Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@22:31:49 GMT

توسعه فعالیت سمن‌ها از اصلی‌ترین اهداف دولت است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۹۳۵۳

توسعه فعالیت سمن‌ها از اصلی‌ترین اهداف دولت است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری علیار راستگو، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی روز سه شنبه، 26 شهریورماه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با تاکید بر افزایش فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه گفت: توجه ویژه به توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در تمامی بخش‌های جامعه و بخصوص در مناطق محروم ، یک ضرورت است که انتظار داریم مسئولان و بخصوص سازمان های مردم نهاد به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز فعالیت چهار دفتر تسهیل گری در تبریز و شناسایی و رصد تمامی مشکلات و معضلات موجود در مناطق هدف عنوان کرد: خوشبختانه اطلاعات کامل در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق محروم توسط دفاتر تسهیل گری، گردآوری شده و برنامه ریزی های خوبی در جهت ساماندهی و تلاش برای رفع مشکلات نیز در حال انجام است.

راستگو، در بخشی از سخنان خود به موضوع زباله گردی در سطح شهر تبریز و ضرورت بررسی علل این معضل اجتماعی توسط کارشناسان امر تاکید کرد و ادامه داد: شهرداری تبریز روزانه بیش از یک هزار و 200 تن زباله از سطح شهر تبریز جمع آوری می شود که اقدامات بسیار خوبی در زمینه بازیافت زباله انجام شده و باید متناسب با تکنولوژی های روز بتوانیم میزان بازیافت زباله ها به عنوان طلای کثیف را افزایش دهیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین توجه به توسعه فعالیت سازمان های مردم نهاد را از اصلی ترین اولویت‌های محوری دولت تدبیر و امید و مدیریت ارشد استان دانست و گفت: تعداد سازمان های مردم نهاد استان از 308 مورد قبل از دولت تدبیر و امید به 800 مورد رسیده و فعالیت کمی و کیفی آن ها نیز رو به روز در حال افزایش است.

علی بدرشکوهی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به نبود قانون شفاف و مصوب مجلس در مورد فعالیت سازمان‌های مردم نهاد ادامه داد: بر همین اساس و به دلیل فقدان مجوز فعالیت اکثر سازمان های مردم نهاد، دستور العمل اجرایی این در تفاهم نامه مشترک وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان، مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته وی پس از تایید و تصویب صلاحیت سازمان های مردم نهاد در هیات نظارت استان، مراحل صدور پروانه و شناسه فعالیت با امضای شخص استاندار به سازمان های مردم نهاد اهدا می شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی سازمان مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در همایش رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی در محل باشگاه فرهنگیان اظهار کرد: کارویژه‌های سازمان مدارس غیردولتی در سال جاری شامل برگزاری آفرینو و اردوهای دانش‌‌آموزی، اصلاح روند فعالیت‌های آموزش زبان در آموزشگاه‌ها و تقویت نظارت بر عملکرد  آموزشی و تربیتی مراکز و مدارس می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در این نشست بر ضرورت برخورد جدی با تخلفات تاکید کرد و گفت: کارها باید کیفی اجرا شود. اعتقاد بنده این است که اگر کاری انجام می‌شود با نهایت کیفیت برگزار شود. 

محمودزاده با بیان اینکه امسال چند کارویژه در مجموعه این سازمان برگزار خواهد شد، ابراز کرد: اولین جشنواره آفرینو به منظور ارائه و انتشار ابتکارات و خلاقیت های مدارس امسال برگزار خواهد شد.

وی افزود : تقریبا ۶ هزار و ۲۰۰ طرح تاکنون به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کارویژه دیگر در حوزه زبان است که باید محتوای آموزش‌ها متناسب با فرهنگ دینی و بومی و اسلامی ما باشد.

وی از کارویژه‌های دیگر سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی را «نظارت» دانست و ادامه داد: این موضوع هم میدانی و سامانه‌ای انجام می شود و رعایت الزامات قانونی مورد تاکید است . 

محمودزاده بر مردمی‌سازی و مشارکت تاکید کرد و گفت: در این زمینه دو پروژه برای مشارکت مردم در اداره مدارس تعریف شده است. این کار در مدارس دولتی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد: حتما به بحث اردوهای دانش‌‌آموزی جدی‌تر ورود کنید. مدارس غیردولتی را به سمتی سوق دهید که از ظرفیت‌های اردوگاه‌ها استفاده کنند. یکی از محوری‌ترین امور  به منظور افزایش توانمندی و مهارت‌های دانش‌آموزان باید برگزاری اردوهای دانش‌‌آموزی باشد.

به گزارش آنا، همایش آموزشی توجیهی روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از صبح امروز در محل باشگاه فرهنگیان آغاز شده و تا فردا ادامه دارد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
  • چرا پدافند هوایی در تبریز فعال شده بود؟
  • افزایش رفاه اجتماعی با اخذ مالیات بر عایدی سرمایه
  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم /برخی گاراژدارها از زباله گردها سوءاستفاده می‌کنند
  • برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت نهاد امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 
  • ماجرای نامه عجیب خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها!
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • لغو عضویت ایران در سه سازمان جهانی؛ گاف تازه دولت؟
  • نامه عجیب خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها؛ اشتباه بزرگ؟