد می‌کنند و به نیروی دریایی چین به عنوان چالش بزرگ برای توانایی نیروی دریایی ایالات متحده در دستیابی و حفظ کنترل آبی در زمان جنگ نگاه می‌شود.»

کد خبر 845881 برچسب‌ها خبر ویژه موشک چین و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله ایذائی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران
  • حمله ایزائی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود و نه ایران
  • حمله اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود و نه ایران
  • کنعانی: اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قانونی و در جهت ایجاد بازدارندگی بود / آمریکا زیر میز دیپلماسی زده نه ایران + فیلم
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد
  • تشکیل هیئت بین‌المللی حمایت از « راشد الغنوشی»
  • این موشک برای غرق کردن ناوهای آمریکا ساخته شده است
  • جامعه جهانی کشته شدن خبرنگار روس به دست اوکراین را محکوم کند