Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با تاکید بر لزوم تقویت پیوند «خانه، مسجد و مدرسه»، گفت: دستگاه‌ها و نهادهای متولی مساجد وظیفه دارند، در مساجد خدمت کنند نه اینکه برای این خانه‌های خدا تصمیم بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، سومین نشست «تقویت اقتدار اجتماعی مساجد» از سلسله نشست های «گفتگوهای فرهنگی به مثابه راهبرد حل مسئله» عصر  روز سه شنبه، 26 شهریور در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با موضوع «ایجاد جذابیت در فعالیت های مساجد و افزایش رویکرد اهالی مساجد به رفع مشکلات اجتماعی مردم» برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست حجت الاسلام دکتر «حبیب رضا ارزانی» با اشاره به جایگاه مهم کارکرد اجتماعی مساجد، اظهار کرد: اگر می خواهیم خانه های خدا، مساجدی برقرار باشند، باید تلاش صورت گیرد که این پایگاه ها ارتباط خود را با اهالی پیرامونی مسجد حفظ کنند و در این زمینه لازم است، بدانیم که چگونه باید جذابیت مساجد را افزایش داده و از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به رونمایی از سند تحول راهبردی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور که اخیرا در شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام شد، تصریح کرد: در این سند تحول برنامه های  کانون های فرهنگی هنری مساجد تا افق 1414 یعنی 17 سال آینده مشخص و برنامه های ارزشمندی برای اجرا در نظر گرفته شده است.

 

 وی ادامه داد: سند پشتیبان این سند راهبردی نیز در قالب 20 محور آماده  شده که کمک می کند برنامه ها به صورت مستحکم دنبال شوند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بر لزوم تقویت پیوند «خانه، مسجد و مدرسه» تاکید و خاطر نشان کرد: اهتمام به این موضوع همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و در این زمینه برنامه ها و طرح های بسیاری  برای اجرا در دستور کار است.

 

حجت الاسلام ارزانی تصریح کرد: به طور قطع افزایش جذابیت مساجد زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه خواهد بود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه ها و نهادهای متولی مساجد وظیفه دارند، در مساجد خدمت کنند نه اینکه برای مساجد تصمیم گیری کنند.

 

بنابر این گزارش، در این نشست حجج اسلام «تقی قرائتی»، رئیس موسسه مسجد، «حمیدرضا سلیمانی»، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «حجت الله ذاکر»، معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، «محمدصادق کفیل»، معاون آموزش، پژوهش و فرهنگ بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) و «اصغر آیتی»، رئیس مرکز فرهنگی نماز نیز حضور داشتند و به بیان دیدگاه هایشان در موضوع نشست پرداختند.

 

همچنین، جمعی از فعالان فرهنگی همچون «محمود لولاچیان»، رئیس بنیاد فرهنگی کوثر، «سیداحمد زرهانی»، عضو هیئت امنای ستاد اقامه نماز، «محمود مظفر»، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور نیز در این نشست تخصصی به بیان دیدگاهها و نظراتشان در حوزه«ایجاد جذابیت در فعالیت های مساجد و افزایش رویکرد اهالی مساجد به رفع مشکلات اجتماعی مردم» پرداختند.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه محرم اربعین حسینی عزاداری محرم مسجد طراز اسلامی استان بوشهر خبرگزاری شبستان اصفهان استان همدان فعالیت های مسجدی گفت و گوی فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران ازتوزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار استان خبر داد و گفت: این بسته‌های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

او افزود: نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته‌ها در جامعه هدف، اعضای کمیته امداد امام، بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر گفت: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته‌های گوشت را آماده کرده ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم است که جمعا ۱.۵ تن می باشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان است..

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب