Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-24@06:25:36 GMT

خطرات تقابل ایران و آمریکا برای اقتصاد جهانی

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۹۵۹۳

خطرات تقابل ایران و آمریکا برای اقتصاد جهانی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دانسکه بانک دانمارک در گزارشی اعلام کرد که افزایش تنش ها در منطقه خلیج فارس تا جایی که به تقابل بین ایران و آمریکا منجر شود بسیار بعید است، اما افزایش تنش ها بین این دو کشور باعث وارد شدن اقتصاد جهانی به رکود و افزایش قیمت هر بشکه نفت به ۱۵۰ دلار خواهد شد. با این حال در صورتی که این تنش ها در سطح فعلی باقی بمانند پیامدهای کمی برای نظام مالی و اقتصاد جهانی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام دانسکه بانک، این تنش ها باعث کاهش محسوس دستمزد واقعی و مصارف شخصی خواهد شد. تنش ها در خلیج فارس هم‌چنین می تواند باعث افزایش تورم در کشورهای مختلف شود و با ایجاد فضای نامناسب برای سرمایه‌گذاری، بانک های مرکزی را مجبور به مداخله‌های سنگین و پرهزینه کند. هم چنین در چنین شرایطی تقاضا برای دارایی‌های امن نظیر طلا و ارزهایی مثل ین ژاپن و فرانک سوئیس افزایش زیادی خواهد داشت.

به دنبال حمله چند روز پیش یگان های پهپادی یمن به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان، عرضه ۵۰ درصد نفت عربستان که معادل پنج درصد عرضه جهانی است، با اختلالات جدی مواجه شدو قیمت نفت نیز بیشترین افزایش خود در طول سی سال اخیر را تجربه کرد. با این حال وزیر انرژی عربستان وعده داده است که اختلالات ایجاد شده در بازار به زودی جبران خواهد شد و تولید نفت این کشور تا پایان ماه جاری میلادی به حالت طبیعی خود باز خواهد گشت.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: نفت عربستان ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم آمریکا از افزایش هزینه‌های دفاعی چین

به گزارش قدس آنلاین، جان آکیلینو رئیس فرماندهی منطقه هند- اقیانوس آرام آمریکا امروز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران در توکیو مدعی شد که اقتصاد چین تحت تأثیر آشفتگی در بخش املاک و مستغلات قرار گرفته و نرخ رشد اقتصادی رسمی آن «واقعی» نیست.

وی همچنین افزود که چین، هزینه به شدت بیشتری در حوزه نظامی نسبت به افزایش ۷.۲ درصد اعلام شده در ماه گذشته، انجام می‌دهد.

آکیلینو که ماه آینده سمت خود را واگذار می‌کند، ادعا کرد: با وجود اقتصاد ناموفق، یک تصمیم آگاهانه (از سوی چین) برای تامین قابلیت‌های نظامی وجود دارد. این برای من نگران کننده است.

درحالیکه ایالات متحده در نزدیکی آب‌های تحت کنترل چین به تازگی رزمایش مشترکی را با فیلیپین آغاز کرده است، رئیس فرماندهی منطقه هند- اقیانوس آرام آمریکا مدعی لفاظی‌ها و اقدامات تهاجمی فزاینده چین در دریاهای جنوبی و شرقی چین، به ویژه پیرامون جزیره مرجانی توماس شول دوم و تایوان، شده است.

روز گذشته یک مقام نظامی ارشد چین در جریان میزبانی این کشور از مقام‌های نیروهای دریایی کشورهای مختلف از جمله غربی‌ها، هشدار داد که دریای جنوبی چین نباید به محل قدرت‌نمایی کشورها تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد
  • خشم آمریکا از افزایش هزینه‌های دفاعی چین
  • قیمت جهانی نفت چقدر افزایش یافت؟
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • خطرات از دست دادن آب بدن؛ چگونگی تأمین
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • اوج‌گیری تقاضای نفت در بخش جاده‌ای تا سال ۲۰۴۰