Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-23@14:58:37 GMT

آخرین وضعیت تامین مالی «سیراف» بررسی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۹۳۰۸

آخرین وضعیت تامین مالی «سیراف» بررسی شد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، نشست بررسی مسائل مرتبط با تامین مالی طرح‌های فراگیر پالایشی سیراف صبح امروز با حضور رئیس‌کل بانک مرکزی، وزیر نفت، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیران عامل برخی بانک‌های کشور، نمایندگان صندوق توسعه ملی و مسئولان مرتبط در بانک مرکزی برگزار شد.

در این نشست رئیس کل این بانک با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید بر ضرورت توجه بیشتر نظام بانکی به رونق تولید و مشارکت در طرح‌های مولد کشور خصوصاً در صنعت نفت برای جلوگیری از خام فروشی در چارچوب اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی ابراز امیدواری کرد تا به منظور انجام این پروژه‌ها، تصمیمات قطعی، طی روزهای آتی و با مشارکت بانک‌های متقاضی و صندوق توسعه ملی اتخاذ خواهد شد.

همچنین در این نشست وزیر نفت با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای پیگیری این موضوع، درخصوص ویژگی‌های طرح‌های مورد اشاره عنوان کرد: کاری که هم‌اکنون این وزارتخانه در حال پیگیری است، بحث مربوط به طرح‌های پالایشی سیراف است. این پروژه با ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه در روز نیازمند حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان سرمایه است که ۶۵ درصد از هزینه‌های مورد نیاز طرح‌ها به صورت ارزی خواهد بود. تکمیل این پروژه‌ها حدود ۳ سال به طول می‌انجامد و زمان شروع بهره‌برداری آن در صورت تامین به موقع ارز و ریال نیمه دوم سال ۱۴۰۱برآورد شده است.

گفتنی است در این جلسه چگونگی تامین مالی ریالی و ارزی پروژه‌های مورد اشاره، و نحوه مشارکت بانک‌ها در تامین ریالی طرح‌ها و نقش صندوق توسعه ملی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سیراف پالایشگاه سیراف بیژن نامدار زنگنه عبدالناصر همتی بانک مرکزی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۹۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان یزد با حضور مدیران فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار و مسئولان دستگاه‌های متولی این موضوع برگزار شد.

سید محمدرضا مدرسی بر لزوم ارتقای کیفیت خدمت رسانی فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار تأکید کرد و گفت: مقرر شد فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی در شهر یزد معرفی شوند.

وی افزود: همچنین قرار شد تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات صورت گیرد تا بتوانند کالا‌های متنوع‌تر و با کیفیت تری را تهیه و به مردم عرضه کنند.

فرماندار یزد اظهار داشت: مقرر شد با پیگیری اجرایی شدن مصوبه کارگروه تنظیم بازار بتوانند اقلام و کالا‌ها را با سود و هزینه تمام شده کمتری به مردم عرضه کنند.

وی تأکید کرد که با استفاده از کالا‌های تولید شده در یزد، اقلام با قیمت کمتر و سرعت بیشتری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • آخرین وضعیت پیشرفت پروژه فیبرنوری بوشهر بررسی شد
  • بررسی روند پیشرفت پروژه پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان
  • بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه تمام ساری و میاندورود
  • ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی تامین مالی شد
  • بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی
  •  بررسی عملکرد بانک توسعه تعاون در دیوان محاسبات 
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر نقده