Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@23:37:56 GMT

آمریکا خواستار توقیف درآمد حاصل از کتاب جدید اسنودن شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۹۴۱۵

آمریکا خواستار توقیف درآمد حاصل از کتاب جدید اسنودن شد

ایالات متحده با تنظیم شکایتی علیه پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی این کشور خواستار توقیف کلیه درآمدهای حاصل از کتاب جدید وی شده است. ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ایالات متحده روز سه شنبه شکایتی را علیه ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی که در سال 2013 اسناد محرمانه و اطلاعاتی این کشور را فاش کرد، تنظیم نموده و اعلام کرده است که کتاب جدید وی نقض مقررات و توافقنامه های مربوط به عدم افشای اطلاعات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: اسنودن در کتاب جدیدش اقدام به انتشار خاطراتی که کرده است، آن هم بدون کسب مجوز از آژانس های اطلاعاتی برای بازنگری.

امیدواری اسنودن برای گرفتن پناهندگی فرانسه

وزارت دادگستری آمریکا افزود: سخنرانی های اسنودن نیز نقض مقررات و توافقات مربوط به عدم افشای اطلاعات و اسناد محرمانه است.

اسنودن در سال 2013 میلادی نیز کتابی را تحت عنوان "هر چه درباره قانون اساسی می دانید، اشتباه است" ، منتشر کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا به دنبال توقیف همه درآمدهای کسب شده توسط اسنودن به واسطه انتشار این کتاب است.

ایالات متحده همچنین از شرکتهایی که به اسنودن برای انتشار این کتاب کمک کرده اند ، به عنوان همدستان وی شکایت کرده است.

بن ویزنر وکیل اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا که وکیل اسنودن است، در این باره گفت: شکایت مطرح شده فاقد صلاحیت برای رسیدگی است. این کتاب حاوی هیچ گونه اطلاعات محرمانه دولتی نیست . اگر اسنودن احساس می کرد که دولت آمریکا با حسن نیت مطالب این کتاب را مورد بررسی و بازنگری قرار می دهد، قطعا این کار را انجام می داد.

اسنودن از زمان افشای جزئیات مربوط به برنامه های جاسوسی آمریکا در روسیه زندگی کرده است. در حالی که برخی او را قهرمان می دانند ولی مقام های آمریکایی به دنبال محاکمه وی به اتهام افشای اسناد و اطلاعات محرمانه دولتی هستند.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۹۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان با همتای هندی خود گفت و گو کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی خواستار تداوم نقش دولت هند از طریق نهادهای بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد در توقف جنگ در غزه که ریشه بحران‌های جاری در منطقه است و همچنین پایان تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی شد.

وزیر امور خارجه بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار یک آتش بس پایدار در غزه و برقراری آرامش صلح و امنیت در منطقه از سواحل مدیترانه تا دریای سرخ است.

سوبرامانیان جایشنکار وزیر امور خارجه هند نیز در این گفت وگو تصریح کرد: از نظر ما مهم‌ترین موضوع این است که شاهد کاهش تنش‌ها باشیم. ما خواستار مسئولیت پذیری همه طرف‌ها و پایانی خوش برای رفع تنش‌های جاری و بهبود اوضاع هستیم.

وی در پایان این گفت وگو نسبت به وضعیت ۱۷ خدمه هندی در کشتی توقیف شده از سوی ایران ابراز نگرانی کرد و خواستار مساعدت از سوی جمهوری اسلامی در این زمینه شد

امیرعبداللهیان در این خصوص گفت، در حال پیگیری جزئیات مربوط به کشتی توقیف شده هستیم و به زودی امکان ملاقات نمایندگان دولت هند با خدمه کشتی مذکور فراهم خواهد شد.

کد خبر 6078386

دیگر خبرها

  • پیامک گران شد
  • رشد 111 درصدی درآمد دولت از محل جرائم و خسارات در بودجه / درآمد ناشی از جرایم رانندگی در صدر/ 1403 برای چه مواردی باید جریمه بپردازید؟
  • قیمت پیامک ۴تومان گران شد!
  • قیمت پیامک ۴ تومان گران شد/ افزایش ۸۰۰ میلیارد تومانی درآمد دولت
  • درآمد حاصل از افزایش عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی نصف می‌شود
  • انتشار اطلاعات محرمانه
  • دولت امسال چقدر درآمد دارد؟
  • امیرعبداللهیان با همتای هندی خود گفت و گو کرد
  • درآمد حاصل از جریمه تخلفات صنفی ۴۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شد
  • از یارانه نان تا تسهیل واردات خودرو