Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دولت ترامپ در حال ارزیابی طیف وسیعی از گزینه های اقدام تلافی جویانه علیه ایران از جمله حمله سایبری یا حمله فیزیکی به تاسیسات نفتی ایران یا بلوکه کردن دارایی های این کشور است.

اخبار سیاسی- ​ در همین رابطه در جلسه امنیت ملی روز دوشنبه، رهبران ارتش آمریکا گزینه هایی از اقدامات احتمالی علیه ایران را به ترامپ ارائه کردند، اما رئیس جمهوری با مخالفت درگیری نظامی و ورود مجدد آمریکا به یک جنگ خارجی دیگر از رهبران ارتش درخواست گزینه های بیشتری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال انتشار این خبر تارنمای پولیتیکو نیز در گزارشی نوشت: ترامپ از درگیری نظامی با ایران عقب نشینی کرد.

براساس گزارش پولیتیکو، رئیس جمهوری آمریکا ممکن است سخت و تند صحبت کند، اما وی تمایلی ندارد که ایالات متحده را به سمت جنگ تازه ای در خاورمیانه بکشاند.

پولیتیکو به نقل از منابع خود نوشت: ترامپ به دلیل پیروی از وعده های انتخاباتی خود در مورد عدم ورود به جنگ جدید خارجی هیچ تمایلی برای ورود جنگ نظامی با ایران ندارد.

وی همچنین نگران پیامدهای اقتصادی و سیاسی جنگ آمریکا با ایران است که متهم به دست داشتن در حمله اخیر به تأسیسات نفتی در عربستان سعودی است.

انصارالله یمن شنبه گذشته در واکنش به محاصره این کشور و ادامه حملات جنگنده های سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد.

با حمله به این تاسیسات نفتی ۵۰ درصد از تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شده است.

نیروهای انصارالله روز گذشته (دوشنبه) همچنین عربستان و امارات را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ تهدید کرده اند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه روز دوشنبه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که از مردم یمن و حقوق آنها دفاع می‌کند ولی اینکه این گونه اقدامات دفاعی به ایران نسبت داده شود، در راستای دروغ حداکثری است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران آمریکا ترامپ ایالات متحده ایران جنگ یمن ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۹۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در گفتگو با مقاماتی از اروپا، اوکراین را بخشی از روسیه خواند. این مطلب توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است.

به نوشته این نشریه، ترامپ پیش از این بار‌ها از حمایت واشنگتن از کی یف شکایت کرده بود. این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که او در گفتگو با مقامات اروپایی، اوکراین را "اوکراین آنها" و "بخشی از روسیه" خواند.

پیشتر روزنامه گاردین به نقل از فیونا هیل، مدیر سابق امور روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا، نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری خود نتوانست با این ایده که اوکراین یک کشور مستقل است کنار بیاید. خاطرنشان شد که رئیس جمهور سابق آمریکا به صراحت گفته است که اوکراین و کریمه باید بخشی از روسیه باشند. دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، می‌تواند از روز بعد مذاکرات روسیه و اوکراین را آغاز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • در شش ماه گذشته در یک جنگ دو مرتبه شکست اطلاعاتی خوردیم + فیلم
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • ضربه‌هایی که اسرائیل از آغاز طوفان‌الاقصی به خود زد