Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@17:38:07 GMT

پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی مترو هشتگرد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۹۷۷۲

پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی مترو هشتگرد

تین‌نیوز | 

شمارش معکوس برای بهره‌برداری از خط ریلی گلشهر-هشتگرد آغاز شده و طبق وعده تا پایان شهریورماه تست سرد این خط انجام می‌شود. طبق گمانه‌زنی‌ها با افتتاح مترو جمعیت ساوجبلاغ ۲۵ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

به  گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عملیات اجرایی پروژه خط ریلی گلشهر-هشتگرد مراحل پایانی خود را طی می‌کند و مطابق زمان‌بندی به‌زودی تحویل شرکت بهره‌برداری متروی تهران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهایتا شرکت مترو پس از انجام تست‌های لازم بر اساس استاندارد و رفع نواقص احتمالی آن را به بهره‌برداری گرم خواهد رساند.

پیشرفت بیش  از ۹۰ درصدی مترو هشتگرد

پروژه مترو هشتگرد به پیشرفت بیش از ۹۰ درصد رسیده است. با توجه به تخصیص اعتبار و تاکید محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی بر تسریع عملیات اجرایی، این پروژه مراحل نهایی را طی می‌کند. حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی هر هفته از این طرح بازدید به عمل می‌آورد. طاهرخانی از پایان عملیات اجرایی خط مترو گلشهر-هشتگرد تا پایان شهریور خبرداد و گفته است که وزارت راه و شهرسازی بر اساس وعده‌های داده شده تا پایان شهریورماه عملیات اجرایی مترو را به اتمام می‌رساند و شرکت بهره‌برداری مترو تهران برای رفع نواقص احتمالی و ادامه کار وارد فرآیند خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات و موانع پیش‌روی مترو اظهار کرد: مشکلات، بدون ورود مستقیم شخص وزیر راه و شهرسازی تقریباً لاینحل یا مستلزم زمان زیادی بود. خوشبختانه با ورود به موقع اسلامی در خصوص معارضین، تامین اعتبار، خرید تجهیزات تخصصی که تولید داخل نداشتند و در اوج تحریم‌ها در کم‌ترین زمان خریداری و وارد کشور شد و با تجهیز اکیپ‌های کاری مختلف در سرتاسر خط با فعالیت‌های شبانه‌روزی عملیات اجرایی مترو به نقطه پایانی نزدیک شده است.

طاهرخانی از پیمانکار مجموعه خواست با استفاده از ظرفیت‌ها و به‌کارگیری تمام امکانات نسبت به تسریع در انجام کارهای باقیمانده اقدام کند.

گفته می‌شود اقدامات لازم برای خرید تجهیزات مترو هشتگرد صورت گرفته که با نصب این تجهیزات و انجام سیگنالینگ، پروژه به بهره‌برداری می‌رسد. هم‌چنین از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۱۲۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید برای  مترو هشتگرد هزینه شده و به گفته مسوولان از منابع دولتی تنها ۱۰ میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه تخصیص پیدا کرده است.

بهمنی: جمعیت ساوجبلاغ با افتتاح مترو ۲۵ هزار نفر افزایش می‌یابد

مدتی قبل محمود بهمنی، نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس با بیان این‌که در تلاشیم متروی هشتگرد در شهریور به بهره‌برداری برسد، گفته بود: با افتتاح این مترو شاهد افزایش ۲۰ تا ۲۵ هزار نفری شهرستان ساوجبلاغ خواهیم بود که این تعداد سرریز جمعیتی استان تهران و شهرستان کرج هستند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مترو هشتگرد گلشهر ـ هشتگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان

به گزارش جام جم آنلاین زنجان، قزوینیان گفت: پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی در بخش خودمالکی ۵۵ درصد، بازآفرینی شهری ۳۴ درصد و در بخش روستایی ۹۲ درصد برآورد شده است.

وی افزود: در بخش مسکن حمایتی برش دو ساله استان ۱۳ هزار و ۵۳۱ واحد مسکونی، در بخش خودمالکی ۶هزار و ۱۴ واحد، بازآفرینی شهری ۴ هزار و ۵۱۰ واحد و در بخش مسکن روستایی نیز  ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان در ادامه با بیان اینکه تاکنون برای اجرای پروژه‌های حمایتی مسکن ۲۷۱ هکتار زمین (به صورت اجاره ۹۹ ساله) تأمین شده و برای مابقی متقاضیان واجد شرایط نیز در مرحله تأمین و الحاق اراضی مدنظر است، ادامه داد: برنامه چهارساله استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی است که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد نیز مسکن روستایی می باشد.

قزوینیان گفت: برنامه‌ریزی و اقدامات لازم جهت تأمین اراضی برای ۲۱ هزار متقاضی واجد شرایط طرح مذکور در دست اقدام است و در سال جدید با جدیت پیگیر تأمین زمین هستیم.

دیگر خبرها

  • بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب
  • بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات فیبر نوری شهرستان میامی
  • پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک تبریز
  • پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی