Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی محمد رضا پور محمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه همواره مدافع آموزش زبان مادری بوده‌ام و نه آموزش به زبان مادری، افزود: با آموزش زبان ترکی آذری در مدارس، جلوی سوءاستفاده برخی افراد برای اهداف خاص جلوگیری می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان ینکه توسعه جامعه، وابسته به تعلیم و تربیت صحیح است، افزود: صیانت از جایگاه معلمان و تکریم آنان در جامعه، امری ضروری است و باید همواره زحمات و تلاش‌های این قشر به عنوان الگوی موفق برای نوجوانان و جوانان، تبیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمحمدی از آمادگی کامل دستگاه تعلیم و تربیت استان برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: قدردان زحمات تمامی دست‌اندرکاران توسعه علمی و پرورشی استان هستم و امیدوارم سال تحصیلی جدید نیز با آمادگی کامل و تمهید مقدمات مناسب آغاز شود.

وی، معلمان را از تاثیرگذارترین اقشار جامعه دانست و اضافه کرد: مدیریت ارشد استان، پیگیر حل مشکلات فرهنگیان است و از تمامی مدیران مربوط به این حوزه نیز انتظار دارد برای حل مشکلات این قشر تلاش کند.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از همکاری مدیران مدارس استان در پرهیز از اخذ شهریه و کمک اجباری برای ثبت‌نام دانش‌آموزان، اظهار داشت: البته ما همواره نیازمند مشارکت مردم و خیرین در بخش‌های مختلف هستیم ولی با کمک اجباری به مدرسه، همواره مخالف بوده‌ایم.

توجه ویژه به مسائل فرهنگی در جشن‌های آغاز سال تحصیلی و پرهیز از اختصاص بودجه عمرانی مدارس به حوزه‌های دیگر از دیگر موضوعاتی بود که مورد تأکید استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه قرار گرفت.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی جامعه حقوق قانون اساسی مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۹۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در یک گفت‌وگوی تلفنی با موضوع راه‌اندازی مدارس سمپاد در مناطق عشایری گفت: یكی از مهم‌ترین حوزه‌های تمركز وزارت آموزش‌وپرورش موضوع توسعه عدالت تربیتی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدارس است.

وی افزود: به‌خصوص در مدارس سمپاد كه بخشی از مدارس دولتی ما را تشكیل می‌دهند موضوع بسط عدالت تربیتی اهمیت دارد. توجه به همه دانش‌آموزان اهمیت دارد و دسترسی به مدارس با كیفیت برای همه دانش‌آموزان باید فراهم شود.

حسینی اظهار كرد: سازمانی به نام سازمان سمپاد داریم كه برای دانش‌آموزان تیزهوش كار برنامه‌ریزی درسی را به صورت اختصاصی انجام می‌دهد. ما با همكاری سازمان پرورش استعدادهای درخشان یا سمپاد شرایطی را فراهم كردیم كه برای مناطق عشایری به‌ویژه بتوانیم تلاش كنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار كرد: راه‌اندازی مدارس سمپاد به این شكل است كه حداقل باید سه هزار دانش‌آموز در پایش وجود داشته باشد كه برای راه‌اندازی مدرسه سمپاد مجوز داده شود.

او افزود: ما در بیست‌وشش استان دانش‌آموزان عشایری داریم كه در دوازده استان ادارات مستقلی هستند كه حوزه عشایر را پیگیری می‌کنند. در بقیه استان‌ها نیز واحدی موضوع مربوط به دانش‌آموزان عشایری را پیگیری می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی بیشترین جمعیت دانش‌آموزان در حوزه عشایر را دارد. سه استان بیشترین جمعیت دانش‌آموزان عشایری را دارند كه استان خوزستان و استان گلستان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. معمولاً از هر هزار نفر بیست‌وسه نفر از دانش‌آموزان تیزهوش هستند.

حسینی گفت: ما باید جمعیت دانش‌آموزی حداقلی داشته باشیم تا شرایط را برای آنها فراهم كنیم. ما نیاز به واحد شبانه‌روزی آموزشی داریم. استان آذربایجان غربی امسال توانست این شرایط را فراهم كند. دو استان دیگر برای سال بعد می‌توانند آماده شده و از تجربه استان آذربایجان غربی استفاده كنند. هدف ما این است كه ظرفیت را برای رشد استعدادها فراهم كنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!
  • شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری