Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@19:13:05 GMT

۷۱ درصد از مددجویان گیلانی در روستاها ساکن هستند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۹۲۳۲

۷۱ درصد از مددجویان گیلانی در روستاها ساکن هستند

 عباس اهرابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه درحال حاضر،  حدود ۱۱۶ هزار خانوار در استان تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: گیلان از استان‌های سالمند کشور محسوب می‌شود و به همین دلیل ،  تعداد افراد تحت حمایت دراستان  بیشتر از سایر استان‌هاست  و به علت  نداشتن درآمد کافی  تحت حمایت طرح شهید رجایی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد تعدادی از خانوارها به دلیل داشتن مشکلات مقطعی، برای مدت محدودی تحت حمایت قرار می گیرند،  ادامه داد : این خانوارها بعد از رفع شدن مشکلات شان مجدد از چرخه حمایتی خارج شده و افراد دیگری جایگزین آن ها می شوند.

اهرابی بابیان اینکه در پنج‌ماه سال جاری ۱۳۳ میلیارد و ۴۱۷ میلیون و ۹۵۰  هزار تومان کمک‌ معیشت به‌ حساب خانوارهای تحت حمایت استان واریز شد، تصریح کرد : ۷۱درصدمددجویان گیلانی در روستاها ساکن هستند و بسیاری از آن ها برای کار و درآمد به شهرها مهاجرت می کنند که کمیته امداد برای جلوگیری از مهاجرت این افراد و یا فرزندان آن ها به شهرها با پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به آن ها اقدام به ایجاد شغل می کند.

وی همچنین به پرداخت وام محکومان به خانوارهای زندانیان جرائم غیر عمد اشاره و خاطرنشان کرد: سرپرست بسیاری از خانواده ها به دلیل جرائم غیرعمد مانند دیه و مهریه زندانی هستند و خانواده آن ها به دلیل عدم تمکن مالی و شرایط سخت معیشتی تحت حمایت کمیته امداد قرار می گیرند که در پنج ماه نخست سال جاری ۱۸۱میلیون تومان در قالب وام محکومان به ۱۴ خانوار پرداخت‌ شده است.

۷۲۹۶/۲۰۰۷/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان کمیته امداد امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۹۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان تهران

سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در شانزدهمین جلسه شواری عالی مسکن که آیین واگذاری بیش از ۳۳ هزار مسکن مددجویی به صورت برخط برگزار شد، اظهار کرد: سهم استان تهران از این تعداد ۱۰۸ واحد است که برای خانواده‌های تحت حمایت خریداری شده است.

وی افزود: در همین راستا به صورت نمادین یک واحد مسکن مددجویی به خانواده تحت حمایت استان تهران در صباشهر تحویل داده شد.

پرپنچی ادامه داد: برای این تعداد واحد بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۸۶۸ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۶ میلیارد و ۱۴۱ میلیون تومان به صورت معوض برای خریداری این تعداد مسکن به خانواده‌های تحت حمایت پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به زیربنای ۶۰ تا ۸۰ متری واحد‌های مسکونی، ادامه داد: این واحد‌ها با همکاری بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی، راه و شهرسازی، خیران و کمک‌های بلاعوض و معوض کمیته امداد و همچنین آورده مددجویان خریداری و به خانواده‌های تحت حمایت واگذار شده است. 

وی گفت: در صورت مساعدت بنیاد مسکن و سایر سازمان‌ها و نهاد‌های مربوطه در صورت تامین زمین مورد نیاز مددجویان متقاضی، با ارائه وام‌های قرض الحسنه و صدور مجوز‌های لازم، می‌توانیم درخصوص احداث و خرید واحد‌های مسکونی برای خانواده‌های تحت حمایت اقدام کنیم.

گفتنی است؛ به صورت همزمان در سراسر کشور بیش از ۳۳هزار مسکن مددجویی با حضور رئیس جمهور واگذار شد که از این تعداد، ۱۰۸ واحد با مشارکت خیران، خریداری و به مددجویان استان تهران واگذار شده است. همچنین در سال ۱۴۰۲ برای ۱۳۸۷ خانواده تحت حمایت واحد مسکونی نیز تعمیر و بازسازی انجام شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • ۲۰ کشوری که بیشترین جمعیت زاغه نشین را دارند
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • طرح هادی ۵۶ درصد از روستاهای استان گلستان بازنگری شده است
  • برگزاری راهپیمایی ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه
  • برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه
  • واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در استان تهران
  • واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان تهران
  • راه‌اندازی ۱۲ واحد گلخانه در مهرستان
  • ۶۷۰واحد مسکن مددجویان چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید